SEAT Cordoba 2 generacji

Generacja
SEAT Cordoba 2 generacji

Produkcja Seata Cordoby drugiej generacji rozpoczęła się w 2002 roku. Zaprezentowano go w tym samym roku na salonie w Paryżu. Auto gościło na rynku przez 6 lat, do 2008 roku. Podobnie jak poprzedniczka Cordoba II była wersją sedan ówczesnej Ibizy (trzecia generacja). Z przodu oba auta są praktycznie nie do rozróżnienia, zmiany ograniczają się tylko do drugiej części nadwozia, gdzie dospawano sedanowy tył. Nie wygląda to jednak źle, nie ma się wrażenia, że zrobiono to nieprzemyślanie i na siłę. Oczywiście, bardziej dynamicznie wyglądającym autem w tym rodzeństwie jest Ibiza, bo chyba jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby sedan na bazie jakiegoś hatchbacka był od niego ładniejszy.

Podobnie jak w przypadku poprzedniczki takie nadwozie zapewnia znaczące udogodnienia, jeśli chodzi o praktyczność. Bagażnik Cordoby, jak na auto klasy B, jest bardzo przestronny, za 485 l należą się Seatowi brawa. Oczywiście przestrzeń tę można powiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy, wtedy Cordoba pomieści aż 800 l bagażu.

Co zastanawiające, Cordoba II dostępna była wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Nie przewidziano przy okazji tej generacji ani odmiany kombi (nazywanej Vario), ani 2-drzwiowego coupé (wersji SX). Obie wersje występowały w przypadku pierwszej Cordoby.

Przechodząc do palety silników, znów można by skopiować opis wprost z Ibizy, uszczuplając go o benzynową jednostkę 1,8. Wśród benzynowców klient dokonywał wyboru z pośród czterech pojemności, 1,2, 1,4, 1,6 lub 2,0 l (niektóre rynki). Najsłabsza jednostka rozwijała niezbyt oszałamiające 65 KM. Z silnika dwulitrowego wyciągnięto również niezbyt wiele, bo tylko 117 KM.
Dla fanów oszczędnej jazdy dieslem Seat proponował wolnossące 1,9 SDi o mocy 65 KM albo turbodoładowane jednostki, 1,4 TDI (69 do 81 KM) lub większe 1,9 TDI (101 do 133 KM).

Cordoba drugiej generacji była przyzwoitą konstrukcją, która jednak na rynku radziła sobie gorzej niż poprzednia generacja i znacznie gorzej niż Ibiza. Klienci zaczęli chyba dostrzegać brak perspektyw dla tego typu konstrukcji sedanów klasy B. Na polskich drogach jednak Cordobę widuję się nie rzadziej niż Ibizę.

Wnętrze Cordoby, tak jak Ibizy, nie porywało. Jakość ciemnego plastiku nie była najwyższa. Wnętrze ożywiało, momentami jednak drażniące i męczące, czerwone podświetlenie zegarów. Klient miał prawo spodziewać się więcej za pieniądze, które zostawił u dealera marki. Nie można za to nic zarzucić ergonomii tego nieciekawego wnętrza. Wszystko jest tam, gdzie powinno być i gdzie się tego spodziewamy. Pod tym względem każdy poczuje się w środku Cordoby jak u siebie. Na przestrzeń z przodu również nie ma co narzekać. Jednak wysoką osobę, dobrowolnie chcącą zająć miejsce z tyłu, można podejrzewać o skłonności masochistyczne. Z tyłu jest zdecydowanie za mało miejsca, nie mówiąc już o sytuacji, gdy kierowca chciałby zabrać komplet pięciu pasażerów.

Cordoba broniła się za to specjalnością Seatów, czyli pewnym prowadzeniem i dobrymi hamulcami, przy jednoczesnym, niełamiącym kręgosłupa wybieraniu nierówności przez zawieszenie. Złoty środek? Być może, zwłaszcza w połączeniu z najmocniejszym dieslem, bo tylko ten silnik fundował jakiekolwiek emocje, gdy ostro operowało się prawą stopą. Takie połączenie jednak było najdroższe i tu kolejne pytanie: czy warte swej ceny?

W 2006 roku Cordoba i Ibiza przeszły delikatny facelifting. Zmiany zewnętrzne były tylko kosmetyczne. Jedyną, jaką można zauważyć na pierwszy rzut oka, jest duży napis z nazwą modelu na środku klapy bagażnika poniżej „eski” Seata. Rozwiązanie to jest stosowane obecnie we wszystkich modelach marki. Oprócz zmian na zewnątrz zrobiono też update mechaniki. Wzmocniono silniki benzynowe (jednostki 1,2 i 1,4). Poliftingowa Cordoba drugiej generacji, w przeciwieństwie do Ibizy, nie doczekała się wielu edycji specjalnych. Próżno było też pytać w salonie o Cordobę FR czy Cupra, bo te odmiany nie występowały.

3.79
Ocena na postawie 35 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSEAT
ModelSEAT Cordoba
Produkcja od1999
Produkcja do2003

Wybrane wersje SEAT Cordoba 2 generacji

Inne generacje SEAT Cordoba

Inne modele SEAT

Oceny użytkowników (25)

Przejdź do strony: 1 2

SEAT Cordoba 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Premiery Audi na targach IAA: oczekiwania kontra rzeczywistość

Seat Tarraco debiutuje w wersji FR oraz jako mocna hybryda plug-in

... Na kilka dni przed startem salonu we Frankfurcie Seat oficjalnie pochwalił się dwiema nowymi wersjami modelu Tarraco - usportowioną odmianą FR oraz hybrydą typu plug-in, która będzie najmocniejszą wersją w gamie. ... SUV-em - nowa wersja ...

4 tygodnie temu

Akcje serwisowe - Škoda, Seat, Audi i Mercedes z problemami

... Cztery marki - Škoda, Seat, Audi i Mercedes wezwą swoich klientów do warsztatów w związku z akcjami serwisowymi. Problem dotyczy 9 modeli aut w ilości kilku tysięcy egzemplarzy. ... Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że ...

miesiąc temu

Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

... Mazda wprowadziła niewielką modernizację modelu 2. Zdaniem producenta auto stało się dojrzalsze, a jego wnętrze wykonano z lepszych materiałów. W salonach auto pojawi się jeszcze w październiku, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów na ...

2 tygodnie temu

Seat Tarraco 2.0 EcoTSI: ostudzone emocje

... Nowy Seat chce wyróżnić się charakternymi rozwiązaniami, które potwierdzą jego południowe pochodzenie. Pod skórą dalej jest jednak do bólu poprawnym wytworem Grupy Volkswagen. Ostatecznie flagowy model hiszpańskiej marki jest kolejnym ...

5 miesięcy temu

SEAT i CUPRA na targach Poznań Motor Show

... Podczas tegorocznego Poznań Motor Show hiszpański producent już po raz drugi prezentuje swoje samochody na dwóch oddzielnych stanowiskach - SEAT i CUPRA. ... SEAT, który przyzwyczaił nas już do prezentowania swoich samochodów w otoczce ...

6 miesięcy temu

Nowy Seat Tarraco - (nieco) spóźniona ofensywa z Hiszpanii

... Już niedługo do salonów Seata wjedzie zupełnie nowy model o nazwie Tarraco. Zamyka on rozwój hiszpańskiej rodziny SUV-ów i ma pozwolić Seatowi na przyciągnięcie nowych klientów, ale… nie bardzo rozumiem dlaczego miałbym go wybrać na tle ...

10 miesięcy temu

Seat rezygnuje z Toledo. Na razie tylko w Wielkiej Brytanii

... W całej historii Toledo stanowił on jeden z głównych modeli Seata. Czasy jednak się zmieniają, a klienci coraz chętniej wybierają SUV-y i crossovery zamiast klasycznych sedanów. Sprzedaż obecnej generacji Toledo spadła do poziomu, na którym nie ...

11 miesięcy temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

6 miesięcy temu

2-litrowy silnik AMG trafi też do większych modeli

... Benzynowy silnik AMG o pojemności 2 litrów jest najmocniejszą tego typu jednostką na świecie. Niewykluczone więc, że niebawem trafi także pod maskę większych modeli jako jeden z elementów układu hybrydowego. ...

4 godziny temu

Seat Minimó - lek na wszystkie bolączki zatłoczonych miast

... Za dużo samochodów. Za mało miejsc parkingowych. Smog. To wszystko, to potężne problemy wielu współczesnych metropolii. Seat przedstawił koncepcję remedium. Rozwiązanie problemów jest malutkie i nazywa się Minimó. ... Stoisz w jednym z ...

7 miesięcy temu

Nowości SEAT-a i CUPRA na Salonie Genewskim

... Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, SEAT przedstawił swoją wizję e-mobilności, prezentując trzy koncepcyjne samochody. Miejski dwuosobowy Minimó, elektryczny el-Born ... ^^^Na początek przyjżyjmy się najbardziej intrygującemu z ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie