Peugeot RCZ

Model
Peugeot RCZ Zobacz 10 zdjęć

Peugeot RCZ

Peugeot RCZ to sportowe coupé bazujące na modelu 308. Jego oficjalna prezentacja odbyła się podczas Frankfurt Motor Show w 2009 roku. Auto nieznacznie różniło się od przedstawionego dwa lata wcześniej koncepcyjnego projektu o nazwie 308 RCZ. Jest montowane przez Magna Steyr w austriackim Graz.

Niepowtarzalny samochód wywodzi się z prostego prototypu, który tak bardzo spodobał się projektantom i krytykom branżowym, że konstruktorzy postanowili wprowadzić go do produkcji seryjnej. Uznano, że aby nie zawieść opinii publicznej, trzeba pozostać wiernym pierwotnej wizji. I tak też się stało. Model produkcyjny różni się od konceptu tylko układem wydechowym, którego końcówki w fabrycznej wersji ulokowano z lewej strony, a nie pośrodku.

Z tyłu samochodu znajduje się agresywny zderzak z nacięciami i dyfuzorem, w który wkomponowano światło wsteczne. U szczytu pasa tylnego jest klapa bagażnika, w którą wbudowano wysuwany spoiler. W oczy rzuca się również mocno pochylona tylna szyba, która łagodnie przechodzi w dach. Formując szkło tylnego okna, designerzy wzorowali się na modelach marki Zagato, których cechą charakterystyczną jest dach i szyby z podwójnymi garbami. Z profilu uwagę zwracają mocno zaakcentowane błotniki i brak słupka B.

Górne partie linii nadwozia podkreślone są aluminiowymi łukami, które łagodnie biegną od słupka A, przez fragment dachu, po słupek C. Przednia część karoserii wyróżnia się charakterystycznym dla Peugeota potężnym wlotem powietrza w zderzaku oraz ogromnym logo przyozdobionym chromowaną listwą.

RCZ mierzy 4287 mm długości, 1845 mm szerokości oraz 1362 mm wysokości, co pozwala wygodnie podróżować dwóm osobom. Ze względu na oryginalnie opadającą linię dachu i żłobioną szybę na tylnej kanapie najlepiej będą czuły się bardzo niskie osoby, dzieci, pies, zakupy lub torba golfowa. Deska rozdzielcza jest podobna do tej w modelu 308. W coupé dodano jedynie kilka sportowych akcentów. W ekskluzywnym wnętrzu znajdują się m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele pokryte skórą, automatyczna klimatyzacja, rozbudowany system audio JBL, biksenonowe reflektory czy nawigacja satelitarna.

Do napędu sportowego Peugeota służy kilka jednostek napędowych. Pierwszą z nich jest benzynowy, turbodoładowany motor o pojemności 1,6 l. Może on generować 156 KM lub 200 KM. Mocniejsza wersja osiąga 100 km/h w zadowalające 7,3 s i rozpędza się do 231 km/h. Co ciekawe, ten sam silnik znajduje się pod maską MINI Coopera S. Nieco gorsze parametry ma odmiana wysokoprężna - 2,0 HDi. Doładowany diesel z wtryskiem common rail osiąga 163 KM. Wersja napędzana olejem napędowym nie jest powolna (8,7 s do 100 km/h i 216 km/h prędkości maksymalnej), a ma dużo mniejszy apetyt na paliwo.

Silniki mogą zostać sprzężone z 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub automatycznymi. Moc przekazywana jest na koła przednie. Na bazie modelu RCZ Francuzi stworzyli prototyp HYbrid4, opierający się na zbliżonej wersji zbudowanej na platformie Peugeota 3008. Hybrydowe coupé napędzane było na obie osie przez silnik 2,0 HDi o mocy 163 KM, wspomagany dodatkowymi 36 KM płynącymi z silnika elektrycznego umieszczonego z tyłu. Takie auto zużywało zaledwie 3,7 l oleju napędowego na 100 km, jednak do oficjalnej sprzedaży nie udało się go wprowadzić.

4.80
Ocena na postawie 10 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot RCZ

Inne modele Peugeot

Peugeot RCZ: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie