Ford Scorpio 2 generacji

Generacja
Ford Scorpio 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Ford Scorpio II to kolejna próba zdobycia rynku samochodów luksusowych przez Forda. Stylistyka drugiej generacji limuzyny tego producenta znacznie się poprawiła w stosunku do poprzedniej generacji. Mimo że bardzo krytykowana, szczególnie ze względu na ogromny grill i owalne światła, przez które Scorpio nazywany był żabą, smutną żabą itp., wreszcie wywoływała uczucia, w przeciwieństwie do pierwszej generacji, który wyglądała po prostu bezpłciowo i nijako.

Ford na zawsze porzucił nawę Granada – na niektórych rynkach Scorpio I był określany jako trzecia generacja swojego poprzednika. Tym razem zdecydowano, by produkowany w Kolonii (Niemcy) samochód miał ujednolicone nazewnictwo.

Wnętrze poprawiono, fotele wymieniono na bardziej komfortowe, z podłokietnikami. Wyposażenie obejmowało ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, zmieniarkę CD, skórzane fotele oraz tempomat.

Ford zrezygnował ze sprzedaży swojej limuzyny ze słabszymi silnikami. Dostępny w wersji sedan oraz kombi Scorpio, sprzedawany był z jednostkami nie słabszymi niż 115 KM. Stawkę otwierał 4-cylindrowy motor benzynowy o pojemności 2 l. Tę samą pojemność silnika oferowano z podwójnym wałkiem rozrządu. Trzecia rzędowa jednostka o czterech cylindrach miała pojemność 2,3 l. Rodzinę silników benzynowych zamykały dwie widlaste szóstki, obydwie o pojemności skokowej wynoszącej 2,9 l. Mocniejsza z nich, 24-zaworowa, sygnowana była logo Coswortha. Gamę jednostek uzupełniał 2,5-litrowy, doładowany motor wysokoprężny, z którym nieodłącznie parowana była 4-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Do pozostałych silników oferowano 5-biegową przekładnię ręczną lub wyżej wspomniany 4-biegowy automat.

W 1998 roku Scorpio drugiej generacji przeszedł facelifting, ale był to raczej zabieg kosmetyczny. Delikatnie zmieniono przednie i tylne lampy.

Komfort podróży drugą generacją Scorpio był bardzo dobry. Zarówno z przodu, jak i z tyłu ten Ford ma dużo miejsca, a samopoziomujące zawieszenie doskonale spisuje się nawet na dużych nierównościach. Dostępne wyposażenie spełniało zachcianki nawet bardziej wymagających użytkowników. Wciąż jednak było to za mało, by konkurować z największymi graczami na rynku samochodów luksusowych.

Latem 1998 roku Scorpio II został wycofany z produkcji. Lata 90. to dla segmentu E okres kryzysu. Wielu dużych producentów zrezygnowało z konkurowania w kategorii samochodów luksusowych. Zainteresowanie klienteli było zbyt małe, ponieważ oczekiwała ona nie tylko dużego komfortu, ale również prestiżu. Tego nie mógł zagwarantować nie tylko Ford, ale również Citroën, Peugeot, Opel i inni. Na rynku pozostali tylko gracze, którzy nie musieli się bronić nadzwyczajnie wyposażonymi samochodami, ponieważ już same nazwy marek nadawały ich produktom prestiż. W Europie panowanie zaczęli tacy producenci, jak Mercedes, BMW, Audi czy Lexus.

Na rynku wtórnym Fordów Scorpio jest bardzo dużo i można je kupić w nieprzeciętnie niskich cenach jak na komfort, jaki oferują. Niestety, są to samochody drogie w utrzymaniu. Naprawa usterek jest kosztowna, czego przykładem może być uszkodzenie samopoziomującego zawieszenia. Spalanie jest wysokie bez względu na silnik. Jedynymi zaletami Scorpio drugiej generacji są bogate wyposażenie, luksus oferowany za przystępną cenę oraz przyzwoita dynamika jazdy (w przypadku mocniejszego silnika).

4.05
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Scorpio
Produkcja od1994
Produkcja do1998

Wybrane wersje Ford Scorpio 2 generacji

Inne generacje Ford Scorpio

Inne modele Ford

Ford Scorpio 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda?

... Ciężko znaleźć go w konfiguratorze, niełatwo trafić do cennika, a jednak Ford ma w ofercie Focusa w wersji sedan. Po co? ... Ford Focus to świetny hatchback, który nawet w słabszych wersjach potrafi dać kierowcy bardzo dużo frajdy z jazdy – co ...

4 dni temu

Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 6

Ford Kuga - piękny i świetnie wyposażony SUV w hybrydzie Plug-in

... Nowy Ford Kuga to jeden z wiodących modeli Forda, mający spory udział w wolumenie sprzedaży aut tej marki. Dynamiczna sylwetka, świetne, hybrydowe silniki, potwierdzona testami niezawodność i komfortowe wnętrze to cechy, które uczyniły z Kugi ...

5 dni temu

Miejski SUV Ford Puma – najlepszy crossover 2020 roku

... Nowy Ford Puma został wybrany najlepszym crossoverem 2020 roku! Sprawdź, jakie możliwości ma ten miejski SUV i ciesz się każdym kilometrem jazdy. ... poszczególnych segmentów. W segmencie B crossovery szturmem zdobywają rynek właśnie teraz, a ...

4 dni temu

Test: Ford Transit Trail AWD to raptor wśród transitów

... Wiecie, że Ford oferuje aż cztery różne modele o wspólnej nazwie Transit? Do tego niezliczoną liczbę wersji, co sprawia, że żadna z nich się nie wyróżnia wśród pozostałych. Wyjątek stanowi jednak odmiana Trail, która jest jak Raptor wśród ...

3 tygodnie temu

Od Forda T po Mustanga Mach-E. 101-latek za kierownicą elektryka

... Od pierwszego seryjnie produkowanego auta po elektryczną przyszłość. Harold Baggott to 101-letni Brytyjczyk, który zaczynał od forda T, a niedawno miał okazję przejechać się jego elektrycznym potomkiem. Jakie były wrażenia? ... Harold Baggott to ...

4 tygodnie temu

Ford ogłosił nowe wersje Nuggeta. Walka o klientów kamperów trwa

... Kompaktowe kampervany Forda w wersjach Active i Trail debiutują na targach Caravan Salon 2021 w Düsseldorfie, które trwają od 27 sierpnia do 5 września. Mają "pokonywać błotniste brzegi ... . 449914 Pod maską obu wersji pracuje 2-litrowy diesel ...

3 tygodnie temu

Ford i SK Innovation mają zbudować fabrykę baterii w Europie

... Agencja Reuters donosi o wspólnych planach Forda i koreańskiej firmy SK Innovation, które mają zaowocować m.in. powstaniem fabryki akumulatorów w Europie. ... Wiosną 2021 roku przedstawiciele Forda i koreańskiego konsorcjum SK Innovation ...

miesiąc temu

Ford Kuga: piękny i świetnie wyposażony SUV w pełnej hybrydzie.

... Kuga to jeden z wiodących modeli Forda w dziedzinie samochodów elektrycznych. Szeroka gama wydajnych napędów hybrydowych najnowszej generacji da nam o wiele lepszą oszczędność paliwa, a w niektórych wypadkach pozwoli ograniczyć emisję spalin do ...

3 miesiące temu

Test: Ford Focus z 1-litrowym silnikiem EcoBoost. Skrojony pod floty

... Dwa lata po premierze hatchbacka na polskim rynku pojawił się Ford Focus w wersji sedan. Da się jednak wyczuć, że auta z tym typem nadwozia skierowane są do bardzo specyficznego klienta – floty. Wystarczy zagłębić się w listę wyposażenia. ... ...

miesiąc temu

Ford Supervan. "Szokująco głośny i niezwykle szybki"

... W 95 proc. napadów na banki badanych przez Scotland Yard na przełomie lat 60. i 70. XX wieku, to właśnie Ford Transit był najczęściej wykorzystywanym pojazdem do ucieczki. Inżynierowie Forda ... Ford Transit pierwszej generacji był naprawdę ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie