Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Renault Fuego 1 generacji [FL]

Generacja
Renault Fuego 1 generacji [FL]

Renault Fuego I generacji [FL] to osobowy samochód sportowy produkowany w latach 1990 – 1995 w wersji coupe.

Cechy charakterystyczne Renault Fuego I generacji [FL]

Renault Fuego I generacji [FL] można było dostać jako coupe. Renault Fuego I generacji [FL] wyposażony był w pięciobiegową skrzynię, która przenosiła moc na przednią oś.
Renault Fuego I generacji charakteryzowało się nadwoziem o płynnych, miękkich liniach oraz tylną szybą, spełniającą jednocześnie funkcję pokrywy bagażnika. Renault Fuego był pierwszym samochodem, który miał centralny zamek z pilotem.
Firma American Motors Corporation dystrybuowała Renault Fuego I generacji [FL] w Stanach Zjednoczonych. Montowano go także w kilku krajach Ameryki Południowej. Renault Fuego I generacji [FL] był jednym z najlepiej sprzedających się typów coupe w Europie.

Renault Fuego I generacji [FL] – dane techniczne

Silnik rzędowy Renault Fuego I generacji [FL] składał się z czterech cylindrów, posiadał dwa zawory na każdy z nich. Dostępne wersje miały silnik benzynowy lub diesel. Te pierwsze charakteryzowały się tylnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami, natomiast z przodu zastosowano Kolumny Macphersona oraz stabilizator przechyłów. Tymczasem wersja diesel posiadała zarówno z przodu, jak i z tyłu zawieszenie z podwójnymi wahaczami. Wszystkie modele Renault Fuego I generacji [FL] dysponowały pięciobiegową skrzynią oraz napędem przednim. Auta posiadały bębnowe hamulce z tyłu. Renault Fuego I generacji [FL] w wersji z silnikiem benzynowym charakteryzował się pojemnością od 1565 do 2165 cm3 oraz maksymalną mocą od 114 do 132 KM przy maksymalnym momencie obrotowym od 183 do 199 Nm przy. Silnik był zasilany gaźnikiem. Auto osiągało przyspieszenie do 100 km/h w granicach 9,1 – 11,4 s, a maksymalną prędkość, jaką mogło zdobyć to 194 - 198 km/h, w zależności od modelu.

Renault Fuego I generacji w dieselu miał pojemność silnika 2068 cm3 z mocą 88 KM. Maksymalny moment obrotowy to 181 Nm. Auto mogło osiągnąć maksymalną prędkość 175 km/h, natomiast przyspieszenie do 100 km/h było realne w 13,2 s.

4.21
Ocena na postawie 12 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Fuego
Produkcja od1990
Produkcja do1995

Wybrane wersje Renault Fuego 1 generacji [FL]

Inne generacje Renault Fuego

Inne modele Renault

Renault Fuego 1 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

Renault Megane po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 5 latach od rynkowego debiutu Renault zdecydowało się odświeżyć swój kompaktowy model Megane. Auto nie tylko wyładniało, ale i zyskało nowe wyposażenie oraz wersje napędu. Niestety jak zwykle bywa w takich przypadkach, także nieco podrożało. ...

3 dni temu

Autocentrum: VW Autonomia

Renault Clio i Captur z nowym napędem LPG. Polskie ceny modeli

... Renault uzupełnia gamę napędową modeli Clio i Captur o nową wersję z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. Jest ona sparowana z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. To udane połączenie niskich kosztów eksploatacji i ...

2 tygodnie temu

Renault Clio i Captur E-Tech. Polskie ceny hybrydowych modeli

... Hybrydowe wersje miejskich modeli Renault oficjalnie wjechały do polskich salonów. Niestety jak w przypadku większości aut z alternatywnym napędem, nie są to przesadnie tanie propozycje. Ile trzeba wyłożyć za francuską serię E-Tech? ... . ...

2 tygodnie temu

Nowe Renault Espace już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Renault Espace po faceliftingu oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Za podstawowe wydanie zapłacimy co najmniej 169 900 zł. ... Piąta generacja Renault Espace, która jest z ...

miesiąc temu

Renault 5 Turbo we współczesnej interpretacji. Hit czy kit?

... Renault 5 Turbo to jeden z najostrzejszych samochodów w historii francuskiej motoryzacji, który łączył niską masę z mocnym, umieszczonym centralnie, doładowanym silnikiem i napędem na tył. Dzięki ... nieprzekraczającej 1 tony, napędzany co ...

2 miesiące temu

Test: Renault Master wywrotka - nie boi się ciężkiej pracy

... Kiedy potrzebujesz auta do pracy, a jednocześnie przewożenia większych przedmiotów niż paleta, to musi być już pojazd dostawczy. Choćby taki jak testowe Renault Master z wywrotką trójstronną ... 1938 Renault Master dCi 165 wywrotka (3,5 t) - ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie