Daewoo Nubira

Daewoo Nubira to osobowe auto klasy średniej, produkowane w latach 1997 – 2004 przez firmę Daewoo. Nazwę Daewoo Nubira zaczerpnięto od koreańskiego słowa "Nubida", które oznacza swobodę poruszania się. Produkcja Daewoo Nubira odbywała się między innymi w polskim przedsiębiorstwie Daewoo-FSO, w Egipcie czy Rumunii. Nubira była następcą modelu Espero. Prototyp auta oznaczono symbolem J100. Projekt pierwszej i drugiej generacji Daewoo Nubira wykonało biuro I.DE.A Institute. Kiedy firma Daewoo upadła w niektórych krajach europejskich (w tym w Polsce) w 2004 roku Nubirę przemianowano na Daewoo Lacetti, a później na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira stanowił wersję sedan Lacetti.

  • Daewoo Nubira to osobowe auto klasy średniej, które było produkowane w latach 1997 – 2004
  • Produkcja Daewoo Nubiry odbywała się między innymi w polskim przedsiębiorstwie Daewoo-FSO
  • Daewoo Nubirę można było dostać m.in. w wersji z nadwoziem kombi
  • Daewoo Nubira ma opinię auta niezbyt awaryjnego i taniego w eksploatacji
  • W Daewoo Nubirze z przodu można cieszyć się dużą przestrzenią, nieco gorzej jest z tyłu, jednak miejsca wystarcza dla dwóch dorosłych osób
[1/5] Daewoo Nubira to osobowe auto klasy średniej, które było produkowane w latach 1997 – 2004

Daewoo Nubira – dane techniczne

Daewoo Nubira można było dostać w wersji z nadwoziem hatchback, sedan oraz kombi. W przednim zawieszeniu Daewoo Nubira zastosowano kolumny Macphersona, z tyłu zaś układ wielowahaczowy. Benzynowe silniki składały się z czterech cylindrów. Na każdy przypadały cztery zawory. Silniki Daewoo Nubira posiadały moc 106 – 133 KM oraz pojemność 1598 – 1998 cm3.

Moment obrotowy układu napędowego Daewoo Nubira wynosi od 98 do 184 Nm. Pojemność bagażnika Daewoo Nubira to 776 – 1448 l. Wymiary Daewoo Nubira to 4248 – 4550 mm długości, 1700 – 1720 mm szerokości i 1425 – 1470 mm wysokości.

Daewoo Nubira – opinie

Jedną z wad Daewoo Nubira jest mały wybór silników i brak silników diesela w ofercie. Dostępne benzynowe silniki są nieekonomiczne i głośne. Minusem Daewoo Nubira jest zbyt miękko zestrojone zawieszenie, które obniża stabilność nadwozia. Szybko zużywają się tuleje metalowo-gumowe wahaczy przednich oraz łączniki stabilizatorów.

Ponadto pasek rozrządu wymaga regularnych wymian i zdarzają się awarie wałka pośredniego kolumny kierownicy oraz uszkodzenia pompy paliwa i układu chłodzenia. Wersje z klimatyzacją zostały wyposażone w nietrwały skraplacz. Innymi trafiającymi się problemami są usterki układu wydechowego, blokujące się elektrycznie otwierane szyby, szwankujący silniczek tylnej wycieraczki oraz samoistnie pękająca przednia szyba.

Wśród zalet Daewoo Nubira warto wymienić dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Ponadto wnętrze jest bardzo funkcjonalne, urządzenia zostały dobrze rozmieszczone. Z przodu można cieszyć się dużą przestrzenią, nieco gorzej jest z tyłu, jednak wystarczająco dla dwóch dorosłych osób. Do wykończenia wnętrza użyto materiałów dobrej jakości. Warto podkreślić, że Daewoo Nubira jest mało awaryjnym autem i stosunkowo tanim w eksploatacji.

Używane Daewoo Nubira I - typowe awarie i problemy
Zapisz na później