Subaru Outback 4 generacji

Generacja
Subaru Outback 4 generacji

Outback to samochód typu crossover klasy średniej (segment D) produkowany od 1995 roku przez japoński wielobranżowy koncern Fujii Heavy Industries pod marką Subaru. Do tej pory przedstawiono cztery generacje tego auta.

W 2009 roku na salonie samochodowym w Nowym Jorku Subaru zaprezentowało kolejną, czwartą już generację modelu Outback. Tym razem japońska firma zrezygnowała ze słowa „Legacy”, które było wykorzystywane w nazwie samochodu na niektórych rynkach.

Nowe, dostępne tylko jako kombi nadwozie wygląda mniej sportowo, ale za to potężniej i bardziej elegancko. Za ten ostatni element odpowiadają sporych rozmiarów chromowana atrapa chłodnicy i również chromowane ramki okien. Z tyłu klasę zaakcentowano polerowaną listwą nad tablicą rejestracyjną. Auto ma zupełnie inne światła przednie oraz tylne. Muskulatury Outbackowi dodają przetłoczenia błotników z przodu i z tyłu.

Samochód nie tylko wygląda na większy, ale też jest nieco większy w rzeczywistości. Zmieniła się przede wszystkim wysokość wozu (urósł o około 65 mm), z czego 30 mm przypadło na 220 mm prześwit.
Wnętrze Outbacka IV jest imponujące. Nie brakuje w nim miejsca na nogi ani na głowy pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Siedzenia są duże, dobrze wyprofilowane i wygodne, więc nawet długa podróż nie męczy jadących tym samochodem. Deska rozdzielcza jest nowoczesna, ale nie przytłacza. Uwagę zwraca szeroka konsola środkowa.

Wyposażenie Outbacka już w podstawowej wersji jest bogate. Do normalnych elementów montowanych w najtańszym wozie należą skórzana kierownica, centralny zamek, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane lusterka, system dźwiękowy McIntosh, kamera cofania, tempomat, ABS z EBD, ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe. W zasadzie jedyna rzecz, której nie ma w standardzie, a jest dokupienia jako opcja, to skórzana tapicerka siedzeń.

W zależności od rynku dostępne są także różne dodatki, np. w Wielkiej Brytanii w opcji znajduje się sześciogłośnikowy system dźwiękowy Harman/Kardon, do tego zmieniarka na sześć płyt kompaktowych.

Outback IV, tak jak poprzednicy, ma symetryczny układ napędowy zapewniający mu dobre własności terenowe. Sterownik układu reaguje w zależności od warunków jazdy i może na różny sposób rozdzielać moment napędowy na poszczególne osie.

W tej generacji Outbacka po raz pierwszy pojawiła się bezstopniowa skrzynia CVT o nazwie Lineatronic. Jest ona dostępna jedynie z 2,5-litrowym benzynowym silnikiem wyposażonym w system zmiennych wzniosów zaworów. Jednostka napędowa ma moc 167 KM. Skrzynka łączona z tym motorem jest wyposażeniem opcjonalnym, a podstawowe urządzenie to dobrze znana z poprzednika 6-biegowa skrzynia manualna.

Ta ostatnia skrzynka jest też jedyną dostępną w wersji z jednostką napędową spalającą olej napędowy. Ten 2-litrowy turbodiesel ma moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm.
W Outbacku czwartej generacji zrezygnowano z silnika 3-litrowego. Zastąpiono go większym EZ36, znanym dobrze z modelu Tribeca II serii. Jest to jednostka z układem zmiennych faz rozrządu po stronie dolotowej i wydechowej. Motor ma moc 260 KM i moment obrotowy 350 Nm. W tym przypadku dostępna jest tylko, również znana z Outbacka III, 5-biegowa, automatyczna skrzynia Sportshift.

Do zalet nowego Outbacka z pewnością należą komfort jazdy, bardzo dobry układ jezdny oraz wyciszenie kabiny pasażerskiej. Po stronie minusów klienci stawiają wysoką cenę w stosunku do tego, co za nią otrzymują.

4.48
Ocena na postawie 16 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSubaru
ModelSubaru Outback
Produkcja od2009
Produkcja do2012

Wybrane wersje Subaru Outback 4 generacji

Inne generacje Subaru Outback

Inne modele Subaru

Oceny użytkowników (1)

Subaru Outback 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Mille Miglia - Dzień 4.

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie