Opel Tigra 2 generacji

Generacja
Opel Tigra 2 generacji Zobacz 7 zdjęć

Minęły cztery lata od zakończenia produkcji Tigry I, gdy Opel zdecydował się wprowadzić na rynek następcę tego modelu - Tigre TwinTop, czyli Tigre II. Główne założenia pozostały takie same jak w przypadku pierwszego samochodu, ale nowy wóz miał mieć nadwozie nie typu coupé, tylko coupé-roadster, a więc sztywny metalowy dach.

Nadwozie Tigry TwinTop (takie oznaczenie otrzymało to auto) wpisywało się w stylistykę większości modeli Opla z połowy pierwszego dziesięciolecia XXI wieku. Było dość kanciaste i miało proste kształty. Charakteryzowało się sporymi światłami przednimi i tylnymi. W tym wozie światła z tyłu były nawet większe niż z przodu.

Oparty na podwoziu Corsy C model Tigra TwinTop niewiele odbiegał rozmiarami od poprzednika. Auto miało niespełna 4 metry długości, niecałe 1,7 m szerokości i 1,36 m wysokości. Rozstaw osi wynosił tylko 2,49 m, z drugiej strony nowa Tigra zaprojektowana była jako samochód 2-osobowy, a nie 2+2-osobowy, jak poprzednik.

Przy projektowaniu składanego sztywnego dachu niemiecki producent współpracował z francuską firmą nadwoziową Heuliez i to właśnie jej powierzył budowanie całych Tigr, gdy ruszyła produkcja seryjna. Tigra wytwarzana była więc we Francji, a nie w Niemczech.

Dwuczęściowy dach zaprojektowano dość sprytnie. Nie chowa się on w całości w bagażniku – częściowo jest ukryty za pałąkami przeciwkapotażowymi. Dzięki temu rozwiązaniu bagażnik, nawet gdy znajduje się w nim dach, mieści aż 250 l bagażu. Przy dachu rozłożonym nad głowami pasażerów bagażnik liczy 400 l pojemności, a do tego w przestrzeni, w której chowa się główna część dachu, znajduje się schowek o pojemności aż 70 l.

Całe to rozwiązanie co prawda sprawia, że bagażnik jest spory, ale ucierpiała na tym przestrzeń pasażerska. Ponieważ trzeba było wygospodarować dodatkowy schowek za siedzeniami, konieczne było przesunięcie ich do przodu. W efekcie w samochodzie brakowało miejsca na nogi zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Problem braku miejsca pojawiał się też przy rozłożonym dachu, tyle że dotyczył głów pasażerów. Z powodu niewielkiej szerokości również na boki miejsca za wiele nie było.

Wnętrze prawie w całości zostało przejęte z Corsy C. Pasażerowie mieli więc do czynienia z typową dla Corsy deską rozdzielczą i siedzeniami. Podobnie jak w wozie segmentu B w Tigrze TwinTop jakość materiałów nie stała na najwyższym poziomie. Podobnie było ze spasowaniem wszystkich elementów ze sobą. Opel oszczędził też nieco na materiałach wygłuszających – szczególnie dachu, który wpuszczał hałas do środka pojazdu.

Tigra TwinTop napędzana była trzema różnymi silnikami, w tym jednym dieslem. Pojawił się on w ofercie w 2005. Motor miał objętość skokową 1,3 l i wspomagany był turbosprężarką. Rozwijał on moc zaledwie 70 KM, więc nie dawał dobrych osiągów. Napędzana tym silnikiem Tigra osiągała prędkość 167 km/h. Miał on jednak zaletę w postaci niskiego spalania.

Lepiej pod względem dynamiki spisywał się dostępny od początku mniejszy z silników benzynowych. Ta 1,4-litrowa jednostka Twinport miała moc 90 KM, co przekładało się na przyspieszenie do 100 km/h w 12,4 s i prędkość maksymalną 180 km/h.

Najlepszym wyborem był montowany również od początku w Tigrze TwinTop 1,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 125 KM. Dzięki niemu setka na liczniku pojawiała się po 9,4 s, a auto rozpędzało się do 204 km/h.

Tigra drugiej generacji nie osiągnęła sukcesu, a główną przyczyną tego była zbyt wysoka cena w stosunku do tego, co oferował samochód. W 2009 roku Opel zamknął produkcję tego auta i nie zastąpił go nowszą konstrukcją.

3.78
Ocena na postawie 32 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaOpel
ModelOpel Tigra
Produkcja od2004
Produkcja do2009

Wybrane wersje Opel Tigra 2 generacji

Inne generacje Opel Tigra

Inne modele Opel

Opel Tigra 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie