Hyundai Pony

Model
Hyundai Pony Zobacz 6 zdjęć

Hyundai Pony to pierwsze auto własnej konstrukcji koreańskiego koncernu. Sztandarowy Pony miał dać Hyundaiowi siłę przebicia, aby koncern mógł zaistnieć na światowych rynkach motoryzacji. Koreańczycy swój pojazd pierwszy raz pokazali w 1974 roku w trakcie Turyńskich Targów Motoryzacyjnych. Ku uciesze raczkującego jeszcze producenta samochodów, Pony spotkał się z uznaniem dziennikarzy.

Hyundai Pony – historia modelu

Rok po debiucie na targach, w 1975 roku Pony wszedł do masowej produkcji. Koreańskie auto sklasyfikowano jako kompaktowe (segment C). Za projekt Hyundaia Pony odpowiedzialny był sam Giorgetto Giugiaro – włoski projektant (nie tylko samochodów), uznawany za najlepszego projektanta samochodowego XX wieku (główna nagroda w plebiscycie w 1999 roku). Ówcześnie modne proste linie Hyundaia Pony przypadły do gustu mieszkańcom Europy. Koreańskie auto posiadało obszerne wnętrze, a także duży, jak na swoją klasę, kufer. Cena Hyundaia Pony była bardzo pociągająca i, pomimo niedociągnięć w jakości wykończenia, auto pomogło wybić się Hyundaiowi i rozszerzyć swoją ekspansję na rynki zachodnie.

Hyundai Pony – właściwości auta

Na początku Hyundai Pony konstruowany był jedynie w nadwoziu typu sedan, następnie pojawiła się wersja użytkowa, potem rodzinne kombi. Optymalny trzydrzwiowy Pony hatchback pojawił się w 1980 roku.

Hyundai Pony trafiając na rynek europejski, musiał zmierzyć się z silną konkurencją, która specjalizowała się w konstruowaniu dobrych aut kompaktowych. Pony nie miał raczej szans z rodzimymi dla Europejczyków Volkswagenem Golfem czy Oplem Kadettem. Ale Pony mógł gdzie indziej zawalczyć o swoją pozycję, np.: w Wielkiej Brytanii jako alternatywa dla Austina Princess. Ponadto, Hyundai Pony kosztował o wiele mniej oraz odznaczał się lepszą jakością wykonania od Princessy i Poloneza, a są to modele, które zaczęto eksportować na Zachód w tym samym okresie, co koreańskiego „kucyka”.

Hyundai Pony – jednostki napędowe

Pod maską Hyundaia Pony znajdowały się silniki pochodzące od Mitsubishi , były to jednostki o pojemności: 1.2, 1.4 oraz 1.6 litra. Najchętniej wybieranym silnikiem była jednostka 1.4 generująca moc 68 KM, rozpędzająca samochód maksymalnie do 150 km/h (przyspieszenie do setki zajmowało 15, 5 sekundy). Pierwsza wersja Hyundaia Pony miała 3,98 metra długości ( w późniejszych generacjach wielkość ta wzrosła do 4,28 metra) i ważyła zaledwie 830 kilogramów. Najmocniejszy silnik ze wszystkich generacji Hyundaia Pony generował moc 84 KM.

Hyundai Pony - podsumowanie

Produkcję Hyundaia Pony zatrzymano w 1994 roku. Koreański koncern, dzięki swojemu pierwszemu samodzielnemu projektowi, zarobił ogromne pieniądze, prześcigając wówczas takie azjatyckie marki jak Kia czy Daewoo. W 1995 roku Hyundai pokazał światu sukcesora zasłużonego modelu Pony, którym był Hyundai Accent.

4.45
Ocena na postawie 44 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
TypSamochód osobowy

Generacje Hyundai Pony

Inne modele Hyundai

Hyundai Pony: newsy, testy i recenzje

Hyundai w Polsce, czyli droga usłana sukcesami

... To niesamowite, że w tak trudnych czasach dla branży motoryzacyjnej Hyundai bije kolejne rekordy popularności. W czym tkwi sukces koreańskiej marki? Z pewnością w nowoczesnej gamie zelektryfikowanych SUV-ów. ... -letnim cyklu sprzedaży oznacza ...

tydzień temu

Hyundai TUCSON Hybrid – SUV wielowymiarowy

... Nie ma dziś na rynku samochodów, które muszą spełniać tak wiele wymagań jak SUV-y. Ich zadaniem jest spodobać się szerokiemu gronu odbiorców. Takie wyzwanie to jednak nie problem dla najbardziej zaawansowanych technologicznie modeli – takich, ...

tydzień temu

Hyundai KONA Hybrid i Electric – moc elektronów

... , ale na końcu i tak okaże się, że najlepszy rezultat daje elektryfikacja układu napędowego – to dlatego, że silnik elektryczny jest rozwiązaniem nadzwyczaj sprawnym. Marka Hyundai, czyli od lat jeden ... Hyundai KONA czerpie energię ...

6 dni temu

Hyundai IONIQ 5 – elektryczna rewolucja

... . Takim samochodem jest właśnie Hyundai IONIQ 5. Koreańska marka korzystała oczywiście ze swojego wieloletniego doświadczenia w tworzeniu pojazdów elektrycznych, ale wszystkie rozwiązania zastosowane ... % akumulatory naładujemy w zaledwie 18 ...

tydzień temu

Test wideo: Hyundai Kona N – kto robi tak agresywne crossovery?!

... Hyundai ma dobrą passę, jeśli chodzi o linię N. Każdy kolejny samochód oznaczony tą literą zdobywa rzesze fanów, przede wszystkim za ich sportowe walory. Tylko, gdzie są granice? Jak bardzo sportowy ... 1938 Hyundai Kona N – test wideo Hyundai ...

3 tygodnie temu

Praktyczny, inteligentny i elektryczny SUV. Hyundai ma na to przepis

... Chęć podążania za modą, zmiana przekonań, próba ratowania świata. Niezależnie od motywacji samochody hybrydowe i elektryczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Przykładem jest Hyundai KONA ... uczynienia samochodów bardziej przyjaznymi ...

4 tygodnie temu

Hyundai TUCSON Hybrid. Gdy chcesz się wyróżnić

... Jest wiele sposobów na to, by samochód wyróżniał się na ulicy. Można naszpikować go elektroniką lub stworzyć nieszablonowy design karoserii. Hyundai TUCSON Hybrid posiada obie te cechy. ... Czasy, kiedy samochody zelektryfikowane wyróżniały się ...

4 miesiące temu

Test: Hyundai i30 N – przedlift czy polift? To nie jest oczywiste

... Z tym, że Hyundai i30 N jest jednym z najfajniejszych hot hatchy, raczej nikt nie dyskutuje. Nie jest jednak tajemnicą, że do pełni szczęścia brakowało w nim automatu. Pojawił się przy okazji face liftingu, ale czy faktycznie jest teraz lepszy? ...

3 miesiące temu

Hyundai Santa Fe już bez diesla. Za to z nową, praktyczną wersją

... Największy SUV w europejskiej ofercie Hyundaia doczekał się odświeżonej oferty na rok 2022. Nie wszystkie nowości przypadną do gustu klientom. Z oferty znikają bowiem klasyczne diesle. Na pocieszenie dostaniemy jednak nietypową wersję dla 6 ...

5 miesięcy temu

Hyundai TUCSON. Prawdziwy majstersztyk wśród SUV-ów

... Wyjątkowa stylizacja, progresywny styl, naszpikowane technologią wnętrze oraz kilka zelektryfikowanych układów napędowych do wyboru – Hyundai TUCSON to prawdziwy majstersztyk wśród SUV-ów. ... , że wypracowały pozycję kultowych. Jednym z nich na ...

4 miesiące temu

Test: Hyundai i20 N — wytrzymasz z nim na co dzień?

... Obecnie producenci oferują samochody, które mają spełnić szeroki wachlarz oczekiwań potencjalnego klienta. Auta z ukierunkowanym charakterem to zjawisko coraz rzadsze. Czy Hyundai i20 N jest samochodem, który stara się zadowolić wszystkich? ... ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie