Nissan Pathfinder R50 [FL]

Generacja
Nissan Pathfinder R50 [FL] Zobacz 9 zdjęć

W 1999 roku Nissan Pathfinder R50 przeszedł proces faceliftingu, po którym R50 było produkowane jeszcze do 2004 roku. Odświeżające zmiany dotknęły stylistykę japońskiego auta, nadając mu z przodu bardziej opływowy wygląd. Ważniejsze jednak są zmiany techniczne, które pojawiły się w Pathfinderze II [FL], np.: All Mode 4WD czyli innowacyjny tryb pracy układu napędowego, umożliwiający ciągłą jazdę z włączonym napędem 4x4 (również po asfalcie). Stała jazda na włączonym napędzie czterokołowym nie była możliwa w wersji Pathfindera R50 przed liftingiem.

Nissan Pathfinder R50 [FL] – jednostki napędowe

Jednym z głównym mankamentów Pathfinder R50 [FL] jest nieobecność silnika diesla. W japońskim R50 znajdziemy motor benzynowy V6 z pojemnością 3,3 litra. W 2001 roku Pathfinder II [FL] zyskał silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Co ciekawe i obiecujące, jest to praktycznie ta sama jednostka z nieposzlakowaną opinią, która funkcjonuje w niebywałym sportowym Nissanie 350Z.

Niestety spalanie w Pathfinderze R50 jest duże w obu benzyniakach. Lecz powyższe jednostki świetnie współpracują z instalacją gazową LPG, co znacząco zmniejszy koszta eksploatacji auta.

Nissan Pathfinder R50 [FL] – charakterystyka

Pathfinder R50 [FL] dysponuje samonośnym nadwoziem, co przekłada się na zrezygnowanie z niektórych właściwości terenowych na rzecz komfortu. Jednak nie oznacza to, że ten duży wóz nie da sobie rady w terenie. Pathfinder R50 [FL] nadal posiada spore zdolności terenowe, wyposażony jest również w reduktor oraz blokadę centralnego dyferencjału. Napędem sterujemy za pomocą pokrętła w desce rozdzielczej.

Nissan Pathfinder R50 [FL] nigdy nie trafił do sprzedaży na polski rynek, a kupić go możemy jedynie na zasadach prywatnego importu (zazwyczaj z Niemiec, rzadziej ze Stanów), co nie będzie łatwe, ponieważ w Europie mało się ostało Pathfinderów II (z powodu nie przyjęcia się na rynku europejskim, samochody te głównie sprzedawane były w Stanach Zjednoczonych).

Przeważająca część aut R50 [FL] ma automatyczną przekładnię (lepsza wersja Pathfindera II [FL] z manualną skrzynią biegów jest o wiele trudniej dostępna), automatyczną klimatyzację oraz skórzaną tapicerkę. Chociaż samochód jest sporych gabarytów, to wnętrze Pathfindera R50 [FL] nie rozpieszcza pasażerów wolną przestrzenią, a wyjątkowo ciasna tylna kanapa nadaje się jedynie do użytkowania przez dzieci (chociaż i one mogą narzekać na małą ilość miejsca).

Nissan Pathfinder R50 [FL] - podsumowanie

W gruncie rzeczy, Nissan Pathfinder R50 [FL] to auto bezawaryjne, a poważniejsze usterki raczej go nie dotyczą. Ze względu na wiek Pathfinderów R50 [FL] (1999-2004), musimy być świadomi, że wiele części (na przykład składających się na zwieszenie) mogło poddać się normalnemu zużyciu podczas eksploatacji pojazdu. Przeważającą ilość części zamiennych w łatwy sposób znajdziemy na rynku wtórnym, zaś ich ceny nie są wysokie. Pamiętajmy jednak, że koszt serwisu dużego samochodu naturalnie będzie wyższy niż serwis auta osobowego.

Przy zakupie używanego Pathfindera R50 [FL] koniecznie należy zwrócić uwagę na stan automatycznej przekładni, o którą trzeba dbać poprzez regularną wymianę oleju. Stuki podczas przyspieszania i spuszczania nogi z pedału gazu, zarzucanie pojazdu na prawo i lewo świadczą o złym stanie technicznym przekładni, zaś jej odnowa jest bardzo kosztowna.

4.13
Ocena na postawie 10 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pathfinder
Produkcja od1999
Produkcja do2004

Wybrane wersje Nissan Pathfinder R50 [FL]

Inne generacje Nissan Pathfinder

Inne modele Nissan

Nissan Pathfinder R50 [FL]: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie