Mitsubishi 3000 GT 1 generacji

Generacja
Mitsubishi 3000 GT 1 generacji

Pierwsza generacja wozu dostępna była w latach 1990-1993. Samochód był niezwykle zaawansowany technicznie, ponieważ musiał stawić czoła innym japońskim supersamochodom. Wyposażono go m.in. w napęd na wszystkie koła z tylną osią skrętną. Taki system pozwalał zwiększyć zwrotność. Dzięki temu jadące Mitsubishi 3000 GT mogło pokonywać zakręty z większą prędkością niż jego rywale.
Wóz miał też elektronicznie sterowane zawieszenie, które dopasowywało w pewnym stopniu charakterystykę swojej pracy do warunków drogowych. Nie zabrakło też ulepszonego układu kierowniczego, który miał gwarantować kierowcy możliwie jak najlepsze wyczucie drogi.

Prawdziwym hitem jednak była tzw. aktywna aerodynamika (Active Aero). System ten składał się z wysuwanego spod przedniego zderzaka przy prędkości powyżej 80 km/h małego spojlera oraz tylnego skrzydła, które również zmieniało swój kąt nachylenia. Co więcej, dało się regulować obydwa spojlery.
Profil aerodynamiczny był nieco zakłócany przez wysuwane reflektory – tak modne na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Nie wiadomo, dlaczego Mitsubishi uparło się na to rozwiązanie, które do tego jest bardziej awaryjne od klasycznych stałych świateł.

3000GT miał dynamiczną sylwetkę coupé z dwojgiem drzwi i niewielkim bagażnikiem mieszczącym się z tyłu. Nadwozie było nowoczesne, a jego linie miękkie, a więc karoseria wpisywała się doskonale w ówczesną modę.

Podobnie skrojono wnętrze, w którym (szczególnie w wersjach przygotowanych na Stany Zjednoczone) dominowała skóra. Mimo że samochód był przez Mitsubishi określany jako 2+2, na tylnych fotelach było miejsca co najwyżej dla dzieci, a i te z pewnością narzekałyby na komfort podczas długiej podróży.

Auto miało całkiem niezłe wyposażenie, bo poza skórzaną tapicerką na pokładzie znajdowały się: system ECS (nadzór nad zawieszeniem), ABS (oprócz najtańszej wersji SL) oraz wspomniany napęd na wszystkie koła z tylną osią skrętną.

Pod maską Mitsubishi 3000GT/GTO montowano tylko ustawione z przodu w poprzek silniki V6. Najsłabsza była 12-zaworowa jednostka napędowa z jednym wałkiem rozrządu w głowicy, montowana w sprzedawanym w USA Dodge’u Stealth. Silnik ten miał 162 KM mocy i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które przekazywane były tylko na koła przednie.

Najsłabsze auto oferowane pod marką Mitsubishi miało 3-litrowy motor, ale z układem rozrządu DOHC i czterema zaworami na cylinder. Silnik ten generował 223 KM mocy maksymalnej i 272 Nm momentu obrotowego.

Na szczycie drabinki mocy znajdowała się ta sama jednostka napędowa, ale wyposażona w dwie turbosprężarki, dzięki którym osiągała moc 280 KM (w wersji japońskiej) lub 300 KM (w Europie i USA). Maksymalny moment obrotowy wynosił około 420 Nm. Dzięki temu silnikowi Mitsubishi 3000GT rozpędzało się do elektronicznie ograniczonych 250 km/h, a pierwsze 100 km/h osiągało po około 6 s.
W 1994 roku wóz przeszedł pierwszą z poważniejszych zmian.

Obecnie Mitsubishi 3000GT to rzadki widok na drogach. Poszukiwane jest raczej przez pasjonatów niż zwykłych użytkowników. Choć samochód jest stosunkowo mało awaryjny, to części zamienne są bardzo drogie i trzeba na nie długo czekać.

3.87
Ocena na postawie 15 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi 3000 GT
Produkcja od1990
Produkcja do1993

Wybrane wersje Mitsubishi 3000 GT 1 generacji

Inne generacje Mitsubishi 3000 GT

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (2)

Mitsubishi 3000 GT 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie