Kia Enterprise

Model
Kia Enterprise Zobacz 2 zdjęcia

Kia Enterprise jest wysokiej klasy samochodem osobowym należącym do segmentu E, produkowanym na bazie Mazdy Sentia przez koreański koncern Kia w latach 1998 - 2002. W momencie wejścia na rynek Enterprise zastąpiła modele Kia Potentia i Mazda Luce, a za jej projekt odpowiadał uznany w branży motoryzacyjnej designer Dori Regev. Produkcja Kii Enterprise zakończyła się w 2002 roku, a na rynku zastąpił ją model Kia Opirus. Na koniec warto dodać, że Kia Enterprise była bohaterem głośnej reklamy w Japonii, w której wystąpił sam Sean Connery.

Kia Enterprise – dane techniczne

Kia Enterprise wyposażona była przez trzy rodzaje silników zasilanych benzyną, z czego dwa pochodziły od Mazdy, a jeden był własnej produkcji Kii. Ich pojemności wynosiły od 2,5 przez 3 aż do 3,6 litra, a obsługiwała je 4-biegowa automatyczna skrzynia. Napęd został przełożony na tył auta, co było częstym rozwiązaniem w przypadku modeli japońskiego producenta. Dzięki temu Kia Enterprise ma lepszy rozkład masy i wysoką wytrzymałość tylnego mostu napędowego, posiada również lepszy dostęp do elementów zawieszenia, jak i silnika podczas naprawy. Za wady takiego rozwiązania można uznać bardziej skomplikowany model jazdy, przez co wymaga większego doświadczenia u kierowcy. Tylny napęd powoduje również wyższe koszty produkcji auta i znacznie ograniczoną przestrzeń pasażerską i bagażową niż przy przednim napędzie. Ponad to Pojemność zbiornika paliwa Kii Enterprise wynosiła 70 litrów.

Kia Enterprise – wyposażenie

Kia Enterprise bazowała na platformie Mazdy, podobnie było w przypadku silników. Nic więc dziwnego, że wnętrze i podstawowe wyposażenie również inspirowane było japońską stylistyką. To dlatego Kia Enterprise posiada charakterystyczny grill, który otaczają podłużne światła z zaostrzonymi krawędziami, a przedłużone podwozie w płynnej linii łączyło się z karoserią, która doceniona została przez ekspertów za uniwersalny design. Do dzisiaj mimo upływu lat Enterpise wciąż prezentuje się z klasą i z powodzeniem może konkurować z najnowszymi modelami z segmentu E.

Kia Enterprise - wymiary

Kia Enterprise jak przystało na miejską limuzynę, posiada słuszne rozmiary. Jej długość to 4895 mm, przy szerokości 1795 mm i wysokości równej 1420 mm. Rozstaw osi Kii Enterprise zawiera się natomiast w przedziale 2850 mm. Przy tych wymiarach masa całkowita samochodu w zależności od przewożonego ładunku wynosi od 1530 do 1620 kg. To wszystko sprawia, że Kia Enterprise najczęściej wykorzystywana była jako miejska limuzyna do przewozu ważnych osobistości lub auto służbowe dla dyrektorów wyższego szczebla.

Kia Enterprise – osiągi/spalanie

Kia Enterprise nie należała do ekonomicznych. Mocne jednostki napędowe w zależności od pojemności potrzebowały aż ok. 14 l/100 km w przypadku jazdy po mieście i ok. 11 l/100 km w trasie. Rekompensowała to prędkość maksymalna w wysokości ok. 190 km/h, co przy dużych gabarytach i twardszym zawieszeniu wpływało na trudność pokonywania zakrętów przy większej prędkości. Wymagało to od kierowcy większego doświadczenia, dlatego producenci postawili na podniesienie bezpieczeństwa w postaci dodatkowych hamulców i systemów kontroli trakcji zamiast np. dodatkowego turbo.

4.76
Ocena na postawie 45 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaKia
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Kia Enterprise

Inne modele Kia

E - Inne modele

Kia Enterprise: newsy, testy i recenzje

Trzecia Rewolucja Volkswagena. ID. 3 kontra jego duchowi poprzednicy.

Kia Stonic debiutuje w wersji GT Line. Wygląda naprawdę dobrze

... Odświeżona Kia Stonic doczekała się sportowo wystylizowanej wersji GT Line. Jak przystało na topową pozycję w cenniku, auto wyróżnia się nie tylko ciekawym wyglądem, ale i bogatym wyposażeniem. ... O istnieniu wydania GT Line wiadomo już od ...

2 miesiące temu

Odświeżona Kia Stonic podrożała, ale nadrabia to wyposażeniem

... Kia Stonic po faceliftingu zyskała ciekawszy wygląd i lepsze wyposażenie. Z gamy zniknął jednak silnik diesla. Klienci są więc skazani wyłącznie na jednostki benzynowe, w topowych wersjach wspomagane systemem tzw. miękkiej hybrydy. ... ...

2 miesiące temu

Kia Stinger przeszła lifting. Najbardziej zmienił się tył

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Kia zdecydowała się na facelifting Stingera. Zmiany nie są duże - dotyczą głównie multimediów, oświetlenia i zderzaków. Czy wystarczą, by podtrzymać zainteresowanie klientów? ... W niedawnych czasach pojawiały ...

4 miesiące temu

Używana Kia Rio III w pigułce. Trochę niedoceniona, ale czy dobra?

... Można by ją opisać jako nie Fabia, nie Fiesta, nie Corsa, nie Polo, lecz mało rozpoznawalna po samej nawie Kia Rio. Trzecia generacja modelu zasłużyła sobie na dobre opinie, szczególnie za dopracowane silniki, ale nie jest pozbawiona problemów. ...

2 miesiące temu

Kia Picanto po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 3 latach od rozpoczęcia produkcji trzecia generacja Kii Picanto doczekała się faceliftingu. Auto zyskało ciekawszy wygląd i znacznie bogatsze wyposażenie. Za podstawową odmianę zapłacimy niespełna 40 tys. zł. ... Odświeżoną Kię Picanto ...

5 miesięcy temu

Kia Rio po liftingu już w salonach. Polskie ceny modelu

... Odświeżona Kia Rio debiutuje z lepszym wyposażeniem, miękką hybrydą i... wyższą ceną, choć bazowa wersja niewiele różni się od poprzedniej. Mimo to auto wciąż jest jedną z ciekawszych i rozsądnie wycenionych propozycji w segmencie B. ... Po 4 ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie