Renault Thalia 2 generacji

Generacja
Renault Thalia 2 generacji

Najnowsza generacja Renault Thalii (na niektórych rynkach znana jako Renault Symbol) zadebiutowała w 2008 roku na Moscow Auto Show. Druga wersja tego pojazdu nie przypomina już tak bardzo poprzednika (samochodu, na bazie którego została zbudowana), czyli Renault Clio. Z hatchbacka zaadaptowano tylko płytę podłogową z elementami zawieszenia.

W końcu Thalia nie wygląda jak Clio z doklejonym kufrem, tylko jak całkiem nowy model. Złośliwi mogą powiedzieć, że jeśli to nie Clio, to pewnie Dacia Duster z wymienionymi kilkoma elementami. Otóż pomylą się, bo mimo że Thalia skonstruowana jest z wielu części stosowanych w obu wcześniej wymienionych pojazdach, to tak naprawdę zupełnie nowy projekt francuskiej marki.

W porównaniu z poprzednią wersją nowa Thalia jest o 100 mm dłuższa. Niestety, nie wykorzystano tego, aby powiększyć przestrzeń pasażerską dla siedzących z tyłu (rozstaw osi pozostał taki sam jak w Clio, z którego zapożyczono płytę podłogową). Nowa Thalia ma bagażnik o pojemności 506 l, czyli o 4 l mniejszy niż poprzednik. A więc gdzie się podziało te 10 cm?

Samochód miał być całkowicie nowy, indywidualny, miał się nie kojarzyć z żadnym innym pojazdem francuskiej marki, stąd pomysł inżynierów Renault, aby dodatkowy wymiar wykorzystać do celów designerskich.

Thalia drugiej generacji dostępna jest w trzech wariantach wyposażenia: Authentique, Alize i All Inclusive. Już w standardzie znajduje się system ABS, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem, przednie i tylne zagłówki z regulacją wysokości, system ISOFIX na miejscach bocznych tylnej kanapy czy elektroniczna blokada rozruchu. Najbogatsza wersja ma na pokładzie zmienne elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, światła przeciwmgłowe, skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację, radio CD/MP3, oraz komputer pokładowy i obrotomierz.

Wnętrze nowej Thalii nie wywołuje zachwytu. Tandetne i tanie plastiki z poprzedniej generacji pozostały. Chęć podkreślenia tego, że auto zostało dopracowane starannie i w każdym szczególe, projektanci uwieńczyli poprzez zastosowanie listwy wykończeniowej, biegnącej przez całą deskę rozdzielczą. Zestaw wskaźników wraz z obrotomierzem i wyświetlaczem komputera wybijają się nad resztę wnętrza, ponieważ są bardzo czytelne. Renault należy się także duży plus za kierownicę i fotel z regulacją wysokości, pozwalające na indywidualne i wygodne dla kierowcy dopasowanie pozycji podczas jazdy.

Paleta silników Thalii ogranicza się do zaledwie pięciu pozycji, ale mimo tego każdy powinien znaleźć coś dla siebie. W ofercie znajdują się benzynowe: 1,2 16V 75 KM; 1,4 16V 100 KM i 1,6 16V 105KM oraz wysokoprężne 1,5 dCi o mocach 65 i 85 KM. Niezbyt elastyczny jest motor 1,2 16V 75 KM. O ile w pojedynkę można podróżować w miarę dynamicznie, o tyle przejażdżka z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem może skutkować niezbyt szybkim przejazdem z punktu A do punktu B.

Thalia konkuruje z takimi autami, jak Dacia Logan czy Nissan Platina. W stosunku do Dacii Thalię można uznać za nieco bardziej prestiżowy samochód. Co do Platiny to te auta są fizycznie takie same. Rozwijająca się współpraca między francuskim Renault a japońskim Nissanem zaowocowała wystawieniem bliźniaczego modelu z logo Nissan na rynku meksykańskim.

Renault Thalia drugiej generacji to auto warte swojej ceny. Za niewielkie pieniądze można kupić niewielki i oszczędny samochód. O nabyciu Thalii na pewno nie zadecyduje gust, ale relatywnie niska cena za praktyczne auto z dużym bagażnikiem.

4.45
Ocena na postawie 13 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Thalia
Produkcja od2008
Produkcja do2013

Wybrane wersje Renault Thalia 2 generacji

Inne generacje Renault Thalia

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (5)

Renault Thalia 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Co dalej z Nissanem i Renault? Producenci postawili sprawę jasno

... Afera zapoczątkowana pod koniec 2018 roku oskarżeniem Carlosa Ghosna o malwersacje finansowe zdaje się nie mieć końca. Były szef aliansu Renault-Nissan ukrywa się obecnie w Libanie, a kilka dni temu ... oskarżyły byłego szefa aliansu ...

2 tygodnie temu

Renault prezentuje hybrydy: Captur E-Tech Plug-in oraz Clio E-Tech

... Hybrydowe Renault Captur oraz Clio były już zapowiedziane, ale dopiero teraz doczekały się oficjalnej premiery. Nazywają się E-Tech i mają różne napędy. Ten pierwszy jest hybrydą typu plug-in, a drugi korzysta z tradycyjnego rozwiązania. ... . ...

2 tygodnie temu

Nowe Renault Captur wycenione. Kosztuje co najmniej 66 900 zł

... Druga generacja Renault Captur wjeżdża do polskich salonów. Auto jest większe i dojrzalsze niż poprzednik, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie. Za podstawową odmianę trzeba wyłożyć niecałe 67 tysięcy złotych. Klienci mogą wybierać spośród ...

2 miesiące temu

Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

... Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się ...

2 miesiące temu

Nowe Renault Thalia na Moscow Motor Show

... Renault pokazał kilka zdjęć nowego modelu Thalia (znanego również jako Symbol), którego premierę przewidziano na targi motoryzacyjne w Rosji, mające się odbyć w przyszłym tygodniu w Moskwie ... . Po zapoznaniu się ze zdjęciami muszę przyznać, że ...

dawno temu

No tu już wiemy jak wygląda nowe Renault Captur. Dzięki Chińczykom

... Chińscy szpiedzy w Chinach sfotografowali i opublikowali zdjęcia Renault Captura nowej generacji, który najpewniej zadebiutuje właśnie na tamtym rynku. Nie jest żadną tajemnicą, że w Europie będzie wyglądał niemal tak samo. ... Gwoli ścisłości, ...

7 miesięcy temu

Renault Clio R.S. może zostać zastąpione elektrycznym Zoe R.S.

... Renault nie planuje sportowej wersji najnowszego Clio. Francuzi twierdzą, że w dobie coraz ostrzejszych norm emisji spalin stworzenie nowego Clio R.S. byłoby niezmiernie trudne oraz kosztowne. Auto zostanie prawdopodobnie zastąpione elektrycznym ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie