Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

SEAT Cordoba 2 generacji

Generacja
SEAT Cordoba 2 generacji

Produkcja Seata Cordoby drugiej generacji rozpoczęła się w 2002 roku. Zaprezentowano go w tym samym roku na salonie w Paryżu. Auto gościło na rynku przez 6 lat, do 2008 roku. Podobnie jak poprzedniczka Cordoba II była wersją sedan ówczesnej Ibizy (trzecia generacja). Z przodu oba auta są praktycznie nie do rozróżnienia, zmiany ograniczają się tylko do drugiej części nadwozia, gdzie dospawano sedanowy tył. Nie wygląda to jednak źle, nie ma się wrażenia, że zrobiono to nieprzemyślanie i na siłę. Oczywiście, bardziej dynamicznie wyglądającym autem w tym rodzeństwie jest Ibiza, bo chyba jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby sedan na bazie jakiegoś hatchbacka był od niego ładniejszy.

Podobnie jak w przypadku poprzedniczki takie nadwozie zapewnia znaczące udogodnienia, jeśli chodzi o praktyczność. Bagażnik Cordoby, jak na auto klasy B, jest bardzo przestronny, za 485 l należą się Seatowi brawa. Oczywiście przestrzeń tę można powiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy, wtedy Cordoba pomieści aż 800 l bagażu.

Co zastanawiające, Cordoba II dostępna była wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Nie przewidziano przy okazji tej generacji ani odmiany kombi (nazywanej Vario), ani 2-drzwiowego coupé (wersji SX). Obie wersje występowały w przypadku pierwszej Cordoby.

Przechodząc do palety silników, znów można by skopiować opis wprost z Ibizy, uszczuplając go o benzynową jednostkę 1,8. Wśród benzynowców klient dokonywał wyboru z pośród czterech pojemności, 1,2, 1,4, 1,6 lub 2,0 l (niektóre rynki). Najsłabsza jednostka rozwijała niezbyt oszałamiające 65 KM. Z silnika dwulitrowego wyciągnięto również niezbyt wiele, bo tylko 117 KM.
Dla fanów oszczędnej jazdy dieslem Seat proponował wolnossące 1,9 SDi o mocy 65 KM albo turbodoładowane jednostki, 1,4 TDI (69 do 81 KM) lub większe 1,9 TDI (101 do 133 KM).

Cordoba drugiej generacji była przyzwoitą konstrukcją, która jednak na rynku radziła sobie gorzej niż poprzednia generacja i znacznie gorzej niż Ibiza. Klienci zaczęli chyba dostrzegać brak perspektyw dla tego typu konstrukcji sedanów klasy B. Na polskich drogach jednak Cordobę widuję się nie rzadziej niż Ibizę.

Wnętrze Cordoby, tak jak Ibizy, nie porywało. Jakość ciemnego plastiku nie była najwyższa. Wnętrze ożywiało, momentami jednak drażniące i męczące, czerwone podświetlenie zegarów. Klient miał prawo spodziewać się więcej za pieniądze, które zostawił u dealera marki. Nie można za to nic zarzucić ergonomii tego nieciekawego wnętrza. Wszystko jest tam, gdzie powinno być i gdzie się tego spodziewamy. Pod tym względem każdy poczuje się w środku Cordoby jak u siebie. Na przestrzeń z przodu również nie ma co narzekać. Jednak wysoką osobę, dobrowolnie chcącą zająć miejsce z tyłu, można podejrzewać o skłonności masochistyczne. Z tyłu jest zdecydowanie za mało miejsca, nie mówiąc już o sytuacji, gdy kierowca chciałby zabrać komplet pięciu pasażerów.

Cordoba broniła się za to specjalnością Seatów, czyli pewnym prowadzeniem i dobrymi hamulcami, przy jednoczesnym, niełamiącym kręgosłupa wybieraniu nierówności przez zawieszenie. Złoty środek? Być może, zwłaszcza w połączeniu z najmocniejszym dieslem, bo tylko ten silnik fundował jakiekolwiek emocje, gdy ostro operowało się prawą stopą. Takie połączenie jednak było najdroższe i tu kolejne pytanie: czy warte swej ceny?

W 2006 roku Cordoba i Ibiza przeszły delikatny facelifting. Zmiany zewnętrzne były tylko kosmetyczne. Jedyną, jaką można zauważyć na pierwszy rzut oka, jest duży napis z nazwą modelu na środku klapy bagażnika poniżej „eski” Seata. Rozwiązanie to jest stosowane obecnie we wszystkich modelach marki. Oprócz zmian na zewnątrz zrobiono też update mechaniki. Wzmocniono silniki benzynowe (jednostki 1,2 i 1,4). Poliftingowa Cordoba drugiej generacji, w przeciwieństwie do Ibizy, nie doczekała się wielu edycji specjalnych. Próżno było też pytać w salonie o Cordobę FR czy Cupra, bo te odmiany nie występowały.

3.79
Ocena na postawie 35 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSEAT
ModelSEAT Cordoba
Produkcja od1999
Produkcja do2003

Wybrane wersje SEAT Cordoba 2 generacji

Inne generacje SEAT Cordoba

Inne modele SEAT

Oceny użytkowników (25)

Przejdź do strony: 1 2

SEAT Cordoba 2 generacji: newsy, testy i recenzje

IZERA: pierwsza w historii marka elektrycznych aut polskiej produkcji

Lew zaryczał po raz czwarty, czyli nowy Seat Leon

... Milion sprzedanych egzemplarzy. Takim wynikiem może pochwalić się Seat Leon trzeciej generacji. Pod koniec lutego premierę miał nowy Leon. Sprawdziłem, czym może pochwalić się czwarta generacja hiszpańskiego kompaktu. ... generacji przeszedł ...

6 miesięcy temu

Seat zapowiada Atecę po liftingu. Czego się spodziewać?

... Po 4 latach od debiutu Seat zdecydował się odświeżyć swojego kompaktowego SUV-a. Ateca, bo o niej mowa, doczeka się nowej twarzy już niebawem. Czy upodobni się do Leona i Tarraco? ... Ateca to jeden z najpopularniejszych modeli Seata, a przy ...

2 miesiące temu

Nowy Seat Leon tańszy niż Golf i Octavia. Ceny modelu w Polsce

... Po kilku miesiącach od światowej premiery czwarta generacja najpopularniejszego modelu Seata debiutuje w polskich salonach. Nowy Leon jest dojrzalszy i lepiej wyposażony od poprzednika, a przy tym niewiele droższy. Za podstawową odmianę ...

3 miesiące temu

Seat Alhambra zostaje na rynku. Plotki okazały się nieprawdziwe

... Prawie uśmiercono Seata Alhambrę. Jak donosiły zachodnie media, produkcja jednego z ostatnich vanów na rynku miała zostać zakończona na dniach. Polski importer informuje jednak, że nic podobnego nie ma miejsca. ... "Jeden z brytyjskich ...

4 miesiące temu

Seat Tarraco FR już w salonach. Jak kształtują się polskie ceny?

... Seat Tarraco w ostrzejszej wersji FR dołączył już do polskiej oferty. To atrakcyjnie wyglądający SUV dla większych rodzin. Czym różni się od standardowych odmian i ile trzeba za niego zapłacić? ... Seat uzupełnił gamę modelu Tarraco o ciekawie ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie