Renault Logan

Model
Renault Logan Zobacz 2 zdjęcia

Renault Logan jest osobowym samochodem zaliczanym do miejskiego segmentu B, który produkowany jest od 2004 roku przez koncern motoryzacyjny Dacia. Pojazd doczekał się drugiej generacji, a do 2017 roku na całym świecie sprzedało się ok. 1 699 801 sztuk. Co więcej za największą konkurencję Renault Logan uważa się modele: Skoda Fabia, Ford Fiesta, Renault Thalia czy Volkswagen Polo.

Renault Logan – historia

Renault Logan po raz pierwszy zaprezentowany został na rynku w 2004 roku podczas motoryzacyjnych targów w Paryżu. Pierwszym zamysłem konstruktorów auta było zbudowanie budżetowego pojazdu, który będzie kosztował mniej niż pięć tysięcy euro. Z tego powodu w Renault Logan wykorzystano podłogową płytę Renault Modus, która wcześniej dostępna była w Clio II. Oprócz tego użyto wysokoprężnych silników napędzanych benzyną dostępnych również w modelu Thalia oraz Megane II. Jednocześnie w tym samym roku podczas paryskich targów motoryzacyjnych przedstawiono pierwszą wersję seryjną Renault Logan. Był to sedan, który w późniejszym okresie dostępny był również jako kombi (2006 rok) oparty konstrukcyjnie na Logan Steppe. Ponadto w 2007 roku Renault wprowadził do sprzedaży również wariant van i pick up.

Renault Logan – liftingi

Pierwsza modernizacja nadwozia przeprowadzona została w 2006 roku i w podstawowej wersji obejmowała nieznaczny lifting nadwozia. W droższych wariantach wprowadzone zostały natomiast odnowione klosze na tylnych reflektorach, powiększono również powierzchnię tylnej klapy. Ponadto we wszystkich wersjach zmodernizowana została skrzynia biegów, układ hamulcowy oraz nowy lakier i wzory tapicerek. Kolejne zmiany zaszły w 2008 roku, kiedy auto poddane zostało kolejnym zmianom. Odnosiło się to m.in. do przedniej części nadwozia, gdzie zastosowano nowy zderzak, przeprojektowane reflektory i osłony wlotów powietrza, dzięki czemu Renault Logan w tej wersji w coraz bardziej przypominał model Sandero. Z drugiej strony w tylnej części zastosowano odnowione reflektory, klapę bagażnika i wzmacniane zderzaki. Natomiast we wnętrzu kabiny przeprojektowano deskę rozdzielczą, a dotychczasowe fotele wymieniono nowymi modelami z Dacii Sandero.

Renault Logan – wyniki sprzedażowe

Renault Logan nigdy nie osiągnął zakładanej niskiej ceny 5 tys. euro, ale wysoka popularność auta zaskoczyła władze marki, dlatego zdecydowano się zwiększyć nakłady produkcyjne. W ten sposób od premiery we wrześniu 2004 roku sprzedano ok. 330 tys. egzemplarzy, a w 2005 roku marka ustanowiła rekord 5.7% samochodów, które sprzedawane były przez francuski koncern Renault. Ponadto największym zainteresowaniem Renault Logan cieszył się na terenie Rumunii oraz Francji. Jeśli chodzi o Polskę, Renault Logan sprzedał się w ilości 1354 egzemplarzy w 2006 roku i 2314 w 2008 roku.

Renault Logan – dane techniczne

Renault Logan wyposażony został w benzynowe jednostki napędowe z mocą w zakresie 75 – 105 KM i pojemnością 1.1 – 1.5 oraz wysokoprężne silniki z pojemnością 1.4-litra i 68 oraz 85 KM. Silniki obsługiwane były przez 5-biegową manualną przekładnię oraz oferowane były z napędem przełożonym na przednią oś. Dzięki temu Renault Logan charakteryzował się lepszymi osiągami, dzięki obniżonej masie własnej pojazdu. Z drugiej strony uproszczeniu uległa charakterystyka zawieszenia, co szczególnie odczuwalne było podczas zakrętów ze średnimi i małymi prędkościami. Oprócz tego należy pamiętać, że każdy pojazd z napędem przednim posiada łatwiejszy model jazdy i nie wymaga od kierowcy takich umiejętności i doświadczenia jak ma to miejsce w przypadku samochodu z napędem przełożonym na oś tylną.

Renault Logan – wymiary

Renault Logan zaliczany był do segmentu B, dlatego jego długość wynosiła 4250 mm w przypadku wersji sedan oraz 4496 mm w wariancie pick-up. Z drugiej strony szerokość auta to 1760 mm, a wysokość konstrukcji osiągnęła 1525 mm (sedan) i 1554 mm (pick-up). To wszystko sprawiło, że masa własna pojazdu zawiera się w zakresie 975 – 1075 kg w przypadku sedana i 1139 – 1200 kg biorąc pod uwagę opcję vana. Znaczącym atutem Renault Logan był również pojemny bagażnik, który mieścił od 700 do 2350 litrów oraz zbiornik z paliwa z pojemnością 50 litrów.

Renault Logan – osiągi/spalanie

Renault Logan dzięki zastosowaniu jednostek z mocą w granicach 100 KM Renault Logan osiągał prędkość maksymalną w wysokości 175 km/h do pierwszej setki rozpędzając się w niecałe 12 sekund. Miało to bezpośrednie przełożenie na parametry spalania, które stabilizowały się na poziomie 10 l/100 km podczas jazdy po mieście i 7.3 l/100 km w modelu mieszanym. Najniższą wartość 5.8 l/100 km Renault Logan osiągał podczas jazdy w trasie.

Renault Logan – wyposażenie

Renault Logan wyposażony został w podstawowej wersji w: aluminiowe felgi, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, radio FM/AM z odtwarzaczem CD, szeroka deska rozdzielcza wyposażona w obsługę wlotów i nawiewów oraz światło awaryjne, immobilizer czy rozbudowany system półek i schowków ułatwiający przewóz przedmiotów mniejszych gabarytach oraz komputer pokładowy.

Renault Logan – bezpieczeństwo

Renault Logan został został pozytywnie oceny pod kątem parametrów bezpieczeństwa. Auto zostało ocenione trzema gwiazdkami na pięć możliwych w popularnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Było to spowodowane m.in. wyposażeniem samochodu, w którego skład wchodziły m.in.: wzmacniane pasy bezpieczeństwa, system kontroli trakcji, system ABS, czujniki parkowania, specjalnie zaprojektowane strefy zgniotu, zestaw poduszek powietrznych przeznaczonych zarówno dla kierowcy jak i pasażera siedzącego z przodu, dodatkowe światła przeciwmgielne, dodatkowe podświetlenie zegarów, centralny zamek, asystent pasa ruchu oraz regulowane fotele i zagłówki, które umożliwiały zajęcie bezpiecznej pozycji w stosunku do modelu jazdy.

Renault Logan – ciekawostki

Renault Logan w 2013 roku zaprezentowany został w drugiej generacji, która przystosowana została do specjalnej serii wyścigów turystycznych aut STCC. Pojazdy stworzone w ten sposób weszły w skład zespołu Dacia Dealer Team, którego oficjalnym kierowcą został Mattias Andersson. Co za tym idzie pojazd wyposażony został w napędzany benzyną 3.5-litrowy silnik V6, który został umieszczony w centralnej części konstrukcji pojazdu i wyróżniał się mocą na poziomie 400 KM.

4.69
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy
SegmentB

Generacje Renault Logan

Inne modele Renault

B - Inne modele

Renault Logan: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 1: Rarist

Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii

... Renault, wprowadzając nową gamę małych samochodów dostawczych, podjęło decyzję o zakończeniu produkcji Dacii Dokker. Jej miejsce na rynku wypełnia teraz Renault Express, które też jest najtańszym autem w swojej klasie. ... 1938 Renault Express ...

2 tygodnie temu

Test: Dacia Logan - czy LPG zabiera moc? Sprawdziłem to na hamowni

... Dacia Logan to ciekawa propozycja dla osób, które chcą mieć nowoczesny i oszczędny samochód za rozsądne pieniądze. Tym, którzy sporo jeżdżą i chcieliby jeszcze zaoszczędzić na paliwie, Dacia oferuje fabryczną instalację gazową. ... 1938 Dacia ...

4 miesiące temu

Test: Renault Megane E-Tech - ma sens, nawet jeśli się pomylisz

... Renault Megane E-Tech dostałem do testu w pewnym sensie przypadkowo, co stało się pretekstem do sprawdzenia go w trochę nietypowy sposób. Postanowiłem przekonać się, czy taki przypadkowy zakup zemściłby się na użytkowniku. ... 1938 Renault ...

3 tygodnie temu

IAA 2021 - Hyundai, Smart i Renault pokazują nowości

... Czy Smart zawsze musi być mały, a Hyundai — zachowawczy? Bynajmniej, co obie marki udowodniły podczas IAA 2021. Niespodziankę przyszykowało także Renault, przedstawiając elektryczne Megane E-Tech, które na dobre wyprze spalinową wersję. ... ...

2 miesiące temu

Test: Renault Arkana E-Tech - z każdym kolejnym dniem lepsza

... Moja opinia o Renault Arkanie po pierwszych jazdach – czyli kilku godzinach za kierownicą – była nad wyraz pozytywna. Chwilę potem nadszedł moment, by ją zweryfikować podczas dłuższego testu. Okazało się, że z każdym dniem staje się lepsza. ... ...

miesiąc temu

Renault pokazało MéganE. Jak się domyślacie, jest elektryczne

... Renault ma bardzo mocnego gracza w elektrycznym segmencie B – Zoe, ale nie może poprzestać tylko na tym modelu. Właśnie zaprezentowano "koncepcyjne" MéganE, które jest już bardzo blisko masowej produkcji. ... CMF-EV, pod maską znajdziemy silnik ...

5 miesięcy temu

Renault Logan, czyli Dacia w przebraniu

... Koncern Renault na niektórych rynkach oferuje Dacię Logan jako Renault Logan lub Symbol. Francuski producent zaprezentował właśnie nowe Renault Logan, które pojawi się między innymi na rynku brazylijskim. ... Koncern Renault na niektórych ...

dawno temu

Renault Master laweta - zobacz, ile można oszczędzić!

... Czy zakup własnej lawety, na przykład takiej zbudowanej na renault masterze, może być opłacalny? ... Dostaliśmy do testów Renault Master z zabudową typu laweta. Postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest mieć taki samochód jako osoba prywatna i czy ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie