Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Mercedes-Benz GL X164

Generacja
Mercedes-Benz GL X164

Mercedes GL został zaprojektowany głównie z myślą o amerykańskim rynku i tam też jest produkowany (Tuscaloosa, w stanie Alabama). Jego premiera odbyła się na North American International Motor Show w styczniu 2005 roku. Debiut europejski nastąpił w 2006 roku.

GL jest obecnie największym SUV-em w gamie producenta ze Stuttgartu. Początkowo planowano, że zastąpi on klasę G, ale do tego nie doszło ze względu na sprzeciw entuzjastów klasycznego modelu. GL jest mocno spokrewniony technologicznie z ML-em, właściwie można powiedzieć, że jest jego większą, siedmioosobową wersją. W roku 2009 przeprowadzono facelifting tego modelu - zmodyfikowano zderzaki, atrapę chłodnicy, lampy przednie i tylnie.

O tym, że GL miał być sprzedawany tylko na nowym kontynencie, świadczą jego budzące respekt rozmiary: 5088 mm długości, 1920 mm szerokości i 1840 mm wysokości. Rozstaw osi to 3075 mm. Mimo pokaźnych rozmiarów udało się uzyskać stosunkowo niski współczynnik oporu powietrza równy Cx = 0,37.

Wnętrze nie rozczarowuje. W każdym rzędzie siedzeń podróżuje się komfortowo. Można też wykorzystywać dwa fotele dostępne w wyposażeniu seryjnym, które sprytnie schowano w podłodze bagażnika. Są one niewiele mniej komfortowe od pozostałych miejsc siedzących. Kiedy są jednak złożone, do dyspozycji jest przepastny bagażnik (1240 l), a po złożeniu tylnej kanapy można wykorzystać przestrzeń ładunkową, której nie powstydziłby niejeden pojazd dostawczy - 2300 l.

600 kg dopuszczalnej ładowności robi wrażenie. Nikt zapewne nie będzie przewoził tym autem dwóch lodówek – szkoda byłoby uszkodzić któryś z efektownych paneli drzwiowych. Spasowanie i jakość tych elementów to najwyższa liga. Rozkład przycisków na desce rozdzielczej nie został dobrze przemyślany, ale za to zegary są bardzo czytelne i nie można mieć do nich zastrzeżeń. Fotele cechują się idealnym wyprofilowaniem i twardością - w sam raz na dalekie trasy.

Dwustopniowo napełniane poduszki czołowe, boczne systemy Neck-Pro, kurtyny powietrzne sięgające nawet trzeciego rzędu siedzeń - niektóre z tych opcji znajdują się na liście drogiego wyposażenia dodatkowego, jednak podstawowa wersja GL jest niemal kompletnie uzbrojona. Na pokładzie są m.in.: drewniane wykończenie, tempomat, automatyczna klimatyzacja, system elektrycznego składania trzeciego rzędu foteli, panoramiczny dach czy funkcja Pre Safe, która przygotowuje pasażerów i samochód do nieuniknionej kolizji, napinając pasy bezpieczeństwa, domykając okna i samoczynnie wyhamowując samochód.

GL ma dobre hamulce, skutecznie zatrzymujące to ważące 2355 kg auto. Do tego regulowane, pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z kilkoma trybami pracy i systemem tłumienia drgań. Za jego pomocą można również w razie potrzeby zwiększyć prześwit samochodu do 307 mm. W takim ustawieniu jest on w stanie pokonać zbiorniki wodne o głębokości do 60 cm.

W gamie silnikowej są zarówno silniki benzynowe, jak i dieslowskie, jednak ciekawsze są te drugie ze względu na pokłady niutonometrów dostępne już od najniższych obrotów. Pozwala to na jazdę taką, jaką uwielbia ten model - spokojną i dostojną, a przy okazji względnie ekonomiczną (na autostradzie możliwe jest do osiągnięcia spalanie 10 l/100km). Silniki benzynowe urzekają kulturą pracy i elastycznością, ale spalanie co najmniej drażni. Słabszy diesel 350 CDI rozwija moc 224 KM, a mocniejszy 450 CDI - 306 KM. Motory benzynowe to widlaste ósemki: 4,7 l i 5,5 l, generujące odpowiednio 340 KM i 388 KM. Po faceliftingu wprowadzono do gamy dodatkowe jednostki: 350 BlueTec (211 KM) i 350 CDI BlueEFFICIENCY (265 KM).

W każdym wariancie mocy GL jest wyposażony w siedmiobiegową skrzynię automatyczną 7G-Tronic z systemem Direct Select, umożliwiającym zmianę biegów za pośrednictwem manetek przy kierownicy. Każdy ma również napęd na wszystkie koła 4MATIC, dzięki któremu - w odróżnieniu od większości konkurentów klasy SUV premium - świetnie sprawdza się w terenie. W takich warunkach przydaje się na przykład blokada tylnego mostu czy system DSR, kontrolujący prędkość auta podczas zjeżdżania ze wzniesień. Zainstalowano także systemy wspomagające jazdę z przyczepą (Trailer Stability Control).

4.43
Ocena na postawie 28 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz GL-Klasa
Produkcja od2006
Produkcja do2009

Inne generacje Mercedes-Benz GL-Klasa

Inne modele Mercedes-Benz

Oceny użytkowników (2)

Mercedes-Benz GL X164: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Mercedes-Benz CLS w odświeżonym wydaniu. Ceny modelu w Polsce

... Mercedes CLS przeszedł niedawno delikatny facelifting. Odświeżona odmiana debiutuje właśnie w salonach. Jakie wersje mają do wyboru klienci i ile trzeba za nie zapłacić? ... pozostać konkurencyjnym autem w segmencie limuzyn-coupe przez kilka ...

2 tygodnie temu

Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie

... Mercedes CLS ma tendencję do zaskakiwania. Pierwsza generacja o oznaczeniu W219, która pojawiła się na rynku w 2004 roku, wywołała ogromne poruszenie, bo Mercedes, wprowadzając limuzynę w stylu coupe ... i cztery prawdziwe, okrągłe końcówki ...

3 tygodnie temu

Używany Mercedes GL (X164) [awarie i problemy]

... Jeszcze dekadę temu na światowych rynkach było niewiele luksusowych SUV-ów o rozmiarach małej ciężarówki. Zmienił to Mercedes, który opracował masywny model GL. To jedno z pierwszych tak dużych luksusowych aut dostępnych nie tylko w USA, ale też ...

dawno temu

Mercedes-Benz oferuje wsparcie przy produkcji sprzętu medycznego

... Mercedes-Benz ogłasza gotowość do pomocy: pandemia COVID-19 dotyka nas wszystkich. Szczególnie w takich czasach ważne jest, aby producent samochodów ze Stuttgartu wywiązał się ze swoich społecznych ... Informacja prasowa Mercedes-Benz „Ponieważ ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie