Jak odczarować pedał przyspieszenia? Toyota radzi
Toyota Motor Corporation przedstawiła sposób rozwiązania nagłośnionej już sprawy z pedałami przyspieszenia. Jak podaje producent, dotyczy ośmiu amerykańskich modeli*, amerykańskich klientów.
03.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 19:58
Toyota Motor Corporation przedstawiła sposób rozwiązania nagłośnionej już sprawy z pedałami przyspieszenia. Jak podaje producent, dotyczy ośmiu amerykańskich modeli*, amerykańskich klientów.
W zespole pedału przyspieszenia określonych modeli użycie nagrzewnicy w chłodne dni może powodować kondensację wilgoci na elemencie zwanym tłumikiem tarciowym. Może to w szczególnym przypadku powodować powolne powracanie lub wręcz niepowracanie pedału do położenia neutralnego. W związku z zaistniałą sytuacją, mając na uwadze dobro Klientów, 21 stycznia bieżącego roku firma Toyota Motor Corporation zdecydowała o zaproszeniu posiadaczy tych modeli do serwisu.
Naprawa będzie polegać na zamontowaniu metalowego wspornika w zespole pedału przyspieszenia. Wspornik ten zmniejszy tarcie pomiędzy elementem ciernym a ramienia pedału przyspieszenia. Rozwiązanie to zwiększy również siłę, z jaką pedał przyspieszenia wraca do pozycji wyjściowej.
W chwili obecnej trwają przygotowania do wprowadzenia przez amerykańskich dealerów poprawek w narażonych na usterkę pojazdach. Najwyższy priorytet ma wyeliminowanie utrudnienia w pojazdach, które już trafiły na rynek, rozważane jest też wznowienie sprzedaży i produkcji modeli objętych akcją przywoławczą.
TMC planuje wprowadzenie podobnych poprawek w Europie, Chinach oraz innych krajach i regionach, gdzie szczegółowe rozwiązania są opracowywane wspólnie z miejscowymi władzami.
*Określone modele RAV4 2009-2010, Corolla 2009-2010, Matrix 2009-2010, Avalon 2005-2010, określone modele Camry 2007-2010, określone modele Highlander 2010, Tundra 2007-2010 i Sequoia 2008-2010.