Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Fiat Siena

Model
Fiat Siena Zobacz 5 zdjęć

Fiat Siena

Palio to samochód segmentu B (auta małe) produkowany przez włoski koncern samochodowy Fiat od 1996 roku w różnych fabrykach na całym świecie.

Palio jest samochodem realizowanym w ramach Projektu 178. Projekt ten został zainicjowany przez Fiata w 1996 roku i polega na produkowaniu wielu samochodów segmentu B zbudowanych na tej samej płycie podłogowej i wykorzystujących większość tych samych części i zespołów, a różniących się przede wszystkim nadwoziem.

W ramach tego projektu wytwarzane są takie samochody, jak: Palio/Palio Weekend), Strada (czyli Palio Pick-Up), Siena (czyli Palio sedan), Albea/Petra (czyli nowa Siena).

Fiat Siena pierwszej generacji zadebiutował pod koniec 1996. Początkowo auto wytwarzano w argentyńskiej Córdobie, następnie również w Polsce (najpierw w Bielsku-Białej, a potem w Tychach). Od 1998 roku Sienę produkowała też turecka fabryka Fiata, a rok później zaczęto wytwarzanie tego Fiata w Brazylii.

Proste, ale ładne nadwozie liczyło 4,1 m długości i było tylko minimalnie krótsze od bliźniaczego modelu Palio Weekend.

Wnętrze samochodu, nawet jak na auto segmentu B, miało co najwyżej przeciętne rozmiary. Wyżsi kierowcy mogli mieć problem z zajęciem odpowiedniej pozycji ze względu na zbyt mały zakres regulacji fotela. Siedziska, zarówno z przodu, jak i z tyłu, były zbyt krótkie. Odczuwał to przede wszystkim kierowca, któremu brakowało podparcia ud. Fotele nie należały też do najwygodniejszych.

Z tyłu trzy osoby mogły podróżować na zasadzie wyjątku, i to na krótkim dystansie, bo miejsca brakowało zarówno na nogi, jak i nad głową.

Jak na samochód mały Siena miała ogromny bagażnik o pojemności około 500 l. Co prawda otwór załadunkowy nie był zbyt duży, ale za to krawędź załadunku znajdowała się stosunkowo nisko.
Zawieszenie Sieny było możliwie najprostszą konstrukcją składającą się z przodu z kolumn MacPhersona i dolnych wahaczy poprzecznych (był też stabilizator), a z tyłu montowano belkę skrętną. Z tej też przyczyny komfort resorowania nie był najwyższy, chociaż zawieszenie zestrojono możliwie miękko. Z kolei komfortowe ustawienie elementów zawieszenia uniemożliwiało dynamiczną jazdę, ponieważ auto wychylało się na łukach.

Początkowo podstawowym silnikiem Sieny był motor o objętości skokowej 1,4 l, wyposażony w 8-zaworowy układ rozrządu. Jednostka napędowa wytwarzała 70 KM mocy maksymalnej. W 1999 roku został on zastąpiony przez 1,2-litrowy silnik o 16 zaworach, który osiągał moc 80 KM.

Drugą, produkowaną przez całe 6 lat, jednostką napędową był 16-zaworowy silnik o objętości skokowej 1,6 l, generujący moc 100-103 KM. Motor ten dobrze spisywał się z instalacjami gazowymi.
Poza Polską Siena oferowana była także z innymi silnikami, i to szeroką ich gamą, o objętości od 1 l (benzynowy) do 1,7 l (diesel).

Mimo niezaprzeczalnych zalet w postaci niskiej ceny zakupu, niskich kosztów eksploatacji oraz dużej przestrzeni bagażowej Siena ma też wiele wad.

Wśród nich najpoważniejsze były wycieki oleju z silników i skrzyń biegów. Kolejny problem to zacinające się zamki i klamki, przez co nie można było dostać się do wnętrza Fiata.

Również korozja nie ominęła Sieny. Auto rdzewiało na potęgę. Zwykle pierwsze ogniska pojawiały się na krawędziach błotników i progach, następnie na krawędzi maski i tylnej pokrywy. Rdza atakowała też mocowania kolumn MacPhersona i miskę olejową silnika.

Posiadacze tego samochodu narzekali również na ponadprzeciętną paliwożerność niewielkich przecież jednostek napędowych oraz nie najlepsze wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Fiat Siena to tani sedan, który miał sprawdzać się na wielu światowych rynkach. Jeśli komuś nie przeszkadzają różne usterki dotykające przede wszystkim zawieszenia i nadwozia (korozja), to powinien być zadowolony z tego samochodu, szczególnie po założeniu instalacji LPG.

Siena pierwszej generacji produkowana była do 2002 roku, przy czym w Polsce jej wytwarzanie zakończono rok wcześniej.

3.66
Ocena na postawie 41 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy

Generacje Fiat Siena

Inne modele Fiat

Oceny użytkowników (1)

Fiat Siena: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Używany Fiat Tipo II: takich aut już niedługo nie będzie

... Dysponując kwotą 30 tys. zł możecie już kupić używanego Fiata Tipo. Auto 4-letnie, dość nowoczesne, przestronne, z dużym bagażnikiem. Model, który w ostatnich latach zrobił furorę na rynku, ponieważ z ceną trafił w możliwości finansowe Polaków. ...

miesiąc temu

Fiat 500 EV z dachem i w wyjątkowej edycji. Ceny od 34 900 euro

... Włoski oddział Fiata rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na model 500 EV La Prima, będący niczym innym jak specjalną edycją startową miejskiego elektryka. Klienci, którzy ustawią się w kolejce ... do zakupu pierwszego wydania, mogą liczyć na ...

4 tygodnie temu

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

... Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór ... Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie ...

4 miesiące temu

Kultowy Fiat 500 dołącza do oferty Lego. Kupicie go także w Polsce

... Lego uzupełniło serię Creator o kolejny kultowy pojazd. To Fiat 500, który robi wrażenie dopracowaniem detali i mnogością ruchomych elementów - to prawdziwa gratka dla dużych dzieci. Co ważne, kupimy go także w Polsce. ... Aston Martin DB5, Ford ...

4 miesiące temu

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

7 miesięcy temu

Nowy Fiat 500e oficjalnie. Ma 320 km zasięgu, ale tani nie jest

... Po pierwszych fotografiach przyszedł czas na konkretne informacje. Nowy Fiat 500 z elektrycznym napędem nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Znamy dane techniczne, osiągi i cenę. Niestety, tanio nie będzie. ... to tylko niektóre z wyróżników ...

4 miesiące temu

Fiat 500 Hybrid już w salonach. Ceny startują od 51 100 zł

... Fiat 500 debiutuje w polskich salonach z nową wersją napędową szumnie określaną przez producenta mianem Hybrid. Tak naprawdę jednak jest to tzw. miękka hybryda oparta na nowym, benzynowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. To ciekawa ...

5 miesięcy temu

Fiat Palio/Siena/Albea/Palio Weekend [awarie i problemy]

... Włoskie marki kocha się przede wszystkim za nieziemski design. Fiat jeszcze kilka lat temu miał w swojej ofercie modele Palio/Siena/Albea/Palio Weekend, które choć wyszły spod deski kreślarskiej ... projektu 178 oparte są na zmodernizowanej ...

dawno temu

Fiat 125p do wygrania w loterii organizowanej przez Polomarket

... Samochody często stanowią główną nagrodę w różnorakich loteriach. Zazwyczaj jednak są to fabrycznie nowe auta. Polomarket podszedł do tematu nieco inaczej, oferując swoim klientom odrestaurowanego Fiata 125p. Wystarczy tylko wziąć udział w ...

10 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie