Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Fiat Barchetta

Model
Fiat Barchetta Zobacz 5 zdjęć

Fiat Barchetta

Barchetta to mały sportowy roadster produkowany w latach 1995-2005 (z przerwą w latach 2002-2004) przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat.

Pierwsze prace nad tym samochodem rozpoczęto już w 1990 roku i trwały one aż do roku 1994. Projekt nazwano wstępnie Tipo B Spider 176.

Auto zaprojektowali Andreas Zapatinas i Alessandro Cavazza pod nadzorem Petera Barretta Davisa z Centro Stile Fiat. Budową prototypów zajęła się wyspecjalizowana firma Stola. Ta sama zresztą firma kilka lat później oferowała modyfikacje do Barchetty przeistaczające ją w samochód torowy.

Mierzące nieco ponad 3,9 m długości nadwozie charakteryzuje się łagodnymi, ale sportowymi liniami. Z przodu podwójne światła ukryte są pod wspólnym kloszem, z tyłu natomiast lampy są podzielone.
Wzdłuż nadwozia samochodu biegnie charakterystyczna załamująca się linia, nawiązująca do historycznego Ferrari 166.

Kolejną cechą wyróżniającą są ukryte klamki. W miejscu klamki na pierwszy rzut oka znajduje się przycisk oraz chromowana listewka „wciśnięta” w drzwi. Dopiero po naciśnięciu tego guziczka okazuje się, że listewka jest właściwą klamką wyskakującą z drzwi.

Jak na prawdziwego roadstera przystało, Barchetta ma tylko dwa miejsca siedzące. Miejsca w środku nie ma zbyt dużo, a i fotele nie należą do największych. Jednak są dobrze wyprofilowane, co na pewno zadowoli zwolenników dynamiczniejszej jazdy. Jakość zastosowanych w kabinie materiałów była na przyzwoitym poziomie.

Choć Barchettą zwykle podróżowało się z otwartym dachem, czasami trzeba było go zaciągnąć nad głowami. Mechanizm dachowy jest bardzo prosty i w zasadzie nie miało się w nim co popsuć. Gorzej było niestety z materiałem, który wymagał regularnej konserwacji. W przeciwnym razie po dłuższym czasie zaczynał przepuszczać wilgoć do środka.

Wymiana płótna na nowe to wydatek około 6 tys. zł u rzemieślnika. Serwis za taką usługę zażąda od 10 tys. zł do 13 tys. zł. Nabywając auto, warto także zwrócić uwagę na stan uszczelek, które po kilkuletniej eksploatacji, szczególnie gdy nie były konserwowane, potrafią szybko zacząć się wykruszać.

W Fiacie Barchetta montowano tylko jeden silnik. Była to znana z Fiata Punto HGT jednostka napędowa o czterech cylindrach i łącznej objętości skokowej 1,7 l. Motor rozwijał moc 131 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4300 obr./min.

Taki silnik zapewniał małemu autu całkiem przyzwoite osiągi. Barchetta osiągała równe 200 km/h prędkości maksymalnej, a do 100 km/h przyspieszała w 8,7 s. Może nie są to parametry wozu wyścigowego, ale też takim mały Fiat być nie chciał.

O ile sam motor jest w miarę trwały (pojawiają się wycieki oleju), to z jego osprzętem jest znacznie gorzej. Chodzi w szczególności o wariator sterujący zmiennymi czasami otwarcia i zamknięcia zaworów. To bardzo zawodne urządzenie psuło się często, a objawem uszkodzenia było szarpanie silnika przy przyspieszaniu. Wymiana wariatora oczywiście pomagała, ale nigdy nie było wiadomo, jak długo wytrzyma następny.

Zespołem o niewystarczającej wytrzymałości w Polsce jest zawieszenie. Na polskich dziurawych jezdniach amortyzatory okazują się za słabe, a wszystkie elementy gumowo-metalowe zużywają się w podwyższonym tempie.

W 2003 roku auto przeszło drobne zmiany odświeżające, ale w produkcji mały odkryty Fiat nie pozostał już długo, bo do roku 2005. Z biegiem lat samochód sprzedawał się coraz gorzej, na co miała też wpływ opinia auta awaryjnego.

W Polsce można nabyć egzemplarze Barchetty w całkiem niezłym stanie, ale zdarzają się też wozy bardzo zniszczone. Przed zakupem warto dokładnie obejrzeć wóz, ze szczególnym naciskiem na dach i pracę silnika.

4.19
Ocena na postawie 40 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaFiat
TypSamochód osobowy

Generacje Fiat Barchetta

Inne modele Fiat

Oceny użytkowników (7)

Fiat Barchetta: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Używany Fiat Tipo II: takich aut już niedługo nie będzie

... Dysponując kwotą 30 tys. zł możecie już kupić używanego Fiata Tipo. Auto 4-letnie, dość nowoczesne, przestronne, z dużym bagażnikiem. Model, który w ostatnich latach zrobił furorę na rynku, ponieważ z ceną trafił w możliwości finansowe Polaków. ...

miesiąc temu

Fiat 500 EV z dachem i w wyjątkowej edycji. Ceny od 34 900 euro

... Włoski oddział Fiata rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na model 500 EV La Prima, będący niczym innym jak specjalną edycją startową miejskiego elektryka. Klienci, którzy ustawią się w kolejce ... do zakupu pierwszego wydania, mogą liczyć na ...

miesiąc temu

Tak wygląda elektryczny Fiat 500. Różnic jest zaskakująco dużo

... Na to auto czekaliśmy bardzo długo. W sieci właśnie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowego Fiata 500 z elektrycznym napędem. Nadwozie - pod względem stylistycznym - przypomina pierwowzór ... Dosłownie chwilę przed oficjalną premierą fotografie ...

4 miesiące temu

Kultowy Fiat 500 dołącza do oferty Lego. Kupicie go także w Polsce

... Lego uzupełniło serię Creator o kolejny kultowy pojazd. To Fiat 500, który robi wrażenie dopracowaniem detali i mnogością ruchomych elementów - to prawdziwa gratka dla dużych dzieci. Co ważne, kupimy go także w Polsce. ... Aston Martin DB5, Ford ...

4 miesiące temu

Fiat Barchetta [z drugiej ręki]

... przyrody z Waszymi prośbami na forum, sprawdzamy, jak atrakcyjną propozycją na rynku wtórnym jest Fiat Barchetta. ... przyrody z Waszymi prośbami na forum, sprawdzamy, jak atrakcyjną propozycją na rynku wtórnym jest Fiat Barchetta. Zdaniem wielu ...

dawno temu

Fiat Barchetta [awarie i problemy]

... jest nieporównywalnie mniej przyjemne niż jazda roadsterem. Właśnie dlatego postanowiłem przybliżyć Wam sylwetkę idealnego auta na taką pogodę, Fiata Barchetty. ... zastosowano również w Punto, a kierownica to część z wnętrza modelu Coupé. Na ...

dawno temu

Fiat 500X Sport już w polskich salonach. Ile kosztuje?

... Fiat uzupełnił ofertę modelu 500X o atrakcyjnie wystylizowaną wersję Sport. Co ważne, wyróżnia się ona nie tylko wyglądem, ale i kilkoma zmianami technicznymi, które mają uczynić jazdę przyjemniejszą oraz bardziej angażującą. Ile trzeba zapłacić ...

7 miesięcy temu

Nowy Fiat 500e oficjalnie. Ma 320 km zasięgu, ale tani nie jest

... Po pierwszych fotografiach przyszedł czas na konkretne informacje. Nowy Fiat 500 z elektrycznym napędem nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Znamy dane techniczne, osiągi i cenę. Niestety, tanio nie będzie. ... to tylko niektóre z wyróżników ...

4 miesiące temu

Fiat 500 Hybrid już w salonach. Ceny startują od 51 100 zł

... Fiat 500 debiutuje w polskich salonach z nową wersją napędową szumnie określaną przez producenta mianem Hybrid. Tak naprawdę jednak jest to tzw. miękka hybryda oparta na nowym, benzynowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 70 KM. To ciekawa ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie