WAŻNE
TERAZ

Sabotaż na kolei: prokuratura wydała listy gończe

Finowie zbudowali golfa z 4-litrowym V8 z BMW i napędem na tył. Zamiata tyłem aż miło

Niedługo zima, więc znów powszechne stanie się powiedzenie "piłowanie golfa na ręcznym pod supermarketem, to nie drift". A co jeśli ten golf ma napęd na tył? I mocarne V8 pod maską? To nieco zmienia postać rzeczy.

Oto zwykły golf z 1.5 TSI pod maskąOto zwykły golf z 1.5 TSI pod maską
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Filip Buliński

Z wyglądu jest niepozorny – ot zwykły, srebrny, 5-drzwiowy vw golf 7. generacji, jeżdżony tylko przez starsze małżeństwo co niedzielę do kościoła. A przez wnuczka codziennie "upalane" na torze. Swoją prawdziwą moc, samochód skrywa pod karoserią, a twórcami tego projektu jest fiński zespół Maailmanlopun, co w tłumaczeniu na język polski znaczy tyle, co "maszyny apokalipsy".

Co zatem napędza tego "apokaliptycznego" golfa? Silnik został wymieniony na 4-litrowe V8 z BMW (M60B40) o mocy 286 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm. Co prawda to mniej od topowego, 300-konnego Golfa R, ale najprawdopodobniej ten drugi nie będzie dawał tyle frajdy, a na pewno nie będzie tak widowiskowy, jak volkswagen z V8. Zobaczcie sami:

RWD Volkswagen Golf MK7 Drift Car - Builds Series

Całe podwozie zostało zmodyfikowane, żeby nie tylko pomieścić małą bestię z Monachium, ale także, żeby dopasować napęd na tylną oś. W tym sposób z przodu wylądowała belka od BMW Serii 3 (E36), a z tyłu – belka wraz z dyferencjałem od BMW Serii 5 (E39), w którym m.in. montowano fabrycznie ów silnik. Można więc powiedzieć, że jest to Golf już tylko z nazwy i wyglądu.

Twórcy dołożyli do tego gwintowane zawieszenie BC Racing, wyrzucili zbędne gadżety z wnętrza, jak np. tylną kanapę, zamontowali porządną klatkę bezpieczeństwa i dopasowali przednią część kabiny do driftu, montując m.in. dźwignię hydraulicznego hamulca ręcznego czy zmieniając położenie dźwigni zmiany biegów. Deska rozdzielcza pozostała jednak oryginalna na swoim miejscu.

Wszystkie zabiegi sprawiły, że samochód waży tylko 1300 kg, co w połączeniu z blisko 300 KM daje już możliwość "zaszalenia" na torze. Więcej takich projektów poprosimy!

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Kierowcy elektryków z przywilejami. Karol Nawrocki podpisał ustawę
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥