Cadillac Escalade 3 generacji

Generacja
Cadillac Escalade 3 generacji

Trzecia generacja Cadillaca Escalade została wprowadzona na rynek w 2007 roku. Skonstruowany na platformie GMT900 nowy SUV amerykańskiego producenta, w swojej stylistyce nabrał nieco ogłady w stosunku do poprzednika. Mimo że wciąż duży, Escalade został pozbawiony napompowanych paneli bocznych i nadkoli, dzięki czemu sprawia wrażenie lżejszego stylistycznie niż poprzednik. Przednie światła pozostały w układzie pionowym, ale nieco straciły na szerokości, dzięki czemu przód ma bardziej smukły kształt.

Nie zmienił się za to wachlarz dostępnych opcji nadwoziowych. Wersją podstawową jest pięciodrzwiowy SUV o długości 5,1 m i rozstawie osi wynoszącym 2,9 m. Dla potrzebujących większej przestrzeni stworzony został Escalade ESV. W tej odmianie rozstaw osi wynosi 3,3 m, a długość 5,7 m. Taki sam rozstaw osi ma odmiana EXT – czterodrzwiowy pick-up.

Wnętrze Escalade’a rozpieszcza trzema rzędami siedzeń. Oczywiście liczy się nie tylko ilość, ale również jakość, a ta jest na dobrym poziomie, szczególnie jak na standardy amerykańskie. No właśnie – standardy, czego możemy się spodziewać w podstawowym wyposażeniu Escalade’a III? Zdalnie otwierana klapa bagażnika z elektrycznym napędem, podgrzewane i chłodzone przednie fotele, system nawigacji satelitarnej z dotykowym ekranem, Bluetooth, system nagłośnienia Bose 5.1, radio satelitarne, system łączności OnStar. W wyższych wersjach wyposażenia dostępne są m.in. przednie światła LED, podgrzewane i chłodzone uchwyty na napoje, ekrany połączone z odtwarzaczem DVD, montowane w zagłówkach przednich foteli oraz wykończenie z drewna oliwkowego i orzechowego. Po dużym sukcesie drugiej generacji Escalade’a Cadillac postanowił jeszcze bardziej rozpieścić swoich klientów, z których spora część to gwiazdy kina muzyki itp. Cel został osiągnięty: z dużego, luksusowego SUV-a ulubieniec celebrytów zamienił się w dom na kołach.

Ponieważ druga generacja Escalade’a była opracowywana na podstawie sugestii dotychczasowych klientów, inżynierowie Cadillaca mieli proste zadanie. Właściciele drugiej generacji tego SUV-a chcieli przede wszystkim więcej... wszystkiego. Wyposażenie wymienione wyżej to oczywiście odpowiedź na te wymagania. Wybierając silnik napędzający nowego Escalade’a, również uwzględniono życzenie klientów. 6,2 l V8 generujące 403 KM i 565 Nm, pozwalające rozpędzić to monstrum do 100 km/h w 6,9 s to spełnienie marzeń ankietowanych, potencjalnych nabywców. By ograniczyć spalanie, które w poprzedniej generacji było bardzo duże, zastosowano zmienne fazy rozrządu oraz zastąpiono 4-biegową automatyczną skrzynię biegów nową, 6-stopniową Hydra-Matic, z funkcją zmiany programu sterowania biegami dla holowania ładunku. Moc z widlastej ósemki może być przenoszona zarówno na tylną oś, jak i na wszystkie koła.

Dla osób, które nie chcą dewastować budżetu domowego z każdą wizytą na stacji benzynowej, Cadillac wprowadził do sprzedaży jako rocznik modelowy 2009 hybrydową odmianę Escalade’a. Pod maskę trafiła 6-litrowa jednostka V8, która w układzie hybrydowym pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w około 8,3 s. Wprowadzenie bardziej ekologicznej wersji było strzałem w dziesiątkę – kilka miesięcy po debiucie już 20% kupowanych Escalade’ów było modelami hybrydowymi.

Decydując się na zakup Cadillaca Escalade, trzeba się liczyć z dużym zużyciem paliwa, mimo zastosowania zmiennych faz rozrządu i bardziej ekonomicznych przełożeń. Amerykański producent nie zapewnił niestety dużego wyboru jednostek napędowych. Przykrym zaskoczeniem jest też brak osiowej regulacji kierownicy. Jeśli jednak portfel pozwala na taki zakup, dostaniemy, co prawda z niemałe pieniądze, bardzo oryginalny samochód, rzucający się w oczy na ulicy, a do tego gwarantujący ogrom miejsca i komfortu.

4.66
Ocena na postawie 46 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaCadillac
ModelCadillac Escalade
Produkcja od2007
Produkcja do2014

Wybrane wersje Cadillac Escalade 3 generacji

Inne generacje Cadillac Escalade

Inne modele Cadillac

Cadillac Escalade 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie