Teraz możecie sobie ulżyć - Robert Kubica jest niebezpieczny!

Odkąd Robert Kubica prawie zabił się na barierce podczas szaleńczej jazdy samochodem rajdowym pseudofani i pseudoznawcy rajdowi zarzucają mu, że jest niebezpieczny. Później został mistrzem świata, ale w oczach polskich kibiców był coraz bardziej niebezpieczny. Po wspaniałym debiucie w Monte Carlo pokazał tylko jak bardzo jest niebezpieczny, a w Szwecji przeszedł już samego siebie łamiąc granice zdrowego rozsądku i bezpieczeństwa. Nawet sędziowie sportowi musieli to uznać.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Citroen Racing
Marcin Łobodziński

Robert Kubica jest bardzo niebezpieczny. Jest rajdowcem, a jeździ szybko! Kto normalny tak robi? Przecież żaden uznany kierowca rajdowy czy wyścigowy nie jeździ szybko, a o wypadkach w ogóle nie ma mowy. Widzieliście kiedyś wypadek Loeba, Ogiera, Grönholma czy Mäkinena? Albo czy ukochany Colin McRae kiedykolwiek wypadł z trasy?

Robert Kubica wylewa szampana świętując mistrzowski tytuł. Czy w ogóle pomyślał o tym, że ktoś może się pośliznąć?
Robert Kubica wylewa szampana świętując mistrzowski tytuł. Czy w ogóle pomyślał o tym, że ktoś może się pośliznąć? © fot. Citroen

Tylko szaleniec pokroju Kubicy może dachować czy wpaść do rowu, a już z pewnością trzeba być nie w pełni rozumu aby zdobyć mistrzostwo świata! Oczywiście nikt nie zatrzymał tego niebezpiecznego typa, a co gorsza dano mu jeszcze bardziej niebezpieczne narzędzie pracy - samochód klasy WRC! To jakby pijanego kierowcę wyprosić z małego auta segmentu B i kazać mu pojechać Lancerem Evolution.

Nie trzeba było długo czekać aby przekonać się, że poziom zagrożenia wzrósł wielokrotnie. Już w Monte Carlo jechał tak nieodpowiedzialnie, że wygrał pierwszy odcinek specjalny, a pozostałe jechał na poziomie rajdowej czołówki, która nigdy nie popełnia błędów. Był tak niebezpieczny, że zauważył to nawet Sébastien Ogier. Jeszcze gorzej było w niedawno zakończonym Rajdzie Szwecji. Nie dość, że dwukrotnie wypadł z drogi to jeszcze popełnił kilka drobniejszych błędów. Jak kierowca rajdowy może wypaść z drogi dwa razy w ciągu jednego dnia? Co gorsza, gdy wyjeżdżał z zaspy spowodował niebezpieczną sytuację, w której o mały włos nie doszło do wypadku z udziałem kierowcy imieniem Mads Østberg, który na pewno nigdy nie popełnił błędu.

A teraz na poważnie. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak zostali ukarani upomnieniem przez Zespół Sędziów Sportowych Rajdu Szwecji za niewystawienie trójkąta ostrzegawczego na OS14 gdy załoga wpadła w zaspę i korzystała z pomocy kibiców celem wypchnięcia auta na drogę. Mads Østberg mógł w tej sytuacji potrącić kibica. Owszem była to sytuacja niebezpieczna, a Mads miał prawo się zdenerwować bo z powodu Kubicy stracił kilka cennych sekund. Teraz drodzy "kibice Kubicy" możecie sobie ulżyć i bez żadnego skrępowania pisać i krzyczeć, że Kubica jest niebezpieczny. A ludzie znający się na rajdach wiedzą jak bardzo i dlaczego Kubica jest niebezpieczny. Wie o tym nie tylko Sébastien Ogier i Mads Østberg. Niedługo przekona się o tym również Mikko Hirvonen :)

Miłego oglądania:

Rally Sweden 2014 - "Mad" Mads Ostberg furious at Kubica HD 1080p

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km