Volkswagen CC

Model
Volkswagen CC Zobacz 5 zdjęć

Volkswagen Passat CC to czterodrzwiowe coupé, które zadebiutowało w 2008 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Plasowany w segmencie "D" Passat CC jest bardziej luksusowym odpowiednikiem standardowego Passata. Obydwa opierają się na tej samej płycie podłogowej, ale w przypadku CC została ona wydłużona o 27 mm oraz poszerzona o 37 mm. Nadwozie zaprojektował Oliver Stefan.

W zakresie stylistyki model CC jest zdecydowanie bardziej dynamiczny od wersji sedan. Mierzący 4799 mm długości, 1855 mm szerokości oraz 1417 mm wysokości Passat CC oferuje miejsce dla czterech dorosłych osób, choć podróżujący z tyłu mogą narzekać na brak miejsca na głowę.

Volkswagen Passat CC występuje z kilkoma wariantami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Optymalnym wyborem dla klientów, którzy potrzebują ekonomicznej jednostki napędzanej benzyną, jest wariant o pojemności 1,8 l i mocy 160 KM. Passat CC z takim silnikiem pozwala osiągnąć pierwszą setkę po 8,5 s i prędkość maksymalną 220 km/h. Średnie spalanie waha się w granicach 9,5 l paliwa na 100 km w mieście. Nieco mocniejszym motorem jest 2,0 l wariant TSI o mocy 200 KM, który może współpracować z przekładnią DSG. Sprint 0-100 km/h trwa 7,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 237 km/h. Najmocniejszą jednostką w gamie silników benzynowych jest motor FSI o pojemności 3,6 l, który generuje 300 KM. Egzemplarz Passata CC z wariantem 3,6 l przyspiesza do setki w 5,6 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Jego wadą jest średni poziom spalanego paliwa, który wynosi prawie 14,0 l/100 km w mieście.

Jedyna dostępna do Passata CC jednostka wysokoprężna o pojemności 2,0 l występuje w dwóch wariantach mocy: 140 KM lub 170 KM. Przyspieszenie do setki słabszej wersji trwa 9,8 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości 214 km/h. Wariant o mocy 170 KM setkę osiąga po 8,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 227 km/h. Oba silniki znane są ze swojego niewielkiego apetytu na ropę. Średnie spalanie 2,0 l 140 KM wynosi 7,8 l na 100 km, a 2,0 l 170 KM potrzebuje 7,4 l ropy na 100 km.

Volkswagen Passat CC już seryjnie jest bardzo dobrze wyposażony. W standardzie znajdują się m.in.: schowek i uchwyty na kubki z osłoną między tylnymi siedzeniami, podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania.

W opcji dostępny jest system Lane Assist, który w inteligentny sposób kontroluje, czy kierowca trzyma się swojego pasa ruchu. Warto także wspomnieć o nowym adaptacyjnym zawieszeniu DCC, obejmującym trzy tryby pracy: normal, sport lub comfort, oraz systemie Park Assist, który bez ingerencji kierowcy potrafi zaparkować samochód w znalezionej luce.

Dla klientów ze sportowymi aspiracjami przewidziano model Passat CC R-Line. Do cech charakterystycznych Passata CC R-Line zaliczamy 17-calowe aluminiowe felgi, przemodelowane zderzaki, nakładki na progi oraz przyciemnione tylne lampy. Wewnątrz znajdują się aluminiowe akcenty oraz kierownica obszyta skórą.

Charakterystyczna stylistyka, bardzo dobre właściwości jezdne, materiały wykończeniowe wysokiej jakości, przestronność i pojemność bagażnika wynosząca 532 l to główne zalety Passata CC.

Volkswagen ma zamiar sprzedać około 300 000 egzemplarzy Passatów CC w ciągu 7 lat produkcji. Volkswagen Passat CC wytwarzany jest w zakładach zlokalizowanych w Emden, w Niemczech, i oferowany wyłącznie w jednej wersji nadwozia, jako 4-drzwiowe coupé.

3.73
Ocena na postawie 17 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy
SegmentD

Inne modele Volkswagen

D - Inne modele

Volkswagen CC: newsy, testy i recenzje

Polski akcent w Volkswagenie ID.3

... Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika ...

4 dni temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Volkswagen Touareg R – czy gama R-ek zostanie zelektryfikowana?

... Choć łatwo mi sobie wyobrazić największego SUV-a Volkswagena w roli tańszego brata Urusa, szanse na mocarny silnik benzynowy w Volkswagenie raczej są niewielkie. Topowy Touareg będzie najprawdopodobniej hybrydą plug-in. ... Podczas rozmowy z ...

2 tygodnie temu

Volkswagen ID.Next to zapowiedź elektrycznego SUV-a

... Nie od dziś wiadomo, że Volkswagen planuje w najbliższych latach skupić się głównie na rozbudowaniu oferty pojazdów elektrycznych. Do zaprezentowanego już kompaktowego ID.3 dołączą niebawem kolejne propozycje. Wśród nich także SUV, którego ...

tydzień temu

Volkswagen wstrzymuje decyzję o budowie fabryki w Turcji

... W związku z ofensywą Turcji wobec Kurdów, Volkswagen wstrzymał się z decyzją dotyczącą lokalizacji ich nowej fabryki. Planowano przenieść do niej m.in. produkcję Passata i Skody Superb. ... . Unia Europejska potępiła działanie Turcji, a ...

4 tygodnie temu

Volkswagen up! GTI: jest genialny, bo stawia prostotę ponad wszystko

... Nie ma setek koni mechanicznych, ani oszałamiających osiągów. Mimo to Volkswagen up! GTI z miejsca został jednym z moich ulubionych samochodów. W świecie hot hatchy, które prześcigają się na cyferki, wnosi coś odświeżającego. A robi to sięgając ...

2 tygodnie temu

Volkswagen może przenieść produkcję Passata i Superba do Turcji

... Koncern Volkswagena intensywnie poszukuje nowych lokalizacji dla swoich nowych zakładów. Jeden z nich prawdopodobnie powstanie w Turcji i będzie produkował kolejną generację modeli klasy średniej - VW Passata i Skody Superb. ... Tak przynajmniej ...

miesiąc temu

Przyszłość Volkswagena jest elektryczna

... Na trwających targach samochodowych we Frankfurcie niekwestionowanym najważniejszym wydarzeniem jest premiera Volkswagena ID.3. To pierwszy model tej marki powstały od podstaw jako auto elektryczne ... . Stanowi on zapowiedź wielkich zmian w tym ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie