Oldsmobile Intrigue

Model
Oldsmobile Intrigue Zobacz 2 zdjęcia

Oldsmobile Intrigue jest średniej wielkości samochodem osobowym w wersji sedan, który produkowany był od 1997 do 2002 roku przez amerykańskie przedsiębiorstwo Oldsmobile. Auto debiutując na rynku, zastąpiło model Oldsmobile Cutlass Supreme, a po zakończeniu produkcji z portfolio producenta wyparte zostało przez Buicka LaCrosse. Konstrukcję pojazdu zaprojektowali uznani w branży designerzy: Brigid O'Kane i Pete Lawlis (wnętrze).

Oldsmobile Intrigue – historia

Wzmianka o Oldsmobile Intrigue na rynku motoryzacyjnym po raz pierwszy pojawiła się ok. 1995 roku, kiedy podczas Salonu Samochodowego w Ameryce Północnej zaprezentowano model Oldsmobile Antares. Prace potrwały jeszcze dwa lata i w 1997 roku producenci zaprezentowali debiutującego Oldsmobile Intrigue, który zastąpił przestarzałego już Oldsmobile Cutlass Supreme. Celem powstania nowego modelu było również konkurowanie z japońskimi samochodami osobowymi, mając przy tym europejski styl wykonania nadwozia. Sama konstrukcja inspirowana była modelami Oldsmobile Aurora i Oldsmobile Antares z 1995 roku.

Oldsmobile Intrigue – produkcja

Każda wersja Oldsmobile Intrigue została wyprodukowana w fabryce GM Fairfax w Kansas City (stan Kansas), gdzie również zbudowano model Grand Prix. Dopiero w roku 1999 producent wprowadził nową jednostkę z układem DOHC z pojemnością 3.5 litra. Był to 6-cylindrowy silnik, którego projekt oparty został na flagowym modelu Cadillac's Northstar V8, który w 2000 roku stał się standardem. Dzięki temu Oldsmobile Intrigue został najpotężniejszym modelem w standardowej wersji i nadwoziem typu W-body. Produkcja Oldsmobile Intrigue zakończona została w 2002 roku, kiedy 14 czerwca ostatni egzemplarz zjechał z linii montażowej w ramach Final 500 Collectors Edition.

Oldsmobile Intrigue – specyfikacja

Oldsmobile Intrigue dostępna była w trzech wersjach wyposażeniowych w tym: podstawowej GX, średniej GL oraz high-end nazwanej GLS. Oprócz tego wszystkie dostępne modele posiadały podstawowe funkcje czyli jednostki napędowe V6, hamulce zapobiegające blokowaniu się kół, niezależne zawieszenie na obie osie, podwójne przednie poduszki powietrzne oraz pełne wyposażenie dodatkowe. Ponadto pokrywy GL wyposażone zostały 6-kierunkowy fotel kierowcy z pełną regulacją, 6-głośnikowy system audio, dwustrefową automatyczną klimatyzację, światła przeciwmgielne, wykończenie wnętrza ze sztucznego drewna woodgrain, skórzane fotele, dodatkowe elementy sterowania kierownicą oraz system pełnej kontroli trakcji. Wersja GLS oferowała prędkościomierz z wartością 140 mph, większymi hamulcami przednimi (12-calowe) z ceramicznymi poduszkami i oponami 3.05 H-rated. Pod koniec produkcji powstały również edycje kolekcjonerskie, które pojawiły się w wyjątkowej ciemnej farbie w odcieniu metallic i wyposażone były w chromowane koła Aurora w stylu 17x7.5 cali.

Oldsmobile Intrigue – zmiany rok po roku

1998 rok: Oldsmobile Intrigue zostaje wprowadzona na rynek jako całkowicie od podstaw zaprojektowany model. Dostępna jest w wersjach GX (podstawowa), GL i GLS. Każda z nich wyposażona jest w silnik V6 z pojemnością 3.8 litra i 4-biegową przekładnię.
1999 rok: Do wyposażenia Oldsmobile Intrigue dodany zostaje 3.5-litrowy silnik Shortstar z układem DOHC, który staje się standardem w wersji GLS, GL i podstawowym GX. Wcześniejsze modele auta wciąż można zamówić z silnikiem o specyfikacji 3.8-litra, a te najnowsze zyskują większe światła, owiniętą skórą kierownicę, system alarmowy oraz antenę radiową. Nowością staje się również system antypoślizgowy Precision Control System, który pomaga utrzymać samochód na drodze przez selektywne hamowanie jednego lub więcej kół. Do wyposażenia w standardowej wersji dodane są także podgrzewane fotele oraz godło ''Oldsmobile'' umieszczone na przedniej pokrywie nadwozia.
2001 rok: Oldsmobile Intrigue w wersji GX zyskuje system kontroli trakcji w standardzie. Ponadto producent dodaje pakiety: Precision Sport i Premium Leather.
2002 rok: Ze względu na zakończenie produkcji Oldsmobile Intrigue na rynku pojawiła się wersja Oldsmobile Intrigue Final 500 Collectors Edition pomalowana ciemną metaliczną barwą i odznaczoną specjalnymi emblematami Oldsmobile w klasycznym stylu oraz 17-calowymi chromowanymi felgami w stylu Aurora. Auto było ostatnim modelem detalicznym Oldsmobile Intrigue i zostało wykonane na zamówienie jednego z członków Southern California Chapter of Oldsmobile Club of America.

Oldsmobile Intrigue – dane techniczne

Najnowsza wersja Oldsmobile Intrigue wyposażona została w silniki V6 z układem OHV lub DOHC z pojemnością na poziomie 3.5 – 3.8 litra, które obsługiwane były wyłącznie przez jedną 4-biegową automatyczną przekładnię 4T65-E. Napęd przełożony został na przednią oś, dzięki czemu samochód charakteryzuje się niższymi kosztami produkcji, mniejszą masą, przestronniejszym wnętrzem oraz podsterowną charakterystyką podczas pokonywania zakrętów. Co więcej napęd przedni nie wymaga od kierowcy takiego doświadczenia i umiejętności, jak ma to miejsce w pojeździe z napędem na tylną oś.

Oldsmobile Intrigue – wymiary

Oldsmobile Intrigue zaliczany był do średniej wielkości miejskich osobówek, dlatego posiadał przedłużoną konstrukcję. W ten sposób długość Oldsmobile Intrigue to 4976 mm, przy szerokości 1869 mm i wysokości 1438 mm. Oprócz tego osie rozstawione zostały na odległość 2769 mm, a masa całkowita auta osiągnęła 1567 kg. Wpłynął na to także zbiornik paliwa z pojemnością 65 litrów.

Oldsmobile Intrigue – spalanie/osiągi

Oldsmobile Intrigue dzięki zastosowaniu silników V6 zaliczany był do mocniejszych silników pod względem mocy na rynku średniej wielkości samochodów osobowych. Auto umożliwiało osiągnięcie prędkości maksymalnej w wysokości aż 231 km/h do pierwszej setki przyspieszając w ok. 8 sekund, a odległość ćwierć mili (402 m) pokonując w niecałe 16 sekund. Miało to bezpośrednie przełożenie na parametry spalania, według których Oldsmobile Intrigue potrzebował ok. 12 l/100 km podczas jazdy w mieście i niewiele mniej niż 10 l/100 km w trasie.

Oldsmobile Intrigue – bezpieczeństwo

Oldsmobile Intrigue poza wysokiej jakości wyposażeniem posiadał również wiele elementów konstrukcyjnych, które podnosiły walory bezpieczeństwa. Najnowszy Oldsmobile Intrigue w podstawowej wersji wyposażona została bowiem m.in. w: wspomaganie układu hamowania, system kontroli trakcji, systemy ABS + EBD, zestaw przednich i bocznych poduszek powietrznych przeznaczonych zarówno dla kierowcy jak i pasażera siedzącego na przednim siedzeniu, wzmacniane pasy bezpieczeństwa, dodatkowe światła przeciwmgielne, dodatkowe podświetlenie zegarów ze specjalnym nocnym trybem, regulowane fotele i zagłówki umożliwiające ustawienie bezpiecznej pozycji kierowcy w stosunku do modelu jazdy oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulowaną kolumną i wielofunkcyjną kierownicą.

Oldsmobile Intrigue – popkultura i film

Oldsmobile Intrigue pojawił się w 1998 roku w wielu scenach i promocyjnych filmów popularnego serialu ''The X-Files'' (Z archiwum X) oraz filmu ''The X-Files: Fight the Future''. Ponadto w związku z premierą serialu producenci zorganizowali ogólnoświatową kampanię, która obejmowała tournée expo, wykorzystując jako tło niestandardowe miejsca w tym bazy wojskowe czy hangary lotnicze. Oprócz tego w 2002 roku Oldsmobile Intrigue wystąpił w scenie pościgu na autostradzie w drugiej części trylogii Matrix czyli ''The Matrix: Reloaded''.

3.62
Ocena na postawie 6 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaOldsmobile
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Oldsmobile Intrigue

Inne modele Oldsmobile

D - Inne modele

Oldsmobile Intrigue: newsy, testy i recenzje

1986 Oldsmobile Incas [zapomniane koncepty]

... W latach 80. ubiegłego wieku projektanci samochodów często korzystali z futurystycznych motywów oraz sylwetki klina, którą miała większość samochodów sportowych z tamtego okresu. Dziś prezentujemy oryginalny koncept z 1986 roku, który doskonale ...

dawno temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

1956 Oldsmobile Golden Rocket [zapomniane koncepty]

... W dzisiejszej części cyklu "zapomniane koncepty" przyjrzymy się bliżej amerykańskiemu modelowi studyjnemu sprzed ponad 50 lat. Mowa o koncepcie Oldsmobile Golden Rocket z 1956 roku. ... W dzisiejszej części cyklu "zapomniane koncepty" przyjrzymy ...

dawno temu

BMW prezentuje kolorowy Head-Up Display (HUD)

... się na liście opcji serii 5. Faktycznie jednak pierwszym autem z HUD-em był Oldsmobile Cutlass Supreme z 1988 r. Oldsmobile Cutlass | Galerie czytelników Rozwiązanie to jest nie tylko atrakcyjne, ale uważane ...

dawno temu

Marki samochodów, które przeszły do historii [cz.1]

... Oldsmobile – finał ponad 100-letniej amerykańskiej tradycji Oldsmobile to amerykańska marka założona w 1897 roku przez Ransoma E. Olds. Była to jedna z najstarszych firm produkujących samochody ... 88, Aurora, Alero i Starfire, a także Intrigue. ...

dawno temu

Top 10 żartów primaaprilisowych

... szczegół, to gotowi bylibyśmy uwierzyć w piękne coupe. 5. Oldsmobil powraca pod skrzydłami Toyoty Car und Driver ogłosił, że marka Oldsmobil zostanie wskrzeszona przez koncern Toyota. Pomysł na żart ...

dawno temu

Ile warta jest Tesla?

... należą do General Motors w chwili obecnej? Sporo tego: Buick, Cadillac, Chevrolet, Hummer, Opel, Saab, Daewoo, Saturn, Vauxhall, Holden, GMC i nie produkujące już aut Pontiac, Geo, Oldsmobile, LaSalle ...

dawno temu

Mamma Mia! Kryzys jest bezlitosny...

... . Na aukcję trafią limitowane wersje Corvetty, przeróżne Hummery oraz nieznane szerszej publiczności, warte wiele milionów dolarów auta. Jakie? Na przykład Oldsmobile Touring z 1904 roku ...

dawno temu

1985 Mazda MX-03 [zapomniane koncepty]

... samochodowym we Frankfurcie i w Tokio. 1956 Oldsmobile Golden Rocket MX-03 to klasyczne, dwudrzwiowe coupe z rozkładem siedzeń 2+2. Japońscy projektanci i konstruktorzy postawili w tym przypadku ...

dawno temu

Prawdziwe oblicze historii | Top Gear USA S1E5

... amerykańskiemu koncernowi. Wzloty i upadki | Top Gear USA S1E3 i 4 W szranki stanęły stare, dobre samochody: Buick Roadmaster, Pontiac Fiero i Oldsmobile Cutlass Supreme. Szereg wyzwań ...

dawno temu

Wojna amerykańsko-niemiecka, czyli Cadillac potrzebuje diesli

... korzystać z motorów wysokoprężnych, lecz skończyło się to porażką i pojawieniem się opinii o awaryjności marki Oldsmobile i Cadillac. Teraz amerykański gigant musi przygotować jednostki na najwyższym, światowym poziomie. Źródło: WCF ...

dawno temu

Koncerny motoryzacyjne, czyli co do kogo należy [cz. 3]

... Motors Corporation - firma ta powstała w 1908 roku i początkowo miała służyć wyłącznie jako kompania holdingowa dla marki Buick. Jednak jeszcze w roku założenia, do spółki dołączył Oldsmobil, a rok ... Division - lokomotywy, autobusy, autokary ...

dawno temu

1990 Renault Laguna [zapomniane koncepty]

... się automatycznie w czasie nie przekraczającym 1/10 sekundy, gdy system bezpieczeństwa wykrył zagrożenie wypadku czy też dachowania. 1956 Oldsmobile Golden Rocket Jak sami widzicie, model studyjny Laguny ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie