Nissan Pathfinder R51

Generacja
Nissan Pathfinder R51 Zobacz 8 zdjęć

Nissan Pathfinder R51 jest trzecią generacją tego modelu, wprowadzoną w 2005 roku. Tym razem samochód można było spokojnie kupić w Polsce (poprzednie generacje nie były dostępne w naszym kraju). Swoimi pokaźnymi gabarytami i dużą wysokością Pathfinder R51 dyskwalifikuje samochody terenowe konkurencji (Pathfindery zawsze odwoływały się pod względem konstrukcji do legendarnej, pionierskiej terenówki – Nissana Patrol). Sporo wielbicieli motoryzacji ma problem z klasyfikacją Pathfindera R51, ponieważ ten wyjątkowy model łączy w sobie cechy SUV-a, samochodu terenowego i crossovera. Przód Pathfindera III jest identyczny jak w Nissanie Navara (pikap), a gdy już odwrócimy wzrok od reprezentatywnego przodu auta, zobaczymy masywną, graniastą gablotę. Najlepszym określeniem dla tego „japończyka” to terenowa limuzyna, który sytuuje się gdzieś między Nissanem Terrano, a wspomnianym już Nissanem Patrol.

Nissan Pathfinder R51 – wnętrze

Wnętrze auta odznacza się sporą przestronnością, wysokim komfortem i wyjątkową ergonomicznością (siedzenia możemy ustawiać w ponad 60 wariantach! Sam środkowy rząd posiada osiem kombinacji). Drzwi tego japońskiego krążownika są bardzo duże i otwierają się pod kątem 85°, dzięki temu bardzo łatwo do niego wsiadać i wysiadać.

Gdy na pokład Pathfindera R51 zabierzemy siedem osób, bagażnik drastycznie zmniejszy się do pojemności 190 litrów. Jednak ta symboliczna wielkość bagażnika wynagrodzona jest umiejscowieniem w aucie pojemnych i poręcznych schowków z przodu kabiny oraz skrytki sprytnie umieszczonej w podłodze. Gdy podróżujemy autem w pięć osób, bagażnik będzie miał pojemność wynoszącą 515 litrów (Mercedes ML posiada bagażnik o 36 litrów większy). Jednak gdy złożymy kanapy w drugim i trzecim rzędzie uzyskamy pokaźny bagażnik, mieszczący 2091 litrów (w tym wariancie to Pathfinder R51 wygrywa z Mercedesem ML o 41 litrów).

W designie kabiny Pathfindera R51 bez problemu możemy rozpoznać detale wzięte z innych Nissanów, chociażby kierownica, która pochodzi z Nissana 350Z, czy pokrętło układu przeniesienia z Nissana X-Trail. W wyglądzie wewnętrznym, jak i w wyglądzie zewnętrznym uświadczymy również elementów z Nissana Navary.

Ponadto, w środku kabiny Pathfindera R51 znajdziemy dużą ilość stylistycznych kopii, np.: plastików nie najlepszej jakości czy, nie każdemu podobające się, imitacje drewna i aluminium. Bez dwóch zdań, bardzo mocną stroną, którą trzeba docenić w Pathfinderze R51 to ergonomia kokpitu, która niemalże bez ograniczeń pozwala nam dostosować wnętrze auta do aktualnej potrzeby (także czytelność wskaźników jest na najwyższym poziomie).

Nissan Pathfinder R51 – jednostki napędowe

Pod maską Nissana Pathfindera R51 znajdziemy nowy silnik benzynowy V6 o pojemności 4.0 osiągający moc rzędu 269 KM.

W końcu też Pathfinder III doczekał się silnika diesla (w poprzednich generacjach był nieobecny). Furię tego mocnego motoru nie da się nie usłyszeć na zewnątrz, ale dla kierowcy i pasażerów w środku jest on prawie niesłyszalny. Wysoka kultura pracy silnika objawia się również brakiem odczuwalnych drgań (dobra praca jednostki napędowej spowodowana jest modernizacją, polegającą, między innymi, na użyciu pary wałków wyrównoważających oraz pojedynczego łańcucha rozrządu).

Debiutujący diesel w Pathfinderze R51 posiadał moc rzędu 174 KM i moment obrotowy, wynoszący 403 Nm. To powodowało że Pathfinder R51 rozpędzał się do "setki" w ciągu 11,5 sekundy - szybciej niż wiele osobówek. Zestrojenie wysokoprężnego silnika o powyższych parametrach z pięciostopniową przekładnią automatyczną powoduje, że Pathfinder trzeciej generacji jest energiczny i łatwy w prowadzeniu. Jeśli zapragniemy jednak poczuć na własnej skórze, na co stać jednostkę napędową Nissana Pathfindera R51, przełączmy automatyczne biegi na tryb ręczny.

W czasie dynamicznego wyprzedzania, doprowadźmy auto do 2000 obrotów na minutę i stopniowo je zwiększajmy, ważne jest żeby nie zejść poniżej wartości 2000 obrotów, wtedy poczujemy moc Pathfindera R51 i poznamy jego wyjątkową żwawości. Dzięki temu, że R51 jest autem terenowym, nierówności czy nawet duże dziury na drodze nie potrafią mu w żaden sposób zaszkodzić, czy tym bardziej uziemić. Wstrząsy są skutecznie wytłumiane poprzez wyprofilowane fotele i układ kierowniczy. Gdy jednak zajdzie potrzeba gwałtownego wyhamowania, nie musimy się obawiać, ponieważ ponad dwu tonowe auto całkiem szybko się zatrzymuje.

Nissan Pathfinder R51 – największe zalety i wady

Nissan Pathfinder R51 zalety:

  • Ergonomiczna, przestronna kabina.
  • Zawieszenie zdecydowanie niwelujące nierówności.
  • Sprawdza się w trudniejszych warunkach.

Nissan Pathfinder R51 wady:

  • Masywna, kanciasta sylwetka.
  • Mały bagażnik jak na auto mogące zabrać siedem osób.
  • Mała dynamiczność pojazdu z automatyczną przekładnią podczas szybkiej jazdy.

Największymi rywalami siedmioosobowego Nissana Pathfindera R51 są: Suzuki Grand Vitara XL-7, Mercedes ML, Land Rover Discovery.

4.13
Ocena na postawie 7 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pathfinder
Produkcja od2004
Produkcja do2010

Wybrane wersje Nissan Pathfinder R51

Inne generacje Nissan Pathfinder

Inne modele Nissan

Nissan Pathfinder R51: newsy, testy i recenzje

Nowy Nissan Juke będzie nieco droższy. Znamy cenę bazowej wersji

... Druga generacja Nissana Juke ledwie zadebiutowała w sieci, a już znamy jej cenę. Auto będzie nieco droższe niż pierwsza generacja. Mimo to kwota, jaką trzeba zostawić w salonie wydaje się całkowicie do przyjęcia. ... wrażenie. Nissan postawił na ...

2 tygodnie temu

Przyszłość samochodów elektrycznych...

Frankfurt 2019: Nowy Nissan Juke pokazany w całej okazałości

... Po ponad 9 latach od światowej premiery pierwszej generacji modelu Juke poznaliśmy jego najnowszą odsłonę. Nissan oficjalnie pochwalił się swoim crossoverem na kilka dni przed startem salonu we Frankfurcie. Wszystko wskazuje, że auto powtórzy ...

2 tygodnie temu

Nissan Juke odsłania coraz więcej. Debiut już 3 września

... Po wizualizacjach i fotografiach przedstawiających detale przyszedł czas na pierwsze zdjęcia nadwozia. Nissan ubrał karoserię Juke`a w testowy kamuflaż. Na szczęście możemy naprawdę sporo wyczytać z linii, które się pod nim skrywają. ... Nowy ...

miesiąc temu

Nowy Nissan Juke w kolejnej zapowiedzi. Tym razem z profilu

... Japończycy sukcesywnie podgrzewają atmosferę przed debiutem drugiej generacji swojego popularnego crossovera. Nowy Nissan Juke ujrzy światło dzienne już 3 września, a z każdym dniem wiemy o nim coraz więcej. W sieci pojawiła się fotografia ...

2 miesiące temu

Nissan notuje duże straty. Zwolni ponad 10 tysięcy pracowników

... Sytuacja finansowa Nissana nie wygląda najlepiej. Na większości kluczowych rynków marka notuje spore straty. Według raportu Reuters będzie to przyczyną dużych zwolnień na całym świecie. W maju mówiono o około 4 tysiącach osób. Teraz okazuje się, ...

2 miesiące temu

Nowy Nissan Pathfinder jako luksusowa bulwarówka? [NAIAS 2012]

... Zgodnie z zapowiedziami na targach w Detroit pojawił się nowy Nissan Pathfinder. ... Zgodnie z zapowiedziami na targach w Detroit pojawił się nowy Nissan Pathfinder. Pierwsza generacja zbudowana na bazie konstrukcji samonośnej ma cechować się ...

dawno temu

Nissan Pathfinder 3 [awarie i problemy]

... SUV czy terenówka? Dla tych, którzy nie mogą się zdecydować, Nissan ma ciekawą propozycję. Pathfinder łączy w sobie cechy SUV-a i terenówki. Mocnym argumentem przemawiającym za wyborem tej japońskiej ... konstrukcji jest także atrakcyjna cena. ...

dawno temu

Nissan Pathfinder nowym nabytkiem polskiej policji

... Polska policja zbroi się w kolejne specjalizowane radiowozy. Tym razem w ręce funkcjonariuszy trafiły samochody terenowe. Wyborem policjantów stał się już nie pierwszy raz ogromny Nissan Pathfinder. ... Polska policja zbroi się w kolejne ...

dawno temu

Nissan potwierdza, że GT-R i 370Z doczekają się następców

... Jeśli chcesz dzisiaj kupić coś szybkiego od Nissana, do wyboru masz albo stare auto, albo jeszcze starsze. Producent zapewnia, że prace nad następcami trwają. Nie zdradza jednak, czego możemy spodziewać się po nowych modelach. ... W grudniu 2019 ...

6 miesięcy temu

Nissan X-Trail nie będzie produkowany w Sunderland. Winny brexit

... Pętla powoli się zaciska, a branża motoryzacyjna na Wyspach zaczyna wprowadzać plany awaryjne. Nissan poinformował, że nie zamierza produkować w Sunderland modelu X-trail. Jeszcze trzy lata temu plany były zupełnie inne. ... Zaledwie 4 miesiące ...

8 miesięcy temu

Nissan Qashqai z nowym dieslem 1.7 dCi. Silnik jest rewelacyjny

... Rzadko się zdarza, by silnik, który przynajmniej na papierze niczym nie wyróżnia się pośród innych, okazał się tak dobry. Nowy diesel instalowany do Nissana Qashqaia rozwija moc 150 KM i potrafi zachwycić. ... 1938Nissan Qashqai 1.7 dCi 4x4 MT - ...

3 miesiące temu

Test Nissana Micry: po liftingu i z automatem jeszcze przyjemniejszy

... Kosztujący 70 tys. zł samochód segmentu B ze zbyt ciasnym wnętrzem to trochę za dużo. Zwłaszcza, gdy myślimy o aucie w tradycyjny sposób, typowo po polsku, czyli: ile dostanę za taką cenę? Na Nissana ... 1938 Nissan Micra IG-T 100 Xtronic Tekna ...

2 miesiące temu

Nissan odświeżył model GT-R. Spore zmiany w wersji Nismo

... Minęło już 50 lat, od kiedy na drogi wyjechał pierwszy Nissan GT-R. Japończycy uczcili więc okrągłą rocznicę zarówno wypuszczeniem edycji specjalnej, jak i podkręceniem auta na kolejny rok modelowy. ... Edycja na 50 lat Nissana GT-R ...

5 miesięcy temu

Pathfinder i Navara po lifcie z silnikiem V6

... Nissan wprowadza na europejski rynek unowocześnioną wersję Pathfinder SUV oraz jego bliźniaka, furgonetkę Navara (w Stanach sprzedawany jako Frontier), która ma zwalić z nóg konkurencję. Japońscy konstruktorzy wprowadzili szereg innowacji do obu ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie