Renault Twingo 1 generacji

Generacja
Renault Twingo 1 generacji

Pierwsza generacja Twingo produkowana była wyłącznie z silnikiem o pojemności 1,2 l, jednak z biegiem lat dodawano mu trochę koni mechanicznych. Pierwsze pojazdy wyjechały z taśmy produkcyjnej z silnikami oznaczonymi fabrycznie jako C3G o mocy 55 KM. Następnie Twingo produkowano z jednostkami D7F 60 KM (8 zaworów) i D4F 75 KM (16 zaworów). Motory, w jakie było wyposażane to francuskie auto, miały być przede wszystkim ekonomiczne, ponieważ Twingo zostało stworzone docelowo do poruszania się po mieście.

Wnętrze urządzono dość ekstrawagancko. Na pierwszy rzut oka widać za kołem kierownicy pasek szerokości ok. 2 cm – jest to tablica kontrolna bądź jakkolwiek można to nazwać. Ogólnie coś, co pokazuje lampki kontrolne. Jak przystało na Renault, samochody francuskiej marki wybiegają daleko w przyszłość dzięki zastosowanym w nich gadżetom i nowinkom techniczne. Doskonałym tego przykładem jest ciekłokrystaliczny prędkościomierz, który znajduje się w środkowej części deski rozdzielczej. Cały kokpit jest wykonany z twardego i niezbyt przyjemnego w dotyku plastiku, ale jak pokazała praktyka, to też pewien standard w starszych pojazdach tej marki. Uwagę z pewnością przykują kolorowe przełączniki rozmieszczone na całej desce rozdzielczej. Ich jaskrawe barwy w żaden sposób nie łączą się z szarym odcieniem konsoli, ale widocznie taki miał być efekt. Modele z początku produkcji miały bardzo niewygodne fotele, ale szybko zażegnano ten problem, montując siedzenia stosowane w Clio.

Do amortyzowania pojazdu zastosowano dość klasyczny zestaw. Znana i sprawdzona, a jednocześnie prosta konstrukcyjnie kolumna MacPhersona z przodu. Przednie wahacze mają wymienne sworznie. Z tyłu klasyczna belka skrętna w parze ze sprężynami śrubowymi. Zawieszenie pojazdu jest dość komfortowe, ale zbyt miękkie, co powoduje znaczne przechylanie się podczas pokonywania zakrętów oraz częste dobijanie amortyzatorów podczas jazdy po wybojach.

W opinii użytkowników Twingo jest samochodem o średniej awaryjności. Pierwsze modele wychodziły na rynek bez wspomagania kierownicy czy poduszek powietrznych. Właściciele Twingo twierdzą, że najczęściej przytrafiające się usterki to zbyt szybkie zużywanie się hamulców, nieszczelności chłodnicy czy szwankujące podświetlenie zegara elektronicznego. Pozostałe niedogodności to psujący się silniczek wycieraczki przedniej oraz konieczność dość częstej wymiany amortyzatorów.

4.63
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Twingo
Produkcja od1993
Produkcja do1996

Wybrane wersje Renault Twingo 1 generacji

Inne generacje Renault Twingo

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (15)

Renault Twingo 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie