Nissan Pathfinder R51

Generacja
Nissan Pathfinder R51 Zobacz 8 zdjęć

Nissan Pathfinder R51 jest trzecią generacją tego modelu, wprowadzoną w 2005 roku. Tym razem samochód można było spokojnie kupić w Polsce (poprzednie generacje nie były dostępne w naszym kraju). Swoimi pokaźnymi gabarytami i dużą wysokością Pathfinder R51 dyskwalifikuje samochody terenowe konkurencji (Pathfindery zawsze odwoływały się pod względem konstrukcji do legendarnej, pionierskiej terenówki – Nissana Patrol). Sporo wielbicieli motoryzacji ma problem z klasyfikacją Pathfindera R51, ponieważ ten wyjątkowy model łączy w sobie cechy SUV-a, samochodu terenowego i crossovera. Przód Pathfindera III jest identyczny jak w Nissanie Navara (pikap), a gdy już odwrócimy wzrok od reprezentatywnego przodu auta, zobaczymy masywną, graniastą gablotę. Najlepszym określeniem dla tego „japończyka” to terenowa limuzyna, który sytuuje się gdzieś między Nissanem Terrano, a wspomnianym już Nissanem Patrol.

Nissan Pathfinder R51 – wnętrze

Wnętrze auta odznacza się sporą przestronnością, wysokim komfortem i wyjątkową ergonomicznością (siedzenia możemy ustawiać w ponad 60 wariantach! Sam środkowy rząd posiada osiem kombinacji). Drzwi tego japońskiego krążownika są bardzo duże i otwierają się pod kątem 85°, dzięki temu bardzo łatwo do niego wsiadać i wysiadać.

Gdy na pokład Pathfindera R51 zabierzemy siedem osób, bagażnik drastycznie zmniejszy się do pojemności 190 litrów. Jednak ta symboliczna wielkość bagażnika wynagrodzona jest umiejscowieniem w aucie pojemnych i poręcznych schowków z przodu kabiny oraz skrytki sprytnie umieszczonej w podłodze. Gdy podróżujemy autem w pięć osób, bagażnik będzie miał pojemność wynoszącą 515 litrów (Mercedes ML posiada bagażnik o 36 litrów większy). Jednak gdy złożymy kanapy w drugim i trzecim rzędzie uzyskamy pokaźny bagażnik, mieszczący 2091 litrów (w tym wariancie to Pathfinder R51 wygrywa z Mercedesem ML o 41 litrów).

W designie kabiny Pathfindera R51 bez problemu możemy rozpoznać detale wzięte z innych Nissanów, chociażby kierownica, która pochodzi z Nissana 350Z, czy pokrętło układu przeniesienia z Nissana X-Trail. W wyglądzie wewnętrznym, jak i w wyglądzie zewnętrznym uświadczymy również elementów z Nissana Navary.

Ponadto, w środku kabiny Pathfindera R51 znajdziemy dużą ilość stylistycznych kopii, np.: plastików nie najlepszej jakości czy, nie każdemu podobające się, imitacje drewna i aluminium. Bez dwóch zdań, bardzo mocną stroną, którą trzeba docenić w Pathfinderze R51 to ergonomia kokpitu, która niemalże bez ograniczeń pozwala nam dostosować wnętrze auta do aktualnej potrzeby (także czytelność wskaźników jest na najwyższym poziomie).

Nissan Pathfinder R51 – jednostki napędowe

Pod maską Nissana Pathfindera R51 znajdziemy nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 4.0 osiągający moc rzędu 269 KM.

W końcu też Pathfinder III doczekał się silnika diesla (w poprzednich generacjach był nieobecny). Furię tego mocnego motoru nie da się nie usłyszeć na zewnątrz, ale dla kierowcy i pasażerów w środku jest on prawie niesłyszalny. Wysoka kultura pracy silnika objawia się również brakiem odczuwalnych drgań (dobra praca jednostki napędowej spowodowana jest modernizacją, polegającą, między innymi, na użyciu pary wałków wyrównoważających oraz pojedynczego łańcucha rozrządu).

Debiutujący diesel w Pathfinderze R51 posiadał moc rzędu 174 KM i moment obrotowy, wynoszący 403 Nm. To powodowało że Pathfinder R51 rozpędzał się do "setki" w ciągu 11,5 sekundy - szybciej niż wiele osobówek. Zestrojenie wysokoprężnego silnika o powyższych parametrach z pięciostopniową przekładnią automatyczną powoduje, że Pathfinder trzeciej generacji jest energiczny i łatwy w prowadzeniu. Jeśli zapragniemy jednak poczuć na własnej skórze, na co stać jednostkę napędową Nissana Pathfindera R51, przełączmy automatyczne biegi na tryb ręczny.

W czasie dynamicznego wyprzedzania, doprowadźmy auto do 2000 obrotów na minutę i stopniowo je zwiększajmy, ważne jest żeby nie zejść poniżej wartości 2000 obrotów, wtedy poczujemy moc Pathfindera R51 i poznamy jego wyjątkową żwawości. Dzięki temu, że R51 jest autem terenowym, nierówności czy nawet duże dziury na drodze nie potrafią mu w żaden sposób zaszkodzić, czy tym bardziej uziemić. Wstrząsy są skutecznie wytłumiane poprzez wyprofilowane fotele i układ kierowniczy. Gdy jednak zajdzie potrzeba gwałtownego wyhamowania, nie musimy się obawiać, ponieważ ponad dwu tonowe auto całkiem szybko się zatrzymuje.

Nissan Pathfinder R51 – największe zalety i wady

Nissan Pathfinder R51 zalety:

  • Ergonomiczna, przestronna kabina.
  • Zawieszenie zdecydowanie niwelujące nierówności.
  • Sprawdza się w trudniejszych warunkach.

Nissan Pathfinder R51 wady:

  • Masywna, kanciasta sylwetka.
  • Mały bagażnik jak na auto mogące zabrać siedem osób.
  • Mała dynamiczność pojazdu z automatyczną przekładnią podczas szybkiej jazdy.

Największymi rywalami siedmioosobowego Nissana Pathfindera R51 są: Suzuki Grand Vitara XL-7, Mercedes ML, Land Rover Discovery.

4.14
Ocena na postawie 8 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pathfinder
Produkcja od2004
Produkcja do2010

Wybrane wersje Nissan Pathfinder R51

Inne generacje Nissan Pathfinder

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (1)

Nissan Pathfinder R51: newsy, testy i recenzje

Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat

... Nissan Qashqai, to najpopularniejszy crossover na rynku i samochód, który tak naprawdę odpowiedzialny jest za aktualną ogromną popularność tego segmentu. Choć ten model jest bardzo popularny ... , to jednak okazuje się, że wcale nie jest taki ...

4 dni temu

Używany Nissan Pathfinder 3 - typowe awarie i problemy

... SUV czy terenówka? Dla tych, którzy nie mogą się zdecydować, Nissan ma ciekawą propozycję. Pathfinder łączy w sobie cechy SUV-a i terenówki. Mocnym argumentem przemawiającym za wyborem tej japońskiej ... konstrukcji jest także atrakcyjna cena. ...

dawno temu

Nissan GT-R żegna się z Europą. Jest za głośny

... Umarł król, niech żyje król! Po ponad 10-letniej przygodzie na rynku europejskim kultowy Nissan GT-R musi uznać wyższość konkurencji i… przepisów. Tak ekscytującego auta dawno na rynku nie było i długo nie będzie. ... To był pokaz możliwości ...

2 miesiące temu

Koniec japońskiej marki. Nie przetrwała próby czasu

... Japońska marka Datsun, przywrócona do życia w 2013 roku przez spółkę Renault-Nissan, oficjalnie odchodzi w niebyt. Budżetowe propozycje nie zdołały podbić rozwijających się rynków. ... w całkowicie nowej odsłonie. 43254 Będący właścicielami praw ...

miesiąc temu

Napęd Leafa w modelu z lat 80. Poznajcie Nissana Newbird

... Nissan postanowił w wyjątkowy sposób uczcić 35 lat produkcji w brytyjskiej fabryce Sunderland. Połączył pierwszy model tego zakładu, z nowoczesną techniką elektrycznego Leafa. Tak powstał jedyny w swoim rodzaju Nissan Newbird. ... , gdzie został ...

5 miesięcy temu

Nissan Townstar wyceniony w Polsce. Do wyboru Van i Combi

... Kombivan Nissana oficjalnie wjeżdża do polskich salonów w dwóch wersjach nadwozia do wyboru - użytkowej i osobowej. Jak nietrudno się domyślać, ta pierwsza jest zauważalnie tańsza. ... konfiguracji i dostępności wyposażenia. Nissan Townstar - ...

3 miesiące temu

Nowy Nissan Pathfinder jako luksusowa bulwarówka? [NAIAS 2012]

... Zgodnie z zapowiedziami na targach w Detroit pojawił się nowy Nissan Pathfinder. ... Zgodnie z zapowiedziami na targach w Detroit pojawił się nowy Nissan Pathfinder. Pierwsza generacja zbudowana na bazie konstrukcji samonośnej ma cechować się ...

dawno temu

Nissan Juke debiutuje jako hybryda. Skądś już znamy ten napęd

... Nissan Juke oficjalnie doczekał się w pełni hybrydowej wersji wykorzystującej dość złożony napęd znany z Renault, a konkretniej Clio E-Tech, gdzie bazę stanowi benzynowy, wolnossący silnik 1.6. ... wykorzystanie napędu z silnika spalinowego, ...

3 miesiące temu

Nissan Pathfinder nowym nabytkiem polskiej policji

... Polska policja zbroi się w kolejne specjalizowane radiowozy. Tym razem w ręce funkcjonariuszy trafiły samochody terenowe. Wyborem policjantów stał się już nie pierwszy raz ogromny Nissan Pathfinder. ... Polska policja zbroi się w kolejne ...

dawno temu

Nissan Leaf przeszedł facelifting. Można to tak nazwać

... Znany od lat jeden z najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych - Nissan Leaf - dostał kolejną, choć drobną porcję zmian. I to takich, które dostrzegą głównie klienci składający zamówienia. ... . Jest też "nowe" logo Nissana wypełnione ...

3 miesiące temu

Nissany NV300 i NV400 przy okazji liftingu zmieniły też nazwy

... Nissan odświeżył całą gamę pojazdów użytkowych. Poza najmniejszym Townstarem pokazał również Primastara i Interstara. To dobrze znane modele, które w dotychczasowym wydaniu były oferowane jako NV300 i NV400. ... Townstar i Primastar to nazwy ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie