Renault Twingo 1 generacji

Generacja
Renault Twingo 1 generacji

Pierwsza generacja Twingo produkowana była wyłącznie z silnikiem o pojemności 1,2 l, jednak z biegiem lat dodawano mu trochę koni mechanicznych. Pierwsze pojazdy wyjechały z taśmy produkcyjnej z silnikami oznaczonymi fabrycznie jako C3G o mocy 55 KM. Następnie Twingo produkowano z jednostkami D7F 60 KM (8 zaworów) i D4F 75 KM (16 zaworów). Motory, w jakie było wyposażane to francuskie auto, miały być przede wszystkim ekonomiczne, ponieważ Twingo zostało stworzone docelowo do poruszania się po mieście.

Wnętrze urządzono dość ekstrawagancko. Na pierwszy rzut oka widać za kołem kierownicy pasek szerokości ok. 2 cm – jest to tablica kontrolna bądź jakkolwiek można to nazwać. Ogólnie coś, co pokazuje lampki kontrolne. Jak przystało na Renault, samochody francuskiej marki wybiegają daleko w przyszłość dzięki zastosowanym w nich gadżetom i nowinkom techniczne. Doskonałym tego przykładem jest ciekłokrystaliczny prędkościomierz, który znajduje się w środkowej części deski rozdzielczej. Cały kokpit jest wykonany z twardego i niezbyt przyjemnego w dotyku plastiku, ale jak pokazała praktyka, to też pewien standard w starszych pojazdach tej marki. Uwagę z pewnością przykują kolorowe przełączniki rozmieszczone na całej desce rozdzielczej. Ich jaskrawe barwy w żaden sposób nie łączą się z szarym odcieniem konsoli, ale widocznie taki miał być efekt. Modele z początku produkcji miały bardzo niewygodne fotele, ale szybko zażegnano ten problem, montując siedzenia stosowane w Clio.

Do amortyzowania pojazdu zastosowano dość klasyczny zestaw. Znana i sprawdzona, a jednocześnie prosta konstrukcyjnie kolumna MacPhersona z przodu. Przednie wahacze mają wymienne sworznie. Z tyłu klasyczna belka skrętna w parze ze sprężynami śrubowymi. Zawieszenie pojazdu jest dość komfortowe, ale zbyt miękkie, co powoduje znaczne przechylanie się podczas pokonywania zakrętów oraz częste dobijanie amortyzatorów podczas jazdy po wybojach.

W opinii użytkowników Twingo jest samochodem o średniej awaryjności. Pierwsze modele wychodziły na rynek bez wspomagania kierownicy czy poduszek powietrznych. Właściciele Twingo twierdzą, że najczęściej przytrafiające się usterki to zbyt szybkie zużywanie się hamulców, nieszczelności chłodnicy czy szwankujące podświetlenie zegara elektronicznego. Pozostałe niedogodności to psujący się silniczek wycieraczki przedniej oraz konieczność dość częstej wymiany amortyzatorów.

4.63
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Twingo
Produkcja od1993
Produkcja do1996

Wybrane wersje Renault Twingo 1 generacji

Inne generacje Renault Twingo

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (15)

Renault Twingo 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Pożegnamy Renault Sport? Szybkie modele dostaną znaczki Alpine

... Renault Sport znane też jako R.S. to prawdziwa legenda w świecie hothatchy. Zarówno Clio, jak i Megane sygnowane tymi oznaczeniami dobrze zapisały się w historii motoryzacji. Wszystko wskazuje jednak, że przyszłe modele nie będą kontynuować ...

2 dni temu

Renault Twingo bez dachu?

... Sprzedaż Renault Twingo II generacji rozpoczęła się w połowie ubiegłego roku i była odpowiedzią francuskiego producenta na modele Citroen C1, Peugeot 107 czy Toyotę Aygo. W tej chwili Renault rozważa wprowadzenie do produkcji modelu Twingo w ...

dawno temu

Oto nowe Renault Twingo [aktualizacja]

... Renault opublikowało pierwsze zdjęcia Twingo trzeciej generacji. ... . Zdjęcie pochodzi z nieopublikowanego jeszcze wydania magazynu AutoBild. Peugeot 108 zastąpi model 107. Nowe Renault Twingo - galeria zdjęć 702 Zgodnie z obietnicą Renault ...

dawno temu

Nowe oblicze Renault Twingo. W Polsce ten model jest zagrożony

... Nowe Renault Twingo niebawem zadebiutuje w Genewie, ale na polskim rynku sytuacja wygląda nieciekawie. Model ten jest zagrożony wycofaniem ze sprzedaży. ... Największą zmianą w odświeżonym wyglądzie nowego Renault Twingo jest odebranie ...

dawno temu

Nie kupicie już Renault Twingo. Mały mieszczuch znika z Polski

... Jedna z ciekawszych propozycji w segmencie A znika z polskiego rynku. Klienci nie docenili tej wyjątkowej konstrukcji. Auto sprzedawało się słabo. Na tyle, że nasz rodzimy oddział Renault podjął decyzję o rezygnacji z Twingo. ... wolą dołożyć ...

dawno temu

Dacia będzie miała własną wersję Renault Twingo?

... Nowa generacja małego Renault Twingo zadebiutowała na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. W Sieci pojawiły się już informacje, że niebawem Dacia otrzyma własną wersję tego modelu. ... , że Twingo drugiej generacji ma silnik umieszczony z ...

dawno temu

Nowe Renault Twingo – małe, zwrotne i przestronne [wideo]

... Chociaż w trzeciej generacji Renault Twingo motor jest umieszczony z tyłu, to samochód ten ma całkiem spory bagażnik jak na swoją klasę. Auto zadebiutowało na targach w Genewie. ... O nowym Renault Twingo już pisaliśmy przy okazji prezentacji ...

dawno temu

Premiera nowego Renault Twingo już 13 lutego

... Renault planuje wykorzystać serwis Twitter do prezentacji nowego wcielenia Twingo. ... Obecna, druga generacja Renault Twingo zadebiutowała pod koniec 2006 r. Zanim Twingo III zostanie pokazane w marcu w Genewie, czeka nas premiera internetowa. ...

dawno temu

Renault Twin'Z Concept - przedsmak nowego Twingo

... Zgodnie z zapowiedziami Renault zademonstrowało swój najnowszy model koncepcyjny, który ma być przedsmakiem nowej generacji Twingo. Koncept o nazwie Twin'Z jest samochodem elektrycznym i ma napęd na tylną oś. ... Zgodnie z zapowiedziami Renault ...

dawno temu

Renault 5 Turbo we współczesnej interpretacji. Hit czy kit?

... Renault 5 Turbo to jeden z najostrzejszych samochodów w historii francuskiej motoryzacji, który łączył niską masę z mocnym, umieszczonym centralnie, doładowanym silnikiem i napędem na tył. Dzięki ... nieprzekraczającej 1 tony, napędzany co ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie