Ten sam choć całkiem inny – Peugeot 908 (2011)

Ten sam choć całkiem inny – Peugeot 908 (2011)

Ten sam choć całkiem inny – Peugeot 908 (2011)
Olgierd Lachowski
05.02.2011 09:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:15

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Peugeot nie zmienił nazwy swojego bolidu, mimo że jest on praktycznie w 100% zbudowany od nowa.

Peugeot 908 HDi FAP fot.5
Peugeot 908 HDi FAP fot.5

Prototyp nowego wozu był na chodzie już w połowie zeszłego roku, tyle że badano na nim głównie nowe rozwiązania aerodynamiczne. W prototypie znalazło się kilka nowych rozwiązań aerodynamicznych. Gotowy bolid Peugeot przedstawił dopiero teraz. Nie zmieniła się nazwa auta, bo kierownictwo uznało, że numerem 908 nawiąże do pasma sukcesów poprzednika.

Linia samochodu nie zmieniła się tak rewolucyjnie, jak w przypadku Audi R18, ale jeśli się przyjrzeć linii i kilku szczegółom auta, to widać, że 908 wygląda jednak inaczej. Na przykład w nowym 908 podniesiono nieco nos i bardziej wyeksponowano wloty powietrza do hamulców przednich. Zmodyfikowano kabinę i jednocześnie dodano wlot powietrza do silnika tuż za jej szczytem. Podobnie jak w poprzedniku, tak i tutaj zachowano wloty powietrza do tylnych hamulców.

Peugeot 908 HDi FAP fot.7
Peugeot 908 HDi FAP fot.7

Tak jak R18, tak i 908 ma przednie koła takie same jak tylne. Bolid mierzy 4650 mm długości, równe 2 m szerokości i 1030 mm wysokości. Rozstaw osi to 2950 mm.

Nie będę zagłębiał się w więcej szczegółów, bo aktualnie jest tylko kilka zdjęć, więc nie ma możliwości zaprezentowania większej ilości ciekawostek. Gdy tylko pojawi się więcej fotografii, to postaram się przedstawić bolid bardziej w szczegółach, jak Audi R18.

Wóz jest napędzany nowoopracowanym silnikiem. Oprócz tego, że „oberżnięto” cztery cylindry (teraz V8), zmienił się także kąt rozwidlenia cylindrów: zmniejszono go ze 100[sup]o[/sup] do 90[sup]o[/sup]. Zgodnie z regulaminem objętość skokowa została zmniejszona do 3,7 l. Motor jest oczywiście silnikiem o zapłonie samoczynnym (czyli tak, jak w poprzednikach i u Audi) i współpracują z nim dwie turbosprężarki. Podobnie jak Audi, Peugeot ocenia moc swojej jednostki napędowej na ok. 550 KM.

Głównym celem w sezonie będzie oczywiście wyścig 24H Le Mans na Circuit de la Sarthe rozgrywany 11 i 12 czerwca 2011. Peugeot wystawi 3 bolidy z numerami 7 (kierowcy: Alexander Wurz, Anthony Davidson i Marc Gene), 8 (Franck Montagny, Nicolas Minassian i Stephane Sarrazin) oraz 9 (Sebastien Bourdais, Pedro Lamy i Simon Pagenaud).

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: ≈ 3700 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: ≈ 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 148,65 KM/l
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, węglowe
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, węglowe
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”

Masy i wymiary:

  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 2000 mm
  • Wysokość: 1030 mm
  • Rozstaw osi: 2950 mmblock position=\inside8275/block

Źródło: topspeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)