Toyota FT-EV II - iQ w wersji "zero-emission"

Toyota zaprezentowała w Tokio kilka ciekawych pomysłów. Jednym z nich był opisywany u nas model FT-86, wyposażony w 2-litrowy silnik od Subaru. Innym ciekawym projektem jest FT-EV II, czyli elektryczna wersja Toyoty iQ. Pierwszy projekt ze znaczkiem FT-EV widzieliśmy już na targach w Detroit, jednak dopiero model zaprezentowany w Tokio to tak naprawdę pojazd z prawdziwego zdarzenia. Co odróżnia go od Toyoty iQ? Przede wszystkim futurystyczny design oraz elektryczny silnik.

Toyota FT-EV IIToyota FT-EV II
Mateusz Gajewski

Toyota zaprezentowała w Tokio kilka ciekawych pomysłów. Jednym z nich był opisywany u nas model FT-86, wyposażony w 2-litrowy silnik od Subaru. Innym ciekawym projektem jest FT-EV II, czyli elektryczna wersja Toyoty iQ. Pierwszy projekt ze znaczkiem FT-EV widzieliśmy już na targach w Detroit, jednak dopiero model zaprezentowany w Tokio to tak naprawdę pojazd z prawdziwego zdarzenia. Co odróżnia go od Toyoty iQ? Przede wszystkim futurystyczny design oraz elektryczny silnik.

Co ciekawe, we wnętrzu tego samochodu także napotkamy ciekawą zmianę. Zamiast tradycyjnej kierownicy zastosowano tutaj bowiem... drążek sterowniczy, lub jak kto woli - joystick. Dzięki temu we wnętrzu pojazdu udało się wygospodarować nieco więcej miejsca, co przekłada się głównie na przestrzeń dostępną dla pasażerów z tylnej kanapy.

Jeśli zaś chodzi o zasięg i osiągi, to model FT-EV II jest typowym mieszczuchem, który na jednym pełnym naładowaniu (litowo-jonowe baterie) może przejechać dystans 90km, przy czym prędkość maksymalna wynosi 100km/h. Niestety Toyota nie opublikowała danych na temat czasów ładowania, czy też wagi pojazdu. Niemniej jednak próżno liczyć, że w najbliższym czasie zobaczymy go na drogach. Sporo wody musi jeszcze w Wiśle przepłynąć, aby tak futurystyczne modele zaczęły wyjeżdżać na drogi...[block position="inside"]9578[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił