Toyota Gazoo Racing prezentuje Yarisa WRC i skład kierowców

Toyota Gazoo Racing przestawiła dziś oficjalnie swój pierwszy rajdowy samochód klasy WRC i pełny skład zespołu na przyszłoroczny sezon rajdowych mistrzostw świata. Kierowcą japońskiej ekipy został Jari-Matti Latvala.

Obraz
Marcin Łobodziński

Dziś po raz pierwszy można zobaczyć gotowy samochód WRC Toyoty. Nadwozie bazujące na modelu Yaris jest równie radykalne jak zaprezentowany niedawno projekt M-Sportu. Auto ma bardzo poszerzone nadwozie, ogromne skrzydło, potężne wyloty powietrza w tylnych błotnikach oraz wielki dyfuzor. Warto zwrócić uwagę na tylne światła, które nie mają nic wspólnego z samochodem produkcyjnym. To być może elementy z nowego modelu, który jeszcze nie został zaprezentowany.

Obraz

Yaris WRC jest fantastycznie zaprojektowany i ma ogromny potencjał. Nowe regulacje dały nam więcej swobody w projektowaniu. Nadal go udoskonalamy, ale już teraz możemy stwierdzić, że nasz samochód jest niezawodny i bardzo szybki. Nie mogę się doczekać pierwszych wyników.

Tommi Mäkinen, szef Toyota Gazoo Racing WRC

Najważniejszym kierowcą zespołu został Jari-Matti Latvala, który tylko dzień po Sébastienie Ogierze zdradził dla kogo będzie pracował. Obecnie bez zespołu pozostał trzeci kierowca sezonu 2016 Andreas Mikkelsen. Wiemy już, że nie znajdzie się w Toyocie, ale pamiętajmy, że prezentacja Citroën Racing została przesunięta.

Japońska ekipa zaprezentowała pełny skład kierowców, który uzupełnią Juho Hänninen oraz Esapaka Lappi. Tym samym Tommi Mäkinen zatrudnił wyłącznie Finów. Warto zauważyć, że również piloci są fińskiego pochodzenia. Partnerem Hänninena został Kaj Lindström, były pilot Mäkinena z lat 2002-2003 w Subaru.

Swoją rajdową karierę rozpocząłem w 2001 roku jako kierowca Toyoty Corolli GT, a mój pierwszy start samochodem w specyfikacji WRC miał miejsce za kierownicą Corolli WRC w 2003 roku w Estonii. W pewnym sensie czuję się, jakbym wracał do domu! Bardzo się cieszę z dołączenia do zespołu Toyoty na samym początku ich pierwszego sezonu po przerwie. Mam szczęście, że mogę uczestniczyć w tym historycznym wydarzeniu i wierzę, że czeka nas wiele zwycięstw.

Jari-Matti Latvala

Najmniej doświadczonym kierowcą zespołu jest Esapekka Lappi, który niemal całą swoją karierę spędził w Škodzie. Jeździł Fabią S2000 i nowszą Fabią R5, którą w minionym sezonie wywalczył mistrzostwo świata WRC 2. W 2014 roku został mistrzem ERC. Wcześniej, w 2012 roku za kierownicą Forda Fiesty S2000 wywalczył mistrzowski tytuł swojego kraju. Nigdy nie startował za kierownicą samochodu WRC, ale więcej jeździł jego nową generacją niż sam Latvala.

Obraz

Zespół po pozyskaniu czołowego kierowcy WRC oraz długotrwałych testach swojego pierwszego samochodu jest gotowy stawić czoła najlepszym ekipom w stawce. Nikt nie spodziewa się sukcesów w debiucie, ale szanse wszystkich zostały wyrównane po wprowadzeniu nowego regulaminu.

Przypominamy, że Toyota wygrywała już na światowych odcinkach specjalnych i powrót do mistrzostw nie jest dla nich czymś nowym, a rajdy ma zapisane w swojej strukturze. Swoją ostatnią przygodę z WRC rozpoczęli w 1998 roku i sezon ten zakończyli na drugim miejscu w klasyfikacji kierowców i producentów. W 1999 roku Toyota Castrol Team został mistrzem świata producentów. Był to ich drugi i ostatni sezon w WRC.

Kiedy w lipcu 2014 roku przyjechałem na Rajd Finlandii w roli widza, wielu fanów pytało mnie, kiedy Toyota powróci do WRC. Byłem zaskoczony i jednocześnie zachwycony, że ludzie wciąż pamiętają osiągnięcia Toyoty w rajdach. Sześć miesięcy później zdecydowaliśmy, że rozpoczynamy przygotowania do wznowienia startów w rajdowych mistrzostwach świata. Dziś z wielką przyjemnością prezentuję Yarisa WRC, wszystkich członków zespołu oraz partnerów, którzy wspierają nasze wysiłki. Rajdy wymagają radzenia sobie na drogach wszelkiego rodzaju, dlatego są najlepszą okazją do sprawdzenia możliwości ludzi i samochodów. Bardzo się cieszę, że wracamy do WRC.

Akio Toyoda, prezes Toyota Gazoo Racing WRC i prezydent Toyota Motor Corporation
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯