Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Daewoo Tico

Model
Daewoo Tico Zobacz 5 zdjęć

Daewoo Tico

Tico to mały samochód produkowany przez koreański koncern Daewoo w latach 1991-2001.
Samochód wytwarzany był w Korei Południowej (od 1991 roku), Polsce, Rumunii i Uzbekistanie w latach 1996-2001. Tico w Polsce dostępne było już od roku 1993, ale dopiero w momencie przejęcia FSO przez Daewoo i rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży przez salony firmowe stało się popularne.

Poza Polską wóz zyskał popularność w Europie w Bułgarii, Rumunii, Macedonii, Czechach, Chorwacji oraz Słowenii. Tico sprzedawano w wielu krajach świata, m.in. w krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie rozprowadzano je pod nazwą Daewoo Fino. Tam najchętniej kupowali je Peruwiańczycy.

Daewoo Tico było produkowane na licencji małego japońskiego samochodu Suzuki Alto II generacji i to z niego przejęło prawie wszystkie rozwiązania techniczne.

W porównaniu z największym konkurentem - Fiatem Cinquecento, Daewoo Tico miało niezaprzeczalny atut w postaci 5-drzwiowego nadwozia o długości 3,3 m, w którym znacznie łatwiej można było zajmować miejsca pasażerów niż we włoskim konkurencie. Nie oznacza to jednak, że Tico było przestronnym autem. Mimo że rejestrowano je jako samochód 5-osobowy, podróżowanie w trzy osoby na tylnym fotelu należało traktować jako ostateczność.

Również 180-litrowy bagażnik nie należał do największych w klasie, ale po złożeniu tylnej kanapy można było go powiększyć do 870 l. Ładowność wynosiła 375 kg.

Kolejną zaletą było dość bogate wyposażenie seryjne. W najlepiej wyposażonych egzemplarzach fabrycznie zamontowano centralny zamek, radioodtwarzacz czy elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich.

W 1998 roku przeprowadzono lifting, w ramach którego już w podstawowej wersji samochód miał lakierowane zderzaki i wlot powietrza z przodu, spojler, przyciemniane szyby, elektryczne sterowanie przednimi szybami, elektroniczny zegarek, instalację radiową z dwoma głośnikami zamontowanymi w tylnej półce oraz szersze opony.

Jak na tak starą konstrukcję Tico charakteryzowało się dużą sztywnością nadwozia, na którą pozytywny wpływ miały wzmocnienia w przednich drzwiach. Przednie koła wyposażone były w tarczowe hamulce i być może dzięki nim ten przestarzały wóz zatrzymywał się ze 100 km/h na dystansie 48,5 m.

W wyposażeniu zabrakło jednak poduszek gazowych – nie były dostępne nawet za dopłatą. Nie było również napinaczy pasów bezpieczeństwa. Niektóre elementy, na przykład kolumna kierownicza, nie spełniają już od dawna norm bezpieczeństwa.

W Daewoo Tico montowano tylko jeden silnik. Była to 3-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 0,8 l, która miała jeden wałek rozrządu. Wytwarzający 41 KM mocy przy 5500 obr./min i 60 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2500 obr./min motor sprawnie radził sobie 690-kilogramowym autkiem.

Wóz, którego średnica zawracania wynosiła 8,8 m, przyspieszał od 0 do 100 km/h w 17 s i osiągał prędkość maksymalną 143 km/h. W porównaniu z osiągami Fiata Cinquecento były to lepsze osiągi, a parametry jezdne Fiata 126p były znacznie gorsze.

Niewielkie rozmiary i waga Tico sprzyjały małemu zużyciu paliwa. Producent obiecywał średnie zużycie na poziomie 5,2 l na 100 km. W testach samochód zadowalał się 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym oraz 4,8 l/100 km na trasie. Przy 30-litrowym zbiorniku paliwa maksymalny zasięg dochodził do 625 km, co w Polsce było wartością zupełnie wystarczającą.

Daewoo Tico zyskało dużą popularność. W samej tylko Polsce do końca 2001 roku (koniec produkcji) wyprodukowano aż 126 369 egzemplarzy, z czego część wyeksportowano. Tico zostało zastąpione dużo nowocześniejszym zaprojektowanym przez Italdesign Daewoo Matizem, który jednak część mechanizmów przejął z Tico, m.in. 0,8-litrowy silnik.

3.92
Ocena na postawie 313 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaDaewoo
TypSamochód osobowy

Generacje Daewoo Tico

Inne modele Daewoo

Oceny użytkowników (274)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 14

Daewoo Tico: newsy, testy i recenzje

Tico o mocy 110 KM. Zbudował je 25-letni Polak

... Przerabianie Daewoo Tico to nie nowość. Jednak młody inżynier z małego miasta poszedł o krok dalej. Jego Tico ma prawie 3 razy więcej mocy niż w momencie, kiedy opuszczało fabrykę. Co prawda finalnie z wyglądu przypomina koreańskiego malucha, ...

dawno temu

Tadeusz Jelec o pierwszym elektrycznym aucie polskiej produkcji

Daewoo Tico [z drugiej ręki]

... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie do tej prostej czynności. Jednym z nich jest właśnie Daewoo Tico. ... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie ...

dawno temu

Daewoo Tico [awarie i problemy]

... rozwiązaniem dla osób z ograniczonym budżetem jest Daewoo Tico. Co prawda nie powala na kolana ani designem, ani osiągami, ale dzięki niskim kosztom eksploatacji pozwoli się uniezależnić się od środków komunikacji miejskiej. ... rozwiązaniem dla ...

dawno temu

Pijany kierowca Tico i szaleńczy pościg

... ciągłej, tuż przed skrzyżowaniem czy na pasach. Takie obrazki to żadna nowość. Najczęściej jednak w opisanych wyżej sytuacjach biorą udział samochody szybkie i nowoczesne. Okazuje się jednak, że nawet Daewoo Tico z pijanym kierowcą za kółkiem ...

dawno temu

Dziewczyny lubią Daewoo Matiza [wideo]

... Żeby zaimponować dziewczynie nie trzeba mieć super auta, które ma pod maską gigantyczny silnik V8. Wystarczy Daewoo Matiz z silnikiem 0.8-litra, który przyspiesza do pierwszej setki w prawie 17 sekund i rozpędza się maksymalnie do 144 km/h. ...

dawno temu

GM zadecydowało o przyszłości Daewoo

... Pamiętacie markę Daewoo? Te koreańskie auta w latach 90. zmotoryzowały niemal całą Polskę. Niskie ceny i świadomość posiadania nowego samochodu sprawiły, że salony pękały w szwach. Czasy świetności Daewoo jednak bezpowrotnie minęły, a dla marki ...

dawno temu

1997 Daewoo Joyster [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo Bucrane koreański producent zaskoczył raz jeszcze. W 1997 roku zaprezentowano bowiem koncepcyjny model o nazwie Joyster. ... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo ...

dawno temu

1997 Daewoo Mya [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane koreańska marka w 1997 roku zaprezentowała prototyp o nazwie Mya, który miał być małym, efektownym samochodem sportowym dla ludu. ... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane ...

dawno temu

1995 Daewoo Bucrane [zapomniane koncepty]

... Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody ... pojazdem klasy GT. Dlatego też w środku było ...

dawno temu

Używane Daewoo Nexia – awarie i problemy

... Jeśli rozglądacie się za budżetowym hatchbackiem lub sedanem i w ogóle nie interesuje Was efekciarski design czy sportowe zacięcie, to Daewoo Nexia ma szansę trafić w Wasze gusta. Może nie jest ona ... Używane Daewoo Nexia – historia modelu ...

dawno temu

Używane Daewoo Espero [awarie i problemy]

... autu, które nie wzbudza absolutnie żadnych odczuć. Daewoo Espero nie jest ani przesadnie urodziwe, ani też zbyt brzydkie. Jak sprawuje się ten niemiecko-włosko-koreański wynalazek w czasie eksploatacji? ... autu, które nie wzbudza absolutnie ...

dawno temu

Intrygujący daewoo lanos V6 - najmocniejszy w Polsce?

... W polskich serwisach ogłoszeniowych pojawił się na krótko dość intrygujący pojazd na sprzedaż. To popularne kilkanaście lat temu auto Daewoo Lanos z zainstalowanym silnikiem V6 Opla, rozwijającym 283 KM. Szybko wywołał niemałe poruszenie w ...

dawno temu

Sensowne auto za 5000 zł na D [część 3]

... Kontynuujemy poszukiwania auta za niewielkie pieniądze, a konkretnie za nie więcej niż 5000 zł, czyli 1,5-2 przeciętne pensje. Tym razem szybki przegląd aut Daewoo i Daihatsu. ... rodzimych inżynierów, tylko Suzuki. I to jest tajemnica sukcesu. ...

dawno temu

Irmschera sen o Oplu – Irmscher Astra GTC Concept (2011)

... Mechanicy Irmschera śnią o przeróbkach do najnowszego dziecka Opla – Astry GTC. Ten sportowy hatchback to pierwsze od lat auto z Rüsselsheim, które ma w sobie jednak nieco więcej testosteronu niż Daewoo Tico. Irmscher chciałby zrobić z tej Astry ...

dawno temu

Daewoo Lanos [awarie i problemy]

... Daewoo Lanos to samochód, który w latach 90. zmotoryzował całą Polskę. Dlaczego nasi obywatele tak stadnie garnęli się do salonów po to auto? Ponieważ chcieli kupić możliwie jak najnowszy i najtańszy samochód z pewnego źródła nie martwiąc się ...

dawno temu

Daewoo Leganza [awarie i problemy]

... Jeszcze dekadę temu Daewoo Leganza była częstym gościem na polskich drogach. Wielka fala aut importowanych z zachodu sprawiła jednak, że ta limuzyna nie jest już tak atrakcyjna jak była kiedyś. Mało ... Auto było oferowane na wielu światowych ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie