Nissan Pathfinder R51

Generacja
Nissan Pathfinder R51 Zobacz 8 zdjęć

Nissan Pathfinder R51 jest trzecią generacją tego modelu, wprowadzoną w 2005 roku. Tym razem samochód można było spokojnie kupić w Polsce (poprzednie generacje nie były dostępne w naszym kraju). Swoimi pokaźnymi gabarytami i dużą wysokością Pathfinder R51 dyskwalifikuje samochody terenowe konkurencji (Pathfindery zawsze odwoływały się pod względem konstrukcji do legendarnej, pionierskiej terenówki – Nissana Patrol). Sporo wielbicieli motoryzacji ma problem z klasyfikacją Pathfindera R51, ponieważ ten wyjątkowy model łączy w sobie cechy SUV-a, samochodu terenowego i crossovera. Przód Pathfindera III jest identyczny jak w Nissanie Navara (pikap), a gdy już odwrócimy wzrok od reprezentatywnego przodu auta, zobaczymy masywną, graniastą gablotę. Najlepszym określeniem dla tego „japończyka” to terenowa limuzyna, który sytuuje się gdzieś między Nissanem Terrano, a wspomnianym już Nissanem Patrol.

Nissan Pathfinder R51 – wnętrze

Wnętrze auta odznacza się sporą przestronnością, wysokim komfortem i wyjątkową ergonomicznością (siedzenia możemy ustawiać w ponad 60 wariantach! Sam środkowy rząd posiada osiem kombinacji). Drzwi tego japońskiego krążownika są bardzo duże i otwierają się pod kątem 85°, dzięki temu bardzo łatwo do niego wsiadać i wysiadać.

Gdy na pokład Pathfindera R51 zabierzemy siedem osób, bagażnik drastycznie zmniejszy się do pojemności 190 litrów. Jednak ta symboliczna wielkość bagażnika wynagrodzona jest umiejscowieniem w aucie pojemnych i poręcznych schowków z przodu kabiny oraz skrytki sprytnie umieszczonej w podłodze. Gdy podróżujemy autem w pięć osób, bagażnik będzie miał pojemność wynoszącą 515 litrów (Mercedes ML posiada bagażnik o 36 litrów większy). Jednak gdy złożymy kanapy w drugim i trzecim rzędzie uzyskamy pokaźny bagażnik, mieszczący 2091 litrów (w tym wariancie to Pathfinder R51 wygrywa z Mercedesem ML o 41 litrów).

W designie kabiny Pathfindera R51 bez problemu możemy rozpoznać detale wzięte z innych Nissanów, chociażby kierownica, która pochodzi z Nissana 350Z, czy pokrętło układu przeniesienia z Nissana X-Trail. W wyglądzie wewnętrznym, jak i w wyglądzie zewnętrznym uświadczymy również elementów z Nissana Navary.

Ponadto, w środku kabiny Pathfindera R51 znajdziemy dużą ilość stylistycznych kopii, np.: plastików nie najlepszej jakości czy, nie każdemu podobające się, imitacje drewna i aluminium. Bez dwóch zdań, bardzo mocną stroną, którą trzeba docenić w Pathfinderze R51 to ergonomia kokpitu, która niemalże bez ograniczeń pozwala nam dostosować wnętrze auta do aktualnej potrzeby (także czytelność wskaźników jest na najwyższym poziomie).

Nissan Pathfinder R51 – jednostki napędowe

Pod maską Nissana Pathfindera R51 znajdziemy nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 4.0 osiągający moc rzędu 269 KM.

W końcu też Pathfinder III doczekał się silnika diesla (w poprzednich generacjach był nieobecny). Furię tego mocnego motoru nie da się nie usłyszeć na zewnątrz, ale dla kierowcy i pasażerów w środku jest on prawie niesłyszalny. Wysoka kultura pracy silnika objawia się również brakiem odczuwalnych drgań (dobra praca jednostki napędowej spowodowana jest modernizacją, polegającą, między innymi, na użyciu pary wałków wyrównoważających oraz pojedynczego łańcucha rozrządu).

Debiutujący diesel w Pathfinderze R51 posiadał moc rzędu 174 KM i moment obrotowy, wynoszący 403 Nm. To powodowało że Pathfinder R51 rozpędzał się do "setki" w ciągu 11,5 sekundy - szybciej niż wiele osobówek. Zestrojenie wysokoprężnego silnika o powyższych parametrach z pięciostopniową przekładnią automatyczną powoduje, że Pathfinder trzeciej generacji jest energiczny i łatwy w prowadzeniu. Jeśli zapragniemy jednak poczuć na własnej skórze, na co stać jednostkę napędową Nissana Pathfindera R51, przełączmy automatyczne biegi na tryb ręczny.

W czasie dynamicznego wyprzedzania, doprowadźmy auto do 2000 obrotów na minutę i stopniowo je zwiększajmy, ważne jest żeby nie zejść poniżej wartości 2000 obrotów, wtedy poczujemy moc Pathfindera R51 i poznamy jego wyjątkową żwawości. Dzięki temu, że R51 jest autem terenowym, nierówności czy nawet duże dziury na drodze nie potrafią mu w żaden sposób zaszkodzić, czy tym bardziej uziemić. Wstrząsy są skutecznie wytłumiane poprzez wyprofilowane fotele i układ kierowniczy. Gdy jednak zajdzie potrzeba gwałtownego wyhamowania, nie musimy się obawiać, ponieważ ponad dwu tonowe auto całkiem szybko się zatrzymuje.

Nissan Pathfinder R51 – największe zalety i wady

Nissan Pathfinder R51 zalety:

  • Ergonomiczna, przestronna kabina.
  • Zawieszenie zdecydowanie niwelujące nierówności.
  • Sprawdza się w trudniejszych warunkach.

Nissan Pathfinder R51 wady:

  • Masywna, kanciasta sylwetka.
  • Mały bagażnik jak na auto mogące zabrać siedem osób.
  • Mała dynamiczność pojazdu z automatyczną przekładnią podczas szybkiej jazdy.

Największymi rywalami siedmioosobowego Nissana Pathfindera R51 są: Suzuki Grand Vitara XL-7, Mercedes ML, Land Rover Discovery.

4.14
Ocena na postawie 8 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pathfinder
Produkcja od2004
Produkcja do2010

Wybrane wersje Nissan Pathfinder R51

Inne generacje Nissan Pathfinder

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (1)

Nissan Pathfinder R51: newsy, testy i recenzje

Sposoby na schłodzenie auta. Zobacz, który jest najlepszy

Spadający Leaf. Nissan mówi "sayonara" pionierskiemu elektrykowi

... Po 12 latach produkcji kompaktowy Nissan Leaf zjeżdża powoli na boczny tor. Zostanie wycofany do 2025 r. ... Kiedy w grudniu 2010 r. Nissan Leaf miał swoją premierę, auta elektryczne były postrzegane raczej jako ciekawostka niż konieczność dla ...

2 miesiące temu

Używany Nissan Pathfinder 3 - typowe awarie i problemy

... SUV czy terenówka? Dla tych, którzy nie mogą się zdecydować, Nissan ma ciekawą propozycję. Pathfinder łączy w sobie cechy SUV-a i terenówki. Mocnym argumentem przemawiającym za wyborem tej japońskiej ... konstrukcji jest także atrakcyjna cena. ...

dawno temu

Nowy Nissan Pathfinder jako luksusowa bulwarówka? [NAIAS 2012]

... Zgodnie z zapowiedziami na targach w Detroit pojawił się nowy Nissan Pathfinder. ... Zgodnie z zapowiedziami na targach w Detroit pojawił się nowy Nissan Pathfinder. Pierwsza generacja zbudowana na bazie konstrukcji samonośnej ma cechować się ...

dawno temu

Nissan Qashqai e-Power wyceniony w Polsce. Oszczędzanie sporo kosztuje

... Do gamy Nissana dołączył właśnie Qashqai z zelektryfikowanym napędem e-Power o łącznej mocy 190 KM. To napęd, który łączy świetne osiągi z niskim spalaniem. Niestety, nie jest tani. ... do napędzania prądnicy. Ta z kolei stale ładuje akumulator ...

3 miesiące temu

Test: Nissan Townstar – witaj w wyjątkowym świecie kombivanów

... Może się wydawać, że tak naprawdę Nissan Townstar to Renault Kangoo w przebraniu. I tak, i nie! Dlaczego nie? Ponieważ na razie nie ma jeszcze w ofercie osobowego Kangoo. Natomiast tak, bo zapewne od przedniej szyby w tył dokładnie tak by ...

3 miesiące temu

Nissan Pathfinder nowym nabytkiem polskiej policji

... Polska policja zbroi się w kolejne specjalizowane radiowozy. Tym razem w ręce funkcjonariuszy trafiły samochody terenowe. Wyborem policjantów stał się już nie pierwszy raz ogromny Nissan Pathfinder. ... Polska policja zbroi się w kolejne ...

dawno temu

Pierwsza jazda: Nissan Ariya - bez rewolucji, ale na czasie

... Nissan modelem Leaf pokazał konkurencji, jak robi się elektryki. Po kilkunastu latach od jego premiery znów chce rozdawać karty. Tym razem ma to robić Ariya. Choć jest poprawna, przestronna i zaawansowana techniczne, brakuje jej wyjątkowych ...

3 miesiące temu

Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat

... Nissan Qashqai to najpopularniejszy crossover na rynku i samochód, który tak naprawdę odpowiedzialny jest za aktualną ogromną popularność tego segmentu. Choć ten model jest często wybierany ... , to jednak okazuje się, że wcale nie jest taki ...

4 miesiące temu

Używany Nissan Micra K13 (2011-2017) – opinie i typowe usterki

... To już nie taki sam Nissan Micra, jak sprzed lat. Pomimo iż jest modelem japońskim, to produkcja w Indiach wpłynęła na jakość. W tym artykule odpowiadam na pytanie czy warto kupić ten model. ... Nissan Micra to model niemal kultowy, jeśli chodzi ...

4 miesiące temu

Nissan GT-R żegna się z Europą. Jest za głośny

... Umarł król, niech żyje król! Po ponad 10-letniej przygodzie na rynku europejskim kultowy Nissan GT-R musi uznać wyższość konkurencji i… przepisów. Tak ekscytującego auta dawno na rynku nie było i długo nie będzie. ... To był pokaz możliwości ...

7 miesięcy temu

Nissan Townstar wyceniony w Polsce. Do wyboru Van i Combi

... Kombivan Nissana oficjalnie wjeżdża do polskich salonów w dwóch wersjach nadwozia do wyboru - użytkowej i osobowej. Jak nietrudno się domyślać, ta pierwsza jest zauważalnie tańsza. ... konfiguracji i dostępności wyposażenia. Nissan Townstar - ...

7 miesięcy temu

Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost

... Nissan do 2026 roku chce mieć zelektryfikowaną gamę modelową. Ciężko jednak zrobić od razu przeskok z samochodów czysto spalinowych na samochody elektryczne. Potrzebny jest pomost w postaci hybrydy. Padło na Juke'a ... Nissan Juke hybrid - test ...

3 miesiące temu

Nissan Juke debiutuje jako hybryda. Skądś już znamy ten napęd

... Nissan Juke oficjalnie doczekał się w pełni hybrydowej wersji wykorzystującej dość złożony napęd znany z Renault, a konkretniej Clio E-Tech, gdzie bazę stanowi benzynowy, wolnossący silnik 1.6. ... wykorzystanie napędu z silnika spalinowego, ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie