Renault Megane 3 generacji

Generacja
Renault Megane 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Renault Megane 3 to samochód osobowy należący do klasy kompaktowej, produkowany w latach 2008 – 2015 przez francuski koncern Renault. Renault Megane jest następcą modelu 19.

Renault Megane 3 – ogólne informacje

Debiut Renault Megane 3 miał miejsce w 2008 roku w Paryżu podczas targów motoryzacyjnych. Na początku produkowano go w wersji hatchback i coupe. W 2009 roku rozszerzono ofertę o odmianę kombi, a później o coupe-cabrio. Wersja sedan pojawiła się w 2010 roku jako samodzielny model, który nazwano Fluence.

Można wyróżnić następujące wersje wyposażeniowe Renault Megane 3: Expression, Dynamique, Génération, Bose Edition, Authentique, Privilege, SL Color Edition, Limited i SL Exception. Wersje limitowane to GT Robert Kubica i Tech Run.

W marcu 2009 roku pojawiła się sportowa wersja Renault Megane 3 – Megane III RS. Posiada silnik benzynowy o pojemności 2 litrów z turbosprężarką. Charakteryzuje się mocą 250 KM oraz momentem obrotowym 340 Nm. Auto może osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h. Dwa lata później pojawiła się limitowana seria (500 sztuk) Megane RS 265 Trophy. Wzmocniono ją do 265 KM. Auto dostępne jest tylko w trzydrzwiowej wersji. W 2013 roku stworzono specjalna wersję Renault Megane RS, którą nazwano Renault Megane RS Red Bull Racing RB8. Przede wszystkim zmieniono tu kolor nadwozia na Crépuscule Blue, który używał oficjalny zespół Red Bull Racing F1. W 2014 roku powstała kolejna edycja Megane RS – 275 Trophy. Silnik charakteryzuje się tu mocą 275 KM. Wyprodukowano łącznie ok. 200 egzemplarzy.

W 2012 roku zaprezentowano kolejny model w serii Renault Megane 3Megane Grandtour GT 220 o mocy 220 KM i momencie obrotowym 340 Nm. Auto posiada turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów. Samochód został wyposażony w mocniejsze hamulce, zmodyfikowane zawieszenie i sportowy układ hamulcowy. Ponadto Megane Grandtour GT 220 posiada 18-calowe czarne, aluminiowe felgi, lakierowane w kolorze nadwozia klamki i metalową tabliczkę z numerem egzemplarza. Pojazd produkowano w latach 2012 – 2013.

Renault Megane 3 – dane techniczne

Renault Megane 3 dostępne było z następującymi typami nadwozia: dwudrzwiowy kabriolet, trzydrzwiowy coupe, pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi. Samochód wyposażony był w pięcio- i sześciobiegową skrzynię manualną, sześciobiegową skrzynię półautomatyczną, sześciobiegową skrzynię automatyczną lub bezstopniową CVT. Auto posiadało napęd przedni. Przednie zawieszenie Renault Megane 3 składa się z układu wahaczy i kolumn MacPhersona, tylne natomiast z belki skrętnej.

Renault Megane 3 posiadało w ofercie silniki benzynowe i silniki wysokoprężne. Silniki benzynowe Renault Megane 3 charakteryzowały się mocą 100 – 220 km/h i pojemnością 1198 – 1998 cm3. Pozwalało to osiągnąć maksymalną prędkość w granicach 190 – 240 km/h i maksymalny moment obrotowy 148 – 340 Nm. Tymczasem silniki diesel Renault Megane 3 posiadały moc 85 – 160 KM oraz pojemność 1461 – 1995 cm3. Maksymalna prędkość, jaką auto mogło osiągnąć, wynosiła od 175 do 215 km/h przy maksymalnym momencie obrotowym od 200 do 380 Nm.

Wymiary Renault Megane 3 przedstawiają się następująco:

- wersja trzydrzwiowa – 4299 mm długości, 1804 mm szerokości i 1423 mm wysokości;
- wersja pięciodrzwiowa – 4295 mm długości, 1808 mm szerokości i 1471 mm wysokości;
- wersja kombi – 4559 mm długości, 1804 mm szerokości i 1507 mm wysokości;
- wersja CC – 4485 mm długości, 1811 mm szerokości i 1434 mm wysokości.

Renault Megane 3 – opinie

Auto posiada kilka minusów. Mianowicie obserwuje się częste uszkodzenia układu wtryskowego i wybieraka skrzyni biegów. Mankamentem są awarie turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Użytkownicy skarżą się na problemy z czujnikami systemu ABS, sterownikiem silnika i klimatyzacją. Wśród wad można także wskazać defekty elementów metalowo-gumowych zawieszenia oraz samoistnie pękającą przednią szybę. Szwankuje linka hamulca ręcznego. Uciążliwe mogą być skrzypiące elektrycznie sterowane lusterka. Minusem Renault Megane 3 są także drogie części zamienne.

Najistotniejszymi zaletami Renault Megane 3 są trwałe zawieszenie, oszczędne silniki i bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Oferta Renault Megane 3 oferuje szeroki wybór silników o dobrej dynamice. Renault Megane 3 to dobrze wykonane auto o atrakcyjnym wyglądzie.

4.46
Ocena na postawie 65 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Megane
Produkcja od2008
Produkcja do2015

Wybrane wersje Renault Megane 3 generacji

Inne generacje Renault Megane

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (13)

Renault Megane 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

... Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się ...

2 tygodnie temu

Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Nowe Renault Captur wycenione. Kosztuje co najmniej 66 900 zł

... Druga generacja Renault Captur wjeżdża do polskich salonów. Auto jest większe i dojrzalsze niż poprzednik, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie. Za podstawową odmianę trzeba wyłożyć niecałe 67 tysięcy złotych. Klienci mogą wybierać spośród ...

2 dni temu

Renault Megane RS Trophy-R zmiażdżyło Civica Type-R na torze Spa

... Przez kilkanaście ostatnich miesięcy Honda Civic Type-R sukcesywnie kolekcjonowała rekordy najsłynniejszych, światowych torów. Niestety Japończycy niedługo cieszyli się tymi wynikami. Do gry wchodzi najnowsze Renault Megane RS Trophy-R, które ...

5 miesięcy temu

Mazda 3 została Kobiecym Samochodem Roku 2019

... 41 pań pochodzących z 30 różnych krajów uznało, że to właśnie Mazda 3 jest najlepszym kandydatem do tytułu Kobiecego Samochodu Roku 2019. Japoński hatchback wyprzedził znacznie modniejsze crossovery i auta elektryczne. ... Trzeba przyznać, że ...

3 tygodnie temu

Renault Megane R.S. Trophy wycenione. Jest droższe o 18 tys. zł

... Minimum 142 900 zł trzeba zapłacić za Renault Megane R.S. Trophy. Najmocniejszy hot hatch Renault ma 300 KM i garść sportowych dodatków. Jako jedyne auto w swojej klasie wyposażone jest w układ czterech kół skrętnych. ... 142 900 zł to cena za ...

11 miesięcy temu

Polski akcent w Volkswagenie ID.3

... Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika ...

4 tygodnie temu

Elektryczne Renault K-ZE trafi do Europy. Będzie naprawdę tanie

... Czyżby czekała nas cenowa rewolucja w segmencie pojazdów elektrycznych? Wiele na to wskazuje. Wszystko za sprawą Renault K-ZE znanym już m.in. z chińskiego rynku. Francuzi potwierdzili, że auto niebawem trafi także do Europy, gdzie będzie ...

miesiąc temu

BMW rozważa bardzo mocnego diesla dla Serii 3. Audi ma się czego bać

... . Przykładem może być chociażby obecna gama Audi oznaczonych literą S. Niebawem w ślady firmy z Ingolstadt może pójść także BMW, które rozważa mocnego diesla dla Serii 3. ... , że klienci chętni na BMW Serii 3 już niebawem będą mogli zdecydować ...

4 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie