Renault Wind

Renault Wind jest małym, bardzo zgrabnym kabrioletem. To wersja roadster Renault Twingo II po raz pierwszy zaprezentowana w 2010 roku w Genewie podczas targów motoryzacyjnych. Produkcja trwała od 2010 do 2013 roku. Głównym konkurentem dla Renault Wind był Peugeot 207 CC, ale designerom od Renault udało się stworzyć bardzo oryginalny projekt, który wyglądem znacznie odbiega od hatchbacka Peugeota.

  • Kształt nadwozia Renault Wind jest bardzo aerodynamiczny
  • Zdejmowanie dachu w Renault Wind trwa niespełna 10 sekund
  • Renault Wind jest samochodem będącym połączeniem kabrioletu i nadwozia typu targa
  • Po raz pierwszy Renault Wind został zaprezentowany w Szwajcarii w 2010 roku
  • Bardzo cenną zaletą Renault Wind była stała pojemność bagażnika
[1/5] Kształt nadwozia Renault Wind jest bardzo aerodynamicznyŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Renault_Wind_Gordini_at_the_Frankfurt_Motor_Show_IAA_2011_%286147323619%29.jpg/800pxRenault_Wind_Gordini_at_the_Frankfurt_Motor_Show_IAA_2011_%286147323619%29.jpg) autorstwa Autoviva /

Nadwozie Renault Wind

Kształt Renault Wind jest bardzo aerodynamiczny i zgrabny. Przednie słupki karoserii są mocno pochylone, drzwi nieco podniesione w dolnej części, a tył nadwozia wieńczy niewielki spojler. Ponadto Renault Wind ma na stałe wmontowane pałąki przeciwkapotażowe, które pozwalają na szybką konwersję nadwozia Renault Wind z wersji zamkniętej w otwartą. Wszystko to sprawia, że podczas jazdy Renault Wind czujemy się raczej jak w samochodzie typu targa niż klasycznym kabriolecie.

Otwierany dach w Renault Wind

Niewielki, stalowy dach Renault Wind jest w codziennym użytkowaniu bardzo praktyczny, a jego zdejmowanie trwa dosłownie chwilkę. Wystarczy odblokować go za pomocą uchwytu w suficie, a konstrukcja zaczyna się otwierać i chowa w bagażniku. Proces ten trwa w przypadku Renault Wind ledwie 10 sekund. To nawet szybciej niż w kabrioletach o miękkim dachu materiałowym. Co ważne pojemność bagażnika w Renault Wind nie zmniejsza się podczas jazdy z otwartym dachem. Stale wynosi 270 l.

Prowadzenie Renault Wind

W konstrukcji Renault Wind zastosowano rozwiązania techniczne z Twingo, ale wprowadzono kilka modyfikacji. Na przykład zawieszenie Renault Wind zostało sztywniej zestrojone, co powoduje, że podczas jazdy po złych nawierzchniach odczuwalne są wstrząsy. Kolumna kierownicy i ramy szyb również mają tendencję do drgania, choć kształt nadwozia Renault Wind zapowiada duży komfort jazdy.

Wersje Renault Wind

We Francji Renault Wind od razu oferowany był w dwóch wersjach różniących się mocą silnika i standardem wykończenia. Pierwsza wersja miała silnik 1.2 TCe i moc 100 koni mechanicznych, druga - 1.6 16 V i 133 konie mechaniczne. Wyposażenie Renault Wind w wersji podstawowej (Dynamique) i rozszerzonej (Exeption) różniło się Climate Packiem montowanym w bogatszej wersji. Climate Pack w Renault Wind zapewniał udogodnienia takie jak: automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu, automatyczne wycieraczki i przednie światła z funkcją "follow me home". Ponadto Renault Wind Exeption miało 17-calowe alufelgi Sphinx z efektem diamentowym.

Cena Renault Wind

Wersja podstawowa Renault Wind we Francji kosztowała od 17 500 euro do 19 500 euro. Samochód można było kupić w kolorze niemetalicznej bieli lodowej albo w wersji metalic w kolorach: majorelle blue, dyna red, altica grey, perłowa czerń. W Polsce używane Renault Wid można kupić już za ok. 20 000 zł.