Ford Scorpio 2 generacji

Generacja
Ford Scorpio 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Ford Scorpio II to kolejna próba zdobycia rynku samochodów luksusowych przez Forda. Stylistyka drugiej generacji limuzyny tego producenta znacznie się poprawiła w stosunku do poprzedniej generacji. Mimo że bardzo krytykowana, szczególnie ze względu na ogromny grill i owalne światła, przez które Scorpio nazywany był żabą, smutną żabą itp., wreszcie wywoływała uczucia, w przeciwieństwie do pierwszej generacji, który wyglądała po prostu bezpłciowo i nijako.

Ford na zawsze porzucił nawę Granada – na niektórych rynkach Scorpio I był określany jako trzecia generacja swojego poprzednika. Tym razem zdecydowano, by produkowany w Kolonii (Niemcy) samochód miał ujednolicone nazewnictwo.

Wnętrze poprawiono, fotele wymieniono na bardziej komfortowe, z podłokietnikami. Wyposażenie obejmowało ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, zmieniarkę CD, skórzane fotele oraz tempomat.

Ford zrezygnował ze sprzedaży swojej limuzyny ze słabszymi silnikami. Dostępny w wersji sedan oraz kombi Scorpio, sprzedawany był z jednostkami nie słabszymi niż 115 KM. Stawkę otwierał 4-cylindrowy motor benzynowy o pojemności 2 l. Tę samą pojemność silnika oferowano z podwójnym wałkiem rozrządu. Trzecia rzędowa jednostka o czterech cylindrach miała pojemność 2,3 l. Rodzinę silników benzynowych zamykały dwie widlaste szóstki, obydwie o pojemności skokowej wynoszącej 2,9 l. Mocniejsza z nich, 24-zaworowa, sygnowana była logo Coswortha. Gamę jednostek uzupełniał 2,5-litrowy, doładowany motor wysokoprężny, z którym nieodłącznie parowana była 4-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Do pozostałych silników oferowano 5-biegową przekładnię ręczną lub wyżej wspomniany 4-biegowy automat.

W 1998 roku Scorpio drugiej generacji przeszedł facelifting, ale był to raczej zabieg kosmetyczny. Delikatnie zmieniono przednie i tylne lampy.

Komfort podróży drugą generacją Scorpio był bardzo dobry. Zarówno z przodu, jak i z tyłu ten Ford ma dużo miejsca, a samopoziomujące zawieszenie doskonale spisuje się nawet na dużych nierównościach. Dostępne wyposażenie spełniało zachcianki nawet bardziej wymagających użytkowników. Wciąż jednak było to za mało, by konkurować z największymi graczami na rynku samochodów luksusowych.

Latem 1998 roku Scorpio II został wycofany z produkcji. Lata 90. to dla segmentu E okres kryzysu. Wielu dużych producentów zrezygnowało z konkurowania w kategorii samochodów luksusowych. Zainteresowanie klienteli było zbyt małe, ponieważ oczekiwała ona nie tylko dużego komfortu, ale również prestiżu. Tego nie mógł zagwarantować nie tylko Ford, ale również Citroën, Peugeot, Opel i inni. Na rynku pozostali tylko gracze, którzy nie musieli się bronić nadzwyczajnie wyposażonymi samochodami, ponieważ już same nazwy marek nadawały ich produktom prestiż. W Europie panowanie zaczęli tacy producenci, jak Mercedes, BMW, Audi czy Lexus.

Na rynku wtórnym Fordów Scorpio jest bardzo dużo i można je kupić w nieprzeciętnie niskich cenach jak na komfort, jaki oferują. Niestety, są to samochody drogie w utrzymaniu. Naprawa usterek jest kosztowna, czego przykładem może być uszkodzenie samopoziomującego zawieszenia. Spalanie jest wysokie bez względu na silnik. Jedynymi zaletami Scorpio drugiej generacji są bogate wyposażenie, luksus oferowany za przystępną cenę oraz przyzwoita dynamika jazdy (w przypadku mocniejszego silnika).

4.05
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Scorpio
Produkcja od1994
Produkcja do1998

Wybrane wersje Ford Scorpio 2 generacji

Inne generacje Ford Scorpio

Inne modele Ford

Ford Scorpio 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Ford Focus Active teraz także w topowej wersji Vignale

... Active to jedna z ciekawszych odmian nowego Forda Focusa, która dzięki większemu prześwitowi i dodatkowym osłonom nadwozia prezentuje się całkiem bojowo. Jest to wariant, który w wielu przypadkach ... Vignale to nazwa zarezerwowana dla najlepiej ...

tydzień temu

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety

... Obecna generacja Forda Mondeo gości na rynku już od 5 lat i po tym czasie producent zdecydował się na lifting. Jedną z nowości jest oferowanie wersji hybrydowej jako kombi. Takie zestawienie powinno zaowocować niemal idealnym autem rodzinnym na ...

6 dni temu

Fordy Puma, Kuga i Explorer w Polsce. Co przyniesie przyszłość?

... 5 grudnia odbyła się polska premiera 3 ważnych modeli Forda, które do oferty wejdą w 2020 roku. Są to miejski crossover Puma, kompaktowy SUV o znanej nazwie Kuga oraz największe auto osobowe marki - pełnowymiarowy SUV Explorer. Dowiedzieliśmy ...

7 dni temu

Replika Forda GT40 z filmu "Le Mans ‘66” na sprzedaż

... Większość osób wzdryga się na słowo "replika”, widząc przed oczami nieudolne próby naśladowania superaut, które mocno odstają od oryginałów. Inaczej jest jednak w przypadku filmowego Forda GT40 ... Pierwsze emocje po długo oczekiwanym filmie "Le ...

3 tygodnie temu

Ford Ranger Raptor: test sportowego samochodu terenowego

... sportowy Forda, a że jest akurat pick-upem... po prostu tak wyszło. Jedno wiem na pewno – znalazłem swoje auto marzeń! ... 1938 ^^^Ford Ranger Raptor to samochód, na którego test w tym roku czekałem najbardziej. Byłem ciekaw nie tylko prac ...

2 tygodnie temu

Ile w Polsce zapłacimy za Forda Pumę i nową Kugę? Szacujemy ceny

... Z niecierpliwością czekamy na najnowsze modele typu SUV od Forda. Crossover Puma może szturmem wejść na polski rynek, a Kuga i tak już ma mocną pozycję. Może mieć jeszcze mocniejszą, bo stylistycznie nowa generacja to wielki progres. Również ...

3 miesiące temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

9 miesięcy temu

Filmowy Ford Mustang GT500 wystawiony na aukcję. Mówcie jej Eleanor

... . Ford Mustang GT500, który nazwany został Eleanor. Wszystkie auta, które miały zostać dostarczone otrzymywały imiona, aby nie wzbudzić podejrzeń policji. Filmowa Eleanor wcale nie była oryginalnym ... Shelby GT500. Za jej bazę posłużyły zwykłe ...

miesiąc temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

2 miesiące temu

Mountune wycisnęło 684 KM z 2,3-litrowego silnika Forda Focusa RS

... Nie od dziś wiadomo, że 2,3-litrowa jednostka EcoBoost produkcji Forda dysponuje sporym potencjałem tuningowym. Chyba nikt jednak nie spodziewał się aż tak spektakularnego wyniku. Brytyjska firma Mountune zdołała wycisnąć z tego silnika aż 684 ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie