Fiat Coupe

Model
Fiat Coupe Zobacz 5 zdjęć

Coupé to lekki sportowy samochód produkowany w latach 1993-2000 (masowa produkcja rozpoczęła się w 1994 roku) przez włoski koncern samochodowy Fiat. Coupé nie miał ani poprzednika, ani następcy. Wyprodukowano go w liczbie niespełna 73 tys. egzemplarzy.

Nadwozie zostało zaprojektowane przez znanego z kontrowersyjnych projektów BMW serii 5 i serii 7 Chrisa Bangle’a, a następnie nieco zmodyfikowane przez Pininfarinę. Projektem wnętrza zajęło się już w pełni to słynne włoskie biuro projektowe.

Nadwozie charakteryzuje się ładnymi i nietypowymi liniami. Całość ma ładne proporcje z długą maską z przodu i krótkim zadziornie wyglądającym tyłem. W Fiacie Coupé zastosowano wiele ciekawych rozwiązań stylistycznych. Nietypowo wyglądają zarówno światła przednie, jak i tylne. Również nietuzinkowym rozwiązaniem jest zastosowanie „rys” nad błotnikami. Coupé miało też nietypowo poprowadzoną boczną krawędź pokrywy silnika.

Choć wnętrze jest przez Fiata oznaczane jako 2+2, wygodnie będą podróżować tylko pasażerowie zajmujący miejsca na przednich fotelach. Te mają zresztą bardzo szeroką regulację wzdłużną, więc kierowca nie będzie miał raczej problemu z zajęciem prawidłowej pozycji. Tylne miejsca siedzące nadają się raczej na zakupy lub ewentualnie dla małych dzieci.

Kabina jest wykonana całkiem dobrze, a wzrok kierowcy przyciągnie na pewno biegnąca przez całą szerokość deski rozdzielczej listwa lakierowana na kolor nadwozia. Kierownica jest dobrze ukształtowana i przyjemnie leży w dłoniach.

Można nieco ponarzekać na widoczność ze środka samochodu – dotyczy to przede wszystkim widoczności do tyłu.

Fiat Coupé miał napęd tylko na przednie koła, a pod jego maską montowano trzy silniki w różnych konfiguracjach. Podstawowy i najsłabszy był 1,8-litrowy motor o mocy 131 KM, który zapewniał jazdę z prędkością do 205 km/h. Najczęściej spotykaną usterką tego silnika jest uszkodzenie wariatora (nie jest to jednak zjawisko nagminne).

Nieco większy 2-litrowy, 16-zaworowy motor miał 8 KM mocy więcej, dzięki czemu wóz przyspieszał do 100 km/h w 9,2 s i rozpędzał się do 208 km/h.

Z punktu widzenia trwałości najlepiej spisuje się 2-litrowa jednostka napędowa, ale z pięcioma cylindrami. Początkowo miała ona moc 147 KM, ale w 1998 roku podniesioną ją do 154 KM. Przy zakupie warto szukać egzemplarza z metalowym kolektorem dolotowym.

W produkcji były też silniki z turbosprężarkami oparte na obu 2-litrowych motorach. Słabszy (16-zaworowy) miał moc 190 KM i gwarantował Fiatowi przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 s oraz prędkość maksymalną 225 km/h. Mocniejszy rozwijał 220 KM, dzięki czemu Coupé osiągał aż 250 km/h, a do setki przyspieszał w zaledwie 6,5 s. Wozy z jednostkami turbo miały mechanizm różnicowy Visco.

W 1998 do sprzedaży weszła limitowana seria 1200 egzemplarzy Limited Edition. Każde z aut charakteryzowało się indywidualnym numerem, hamulcami Brembo, specjalnym bodykitem, fotelami Recaro i starterem silnika w postaci przycisku.

Na początku 2000 roku Fiat po raz kolejny odświeżył swoje coupé, rozszerzając paletę wzorów felg oraz dodając nowe fotele i progi.

Obecnie Fiata Coupé można kupić już za 4 tys. zł. Warto jednak wyłożyć około 10 tys. zł zadbany egzemplarz z udokumentowaną historią. Niestety, wiele z aut jest po mniejszych lub większych kolizjach drogowych. Właśnie takie powypadkowe egzemplarze zwykle rdzewieją szybciej od bezwypadkowych – Fiat postarał się o dobrą seryjną powłokę antykorozyjną.

Spora też część samochodów przeszła mniejszy lub większy tuning. Z reguły przerobione wozy są raczej oszpecone niż upiększone. Mimo wszystko znalezienie oryginalnego (lub prawie oryginalnego) egzemplarza w dobrym stanie nie powinno sprawić trudności.

4.59
Ocena na postawie 24 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje Fiat Coupe

Inne modele Fiat

G - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Fiat Coupe: newsy, testy i recenzje

Fiat 500X zmienił wizerunek. Nie trzeba było wiele

... Fiat pochwalił się odświeżonym wydaniem modelu 500x. Zmieniło się tylko kilka detali, które jednak sprawiły, że twarz włoskiego crossovera wygląda zupełnie inaczej. ... do najbardziej rozpoznawalnej linii w gamie Fiata. 41698 Dzięki temu ...

5 miesięcy temu

Test: Fiat Tipo Cross - budżetowość mniej budżetowa?

... Po co Fiat wprowadził Tipo? Bo miał to być budżetowy samochód, na który pozwoli sobie przeciętny Kowalski i to się doskonale sprawdziło, bo w 2020 roku w Polsce model Fiata był drugim najczęściej ... Fiat Tipo Cross - test wideo Wersji Cross nie ...

3 miesiące temu

Tak wygląda nowy Fiat Scudo. Skądś już go znacie

... Po 5 latach przerwy Fiat Scudo oficjalnie powraca do segmentu mniejszych dostawczaków. Będzie dostępny zarówno w wersjach spalinowych, jak i elektrycznej. Tak jak zresztą bratnie modele koncernu Stellantis, od których nieprzesadnie się różni. ...

5 miesięcy temu

Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz

... Fiat 500 w nowym wydaniu zachowuje wszelkie zalety poprzednika i niweluje (tylko) niektóre wady. Fakt, że jest napędzany przez silnik elektryczny, a nie spalinowy, okazuje się być w jego przypadku zaledwie ciekawostką. W mieście trudno prosić o ...

6 miesięcy temu

Fiat Punto w końcu doczeka się następcy. Znamy datę

... Koncern Stellantis, będący właścicielem Fiata, zamierza zaznaczyć obecność włoskiej marki w segmencie B, w którym przez lata radziła sobie świetnie za sprawą modelu Punto. Jego duchowy następca ma być gotowy już niebawem. Czego powinniśmy się ...

10 miesięcy temu

Test: BMW 840d Gran Coupe - prawdziwe, czterodrzwiowe coupe

... Następca BMW 6 Gran Coupe zyskał nie tylko nietuzinkowy wygląd, który mocno przyciąga spojrzenia na ulicy, ale i nową nazwę, która jednoznacznie wskazuje, że jest najwyżej w gamie. Nic dziwnego, bo BMW 8 Gran Coupe to naprawdę coupe, tylko z ...

5 miesięcy temu

Fiat Tipo Cross doczekał się wersji kombi. W końcu

... Dotychczas Fiat Tipo Cross był dostępny wyłącznie jako hatchback mogący rywalizować z Kią Xceed, Mazdą CX-30 czy wspomnianym już Fordem Focusem Active. Fiat jednak w końcu zdecydował ... propozycją o bardziej budżetowym charakterze. ...

5 miesięcy temu

Pierwsza jazda: Fiat Ducato po liftingu - bo liczy się wnętrze

... Król lewego pasa, mistrz dostaw kurierskich i jeden z najpopularniejszych busów w Polsce przeszedł kolejny lifting. Fiat Ducato czuje na plecach oddech konkurencji, więc Włosi postawili na gruntowne ulepszenie wyposażenia. ... zaskakującym. Na ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie