Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Seat Exeo

Model
Seat Exeo Zobacz 6 zdjęć

Flagowy model Seata, początkowo mający nosić nazwę Bolero, bazuje na Audi A4 B7, którego wersja sedan była produkowana od listopada 2004 do końca 2007 roku (kombi wytwarzano jeszcze do marca 2008). Exeo jest na rynku od 2008 roku, a wersja kombi, nazwana przez Seata ST, od 2009 roku. Exeo, podobnie jak A4, ląduje w segmencie D, czyli klasie średniej. Wprawne oko wychwyci wiele podobieństw do sprawdzonej konstrukcji niemieckiego producenta. Seat okrasił poprzednią generację A4 hiszpańskim temperamentem i uplasował cenę na zachęcającym poziomie. Po co kupować używane Audi, skoro można mieć salonowe, tyle że z innym znaczkiem na grillu? Wnętrze zostało żywcem przeniesione z A4 w wersji Cabrio, co z jednej strony gwarantuje dobrą jakość materiałów i spasowania, a z drugiej na pewno nie dodaje autu świeżości. Pozycja za kierownicą i widoczność są na dobrym poziomie. Zalety Exeo to także dobrze zestrojone zawieszenie i dopracowany układ kierowniczy, co jest wizytówką wszystkich Seatów. Do wad zaliczyć można niewielką w porównaniu z konkurentami ilość miejsca na tylnej kanapie. Limuzyna hiszpańskiego producenta dostępna jest w trzech poziomach wyposażenia (Reference, Style i Sport). Gama oferowanych silników jest wystarczająco bogata. W ofercie silników benzynowych są jednostki o mocy od 102 KM do aż 211 KM.

Najsłabszy benzyniak o pojemności 1,6 zdecydowanie odbiega od reszty stawki i nie można go polecić nikomu. Nawet ci, którzy nigdy nigdzie się nie spieszą, czasem muszą sobie poradzić z wyprzedzeniem na trasie ciężarówki, a wolnossące 102 KM przy sporej masie pojazdu nie pozwoli sprawnie wykonać tego manewru. W ofercie znajdowała się też 150-konna jednostka 1,8 Turbo. Obecnie zastępuje ją silnik 1,8 TSI o mocy 160 KM (na niektórych rynkach występuje też słabsza wersja – 120 KM). Oba silniki radzą sobie z niemałym autem przyzwoicie, żeby nie powiedzieć - sprawnie. Najmocniejszy silnik to znane w całej grupie Volkswagena dwulitrowe turbo (2,0 TSI) o mocy 211 KM (początkowo 200 KM), które na polskim rynku nie cieszy się dużą popularnością ze względu na cenę tej wersji. Nie zapomniano też o fanach jednostek wysokoprężnych. Dostępna jest całkiem oszczędna dwulitrowa jednostka. Moc Exeo na olej napędowy to w zależności od wersji 120, 143 lub 170 KM. Warte rozważenia jest kupno jednostki o mocy 143 KM i poddanie jej chiptuningowi do ok. 170 KM. Jeśli taką operację wykonamy u dealera Seata, który taką możliwość oferuje, nie stracimy gwarancji.

We wrześniu 2011 flagowa limuzyna hiszpańskiej marki doczekała się faceliftingu, który obejmował przede wszystkim rzucające się w oczy nowe przednie światła, wykonane w technologii biksenonowej. Dodano też nowy grill, mający kształt plastra miodu. Do oferty włączono nowe wzory 17- i 18-calowych felg. Nie zapomniano także o wnętrzu, gdzie zagościła nowa kierownica i nowe wzory obić. Poza wyglądem Seat zajął się też silnikami Diesla: obniżono emisję CO2 o 7 g na kilometr oraz spalanie tych jednostek. Zmiany dotyczą zarówno wersji sedan, jak i ST.

Exeo doczekało się kilku nagród, takich jak: Golden Steering Wheel 2009 (przyznana w Szwajcarii w kategorii sedan klasy średniej wyższej), Company Car 2009 (przyznana w Niemczech dla Exeo ST), Car of the Year 2010 (przyznana w Finlandii przez magazyn „Tuulilasi”) i Novelty of the Year 2009 (przyznana w Hiszpanii).

Jeśli wierzyć zapewnieniom CEO Seata, Jamesa Muira, następca Exeo będzie prawdopodobnie od początku zaprojektowany przez Seata. Najwyraźniej szefom hiszpańskiej marki nie spodobały się często zdarzające się docinki, że z ich linii produkcyjnych zjeżdża udana, ale jednak podróbka starego Audi. Czy oznacza to, że następca Exeo będzie autorską konstrukcją Hiszpanów? Raczej nie, przejmą oni płytę podłogową od Audi/VW i ich rozwiązanie techniczne, a jedynie nadwozie okraszą większą ilością seatowskiego DNA.

4.30
Ocena na postawie 9 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSEAT
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Seat Exeo

Inne modele SEAT

D - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Seat Exeo: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Seat Arona przeszedł lifting i podrożał. Znamy polskie ceny

... Arona to najmniejszy crossover Seata, który cieszy się całkiem sporym wzięciem. By podtrzymać dobrą passę producent zdecydował się na lifting, który zaowocował nowymi detalami nadwozia, zmienionym wnętrzem i... wyższymi cenami. Ile trzeba ...

miesiąc temu

Seat Ibiza też przeszedł lifting. Najbardziej odczujemy to w środku

... Oprócz Arony Seat odświeżył też popularną Ibizę. Różnic przynajmniej na zewnątrz jest mniej niż we wspomnianym crossoverze. Sporo dzieje się za to w kabinie wyposażonej w zupełnie nowe multimedia. ... przekątną nawet 9,2 cala. Seat chwali się ...

4 miesiące temu

Test: Seat Leon - Poznaj jego wady i zalety

... Najnowsza generacja Seata Leona to już czwarte wcielenie tego modelu. Projektanci zadbali, aby samochód był bardziej drapieżny z wyglądu od poprzednika. Zmieniły się też wymiary, co przełożyło się na przestrzeń w środku. Dostępne są również nowe ...

3 miesiące temu

SEAT Exeo zajechał do Polski

... W salonach SEATa w naszym kraju pojawił się nowy model. Jest nim sportowa limuzyna o nazwie Exeo. Ten pojazd adresowany jest przede wszystkim do tych osób, które poszukują w segmencie D połączenia ... elegancji ze sportową i dynamiczną jazdą, ...

dawno temu

Używany Seat Exeo - typowe awarie i problemy

... Jeśli coś jest dobre to po co to poprawiać? Właśnie taką zasadą kierował się hiszpański Seat przy tworzeniu auta klasy średniej o wdzięcznej nazwie Exeo bazującego na podzespołach Audi A4 B7 ... kilka rodzajów felg i nowe wzory obić tapicerki. ...

dawno temu

Przypudrowany Seat Exeo na rok 2012

... Seat wprowadza zmiany w modelu Exeo. Już tej jesieni do salonów trafią nowe wersje auta. Nie mamy jednak co spodziewać się rewolucji. ... Seat wprowadza zmiany w modelu Exeo. Już tej jesieni do salonów trafią nowe wersje auta. Nie mamy jednak co ...

dawno temu

Exeo to będzie nowa limuzyna Seata

... Już od jakiegoś czasu krążyły plotki o tym, że hiszpański producent planuje wprowadzić do swojej oferty limuzynę. Dziś wiemy, że będzie się nazywał Seat Exeo, a wejście na rynek planowane jest w 2009 co ma być "kamieniem" milowym w historii ...

dawno temu

SEAT Exeo kombi już w ofercie

... W gamie modelu SEATa do tej pory brakowało modelu Exeo w wersji ST. Dziś jednak zaglądając do salonów sprzedaży hiszpańskiej marki z niemieckim temperamentem będziemy już w stanie nabyć lub chociaż ... obejrzeć ten model. Co ciekawe dla ...

dawno temu

JE Design rozdziewicza Seata Exeo

... No proszę, lakier na nowym sedanie Seata nie zdążył jeszcze dobrze wyschnąć, a już znajdują się śmiałkowie, którzy próbują go po swojemu udoskonalać. Je Design jest jednym z pierwszych tunerów, który jeszcze bardziej "usportawia" Exeo. Trzeba ...

dawno temu

TEST: Cupra Ateca - drogi seat czy unikatowy samochód?

... Cupra Ateca była pierwszym samochodem nowopowstałej marki, który zapowiadał, że po oddzieleniu od Seata samochody będą przede wszystkim sportowe. Dzisiaj wiemy już, że nie do końca tak jest. Cupra ...

3 tygodnie temu

Używany Seat Exeo 2.0 TDI: to właściwie audi, tylko w przebraniu

... nowiutkie Audi A4 B7, choć w tym czasie w salonach Audi stało już B8. Jedyne, co wymagało przymknięcia oka, to znaczek na masce. Owym Audi był Seat Exeo. ... Można pół żartem, pół serio powiedzieć, że jeżeli ktoś w roku 2009 szukał nowego Audi ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie