Ford Scorpio 2 generacji

Generacja
Ford Scorpio 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Ford Scorpio II to kolejna próba zdobycia rynku samochodów luksusowych przez Forda. Stylistyka drugiej generacji limuzyny tego producenta znacznie się poprawiła w stosunku do poprzedniej generacji. Mimo że bardzo krytykowana, szczególnie ze względu na ogromny grill i owalne światła, przez które Scorpio nazywany był żabą, smutną żabą itp., wreszcie wywoływała uczucia, w przeciwieństwie do pierwszej generacji, który wyglądała po prostu bezpłciowo i nijako.

Ford na zawsze porzucił nawę Granada – na niektórych rynkach Scorpio I był określany jako trzecia generacja swojego poprzednika. Tym razem zdecydowano, by produkowany w Kolonii (Niemcy) samochód miał ujednolicone nazewnictwo.

Wnętrze poprawiono, fotele wymieniono na bardziej komfortowe, z podłokietnikami. Wyposażenie obejmowało ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, zmieniarkę CD, skórzane fotele oraz tempomat.

Ford zrezygnował ze sprzedaży swojej limuzyny ze słabszymi silnikami. Dostępny w wersji sedan oraz kombi Scorpio, sprzedawany był z jednostkami nie słabszymi niż 115 KM. Stawkę otwierał 4-cylindrowy motor benzynowy o pojemności 2 l. Tę samą pojemność silnika oferowano z podwójnym wałkiem rozrządu. Trzecia rzędowa jednostka o czterech cylindrach miała pojemność 2,3 l. Rodzinę silników benzynowych zamykały dwie widlaste szóstki, obydwie o pojemności skokowej wynoszącej 2,9 l. Mocniejsza z nich, 24-zaworowa, sygnowana była logo Coswortha. Gamę jednostek uzupełniał 2,5-litrowy, doładowany motor wysokoprężny, z którym nieodłącznie parowana była 4-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Do pozostałych silników oferowano 5-biegową przekładnię ręczną lub wyżej wspomniany 4-biegowy automat.

W 1998 roku Scorpio drugiej generacji przeszedł facelifting, ale był to raczej zabieg kosmetyczny. Delikatnie zmieniono przednie i tylne lampy.

Komfort podróży drugą generacją Scorpio był bardzo dobry. Zarówno z przodu, jak i z tyłu ten Ford ma dużo miejsca, a samopoziomujące zawieszenie doskonale spisuje się nawet na dużych nierównościach. Dostępne wyposażenie spełniało zachcianki nawet bardziej wymagających użytkowników. Wciąż jednak było to za mało, by konkurować z największymi graczami na rynku samochodów luksusowych.

Latem 1998 roku Scorpio II został wycofany z produkcji. Lata 90. to dla segmentu E okres kryzysu. Wielu dużych producentów zrezygnowało z konkurowania w kategorii samochodów luksusowych. Zainteresowanie klienteli było zbyt małe, ponieważ oczekiwała ona nie tylko dużego komfortu, ale również prestiżu. Tego nie mógł zagwarantować nie tylko Ford, ale również Citroën, Peugeot, Opel i inni. Na rynku pozostali tylko gracze, którzy nie musieli się bronić nadzwyczajnie wyposażonymi samochodami, ponieważ już same nazwy marek nadawały ich produktom prestiż. W Europie panowanie zaczęli tacy producenci, jak Mercedes, BMW, Audi czy Lexus.

Na rynku wtórnym Fordów Scorpio jest bardzo dużo i można je kupić w nieprzeciętnie niskich cenach jak na komfort, jaki oferują. Niestety, są to samochody drogie w utrzymaniu. Naprawa usterek jest kosztowna, czego przykładem może być uszkodzenie samopoziomującego zawieszenia. Spalanie jest wysokie bez względu na silnik. Jedynymi zaletami Scorpio drugiej generacji są bogate wyposażenie, luksus oferowany za przystępną cenę oraz przyzwoita dynamika jazdy (w przypadku mocniejszego silnika).

4.05
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Scorpio
Produkcja od1994
Produkcja do1998

Wybrane wersje Ford Scorpio 2 generacji

Inne generacje Ford Scorpio

Inne modele Ford

Ford Scorpio 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Ile trwa ładowanie Opla GrandLand X Hybrid4? Krócej niż myślisz

Ford Fiesta MK8 ST. Sportowy, rodzinny, miejski – uniwersalny

... W kategorii hot hatch Ford Fiesta Mk8 ST zdecydowanie nie zostawia pola do popisu konkurencji. Napływające z całego świata recenzje mówią nam jedno – następca „siódemki” nie zawodzi, a nawet podnosi ... , takie jak spoilery, sportowe zderzaki ...

wczoraj

Ford Focus Sedan nareszcie w salonach. Polskie ceny modelu

... Choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, Ford Focus występuje również z trójbryłowym nadwoziem typu sedan, które właśnie, z dwuletnim opóźnieniem, debiutuje na polskim rynku. Ile trzeba zapłacić za taki wariant? ... . Nadal są jednak ...

3 tygodnie temu

Ford Ecosport Active wyceniony. Polskie ceny nowej wersji

... Ford uzupełnił gamę Ecosporta o uterenowione wydanie Active, które powinno przypaść do gustu klientom lubiącym czasem zjechać z asfaltu. Ile trzeba zapłacić za ten ciekawy wariant? ... Ecosport to jeden z najbardziej zapomnianych modeli Forda. ...

4 tygodnie temu

Pierwsza jazda: Ford Puma ST to nowe auto starej szkoły

... , do których chcieliby powrócić fani "prawdziwej motoryzacji". Nowy model Forda to hot hatch starej szkoły przystosowany do realiów 2020 roku. ... Ford Puma ST 2020 – pierwsza jazda, opinia ^^^Wiecie, co jest nie tak z dzisiejszą motoryzacją? ...

2 tygodnie temu

Ford Puma ST wyceniony. Za osiągi trzeba słono zapłacić

... Ford wycenił Pumę ST - sportowego crossovera, który pod względem technicznym ma sporo wspólnego z mniejsza Fiestą ST. Jest od niej jednak zauważalnie droższy. Za podstawowe wydanie trzeba wyłożyć 125 tys. zł. ... dawką emocji. 38793 Wszystko za ...

miesiąc temu

Hybryda dla każdego! Nowy Ford Kuga i jego "tercet elektryczny"

... oferuje swoim klientom samochód z aż pięcioma rodzajami napędu, w tym z trzema rodzajami hybrydy! Nic zatem dziwnego, że marka nazywa najnowszą Kugę "najbardziej zelektryfikowanym Fordem w historii". ... ^^^To wszystko brzmi odrobinę ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie