Thorney Motorsports wzmacnia Vauxhalle VXR

Brytyjski tuner Thorney Motorsports zabrał się za wzmacnianie najmocniejszych wersji miejskich hatchbacków. Mowa tutaj o Vauxhallach (Oplach), konkretnie pod lupę trafiła Astra wraz z młodszą siostrą Corsą, obie już standardowo w wersji VXR (u nas OPC).

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Brytyjski tuner Thorney Motorsports zabrał się za wzmacnianie najmocniejszych wersji miejskich hatchbacków. Mowa tutaj o Vauxhallach (Oplach), konkretnie pod lupę trafiła Astra wraz z młodszą siostrą Corsą, obie już standardowo w wersji VXR (u nas OPC).

Auta doczekały się dwóch wariantów modyfikacji: pierwszy pakiet słabszy VXR-S, skrót od nazwy Sport, drugi mocniejszy VXR-R analogicznie od Race.

Astra VXR-R dysponuje 2'litrowym turbodoładowanym silnikiem Opla, podkręconym aż do 300 koni mechanicznych. Sportowe zawieszenie obniżone o 40mm, inny dyferencjał, większe tarcze hamulcowe z czterotłoczkowymi zaciskami, dzięki temu auto jest w stanie przyspieszać od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 4.9'sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 273 km/h.

Corsa VXR-R dysponuje tym samym sportowym zawieszeniem i układem hamulcowym co Astra, natomiast mniejszy silnik 1.6 z turbiną został podkręcony do 230 koni mechanicznych, a w takim pudełku jak Corsa to naprawdę wiele. Dzięki temu sprint od zera do setki trwa zaledwie 5.4'sekundy, natomiast prędkość maksymalna oscyluje w granicach 257 kilometrów na godzinę - bałbym się jechać Corsą z taką prędkością.

Obraz

Dla mniej wymagających przygotowano wyżej wymienioną wersję Sport. Astra VXR-S straciła tylko 20 KM w porównaniu do wersji VXR-R, dzięki czemu sprint do setki wydłużył się zaledwie o 0.2'sekundy. Corsa VXR-S dysponuje natomiast nocą 220 koni mechanicznych, oba auta są obniżone o 30 mm, jednak w standardowym układzie hamulcowym zmienione zostały tylko klocki. Oprócz tego samochody stoją na 18'to calowych felgach i wyposażone są w sportowe układy wydechowe.

Dla wszystkich chętnych - Thorney Motorsports przerobi tylko po 25 aut każdego typu. Szkoda, świetne miejskie pociski.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy