Renault Latitude

Model
Renault Latitude Zobacz 7 zdjęć

Renault Latitude

Renault Latitude, następca nieudanego (kiepsko przyjętego przez rynek) modelu Vel Satis, pojawił się w sprzedaży w 2011 roku. To kolejny samochód z rombem na masce produkowany w Korei i skonstruowany w koalicji Renault i Nissana. Pojazd został zbudowany na wspólnej płycie podłogowej obu firm, zastosowanej wcześniej we francuskiej Lagunie i japońskiej Maximie.

Latitude jest zaliczane do aut segmentu E, czyli klasy wyższej. Jego wymiary są godne limuzyny: 4897 mm długości, 1832 mm szerokości i rozstaw osi równy 2760 mm stawiają Latitude praktycznie na równi z BMW serii 5 czy Volvo S60.

Wnętrze nowego Renault przypomina bardziej typowego koreańczyka niż francuza. Plastiki są bardzo dobrze spasowane, wszystko wygląda ładnie, w sumie nie można się do niczego przyczepić, ale to już nie to samo co w kiedyś np. w Lagunie. Wnętrze jest za to obszerne i daje poczucie podróżowania w klasie wyższej niż rzeczywiście oferuje Latitude.

Zachowanie na drodze nowego Renault pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie odczują to dotychczasowi użytkownicy tej marki. Zastosowane z przodu pojazdu kolumny MacPhersona oraz tylne wielodrążki nie mogą sprostać swojemu zadaniu. Zawieszenie jest twarde i niekomfortowe, układ jezdny - niedopracowany, a kierowniczy naprawdę bardzo trudny do wyczucia. Jedynie układ hamulcowy wynagradza te wszystkie niedogodności. Hamulce to żyletki i naprawdę nie można mieć do nich żadnych zastrzeżeń.

Gama silnikowa modelu Latitude nie jest tak rozbudowana jak np. w Lagunie, ale i tak każdy powinien znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Benzynowy rodzynek na naszym rynku to 2,0 16V o mocy 140 KM (na innych rynkach dostępne są jeszcze silniki 2,5 l o mocy 177 KM oraz 3,5 l o mocy 240 KM), reszta to jednostki wysokoprężne: 2,0 dCi 150 KM, 2,0 dCi 175 KM oraz najmocniejszy 3,0 dCi V6 24V o mocy 240 KM. Żaden z wyżej wymienionych silników nie ma większych problemów z rozpędzeniem 1,5-tonowej maszyny, a niektóre z nich potrafią tego dokonać w niecałe 10 s.

Dla wygody klientów Renault wyposażyło Latitude w świetnie przemyślane gadżety. Podczas jazdy można zafundować sobie masaż pleców z regulacją obrotów i mocą masowania. Kiedy podążamy przez zakorkowane miasto pełne spalin, w Latitude możemy pooddychać świeżym powietrzem, niemal takim jak po burzy, a przyczyni się do tego jonizator powietrza.

Każdy lubi szczególnie jakiś zapach. W nowym Renault niepotrzebne są choinki zapachowe czy inne tego typu wynalazki. Wystarczy włożyć specjalną fiolkę z ulubionym zapachem do szufladki aromatyzera w środkowej części kokpitu, ustawić moc i już można się cieszyć wspaniałą wonią unoszącą się w pojeździe.

Aby uniknąć monotonii, szufladkę wyposażono w miejsce na dwa aromatyzery. O tym, który zapach będzie się unosił, zadecydujemy także jednym przyciskiem z konsoli środkowej. W gorące letnie dni kierowcę i pasażerów chłodzić będzie trójstrefowa klimatyzacja ustawiona przez każdego według własnego uznania.

Ciekawostki zapewniające relaks podczas jazdy to nie wszystko, co oferuje Latitude. Renault zadbało o to, aby właściciel tego auta zawsze dotarł do zamierzonego celu dzięki nawigacji Carminat TomTom Live. Wielbicieli każdej muzyki, zarówno nowoczesnej, jak i klasycznej, ukoi podczas podróży dźwięk wydobywający się z głośników działających w systemie Bose Sound System.

Wygodnickim Renault oferuje kartę HandsFree, umożliwiającą otwieranie i jazdę autem bez konieczności wyciągania jej z kieszeni. Manewr cofania ułatwi kamera zamontowana w tylnej części pojazdu, z której obrazy wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu, a po zgaszeniu silnika automatycznie załącza się hamulec postojowy.

3.98
Ocena na postawie 44 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy

Generacje Renault Latitude

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (5)

Renault Latitude: newsy, testy i recenzje

Renault Arkana z polskimi cenami. To kompakt większy od Kadjara

... Renault wprowadza na polski rynek kolejnego SUV-a, tym razem z mocno opadającym dachem. Arkana jest już znana z rynku rosyjskiego, lecz oferowane pojazdy w Europie będą oparte na zupełnie nowej platformie. Poznaliśmy też polskie ceny. ... ...

4 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale...

... Renault Sport wie, jak robić sportowe samochody i nowe Megane RS tylko potwierdza umiejętności ludzi z Dieppe. Mam z nim jednak pewien problem. ... Jeśli ktoś wie, jak robić hot hatche, to na pewno są to Francuzi. Ostatnim bastionem świetnych ...

4 tygodnie temu

Renault Master laweta - zobacz, ile można oszczędzić!

... Czy zakup własnej lawety, na przykład takiej zbudowanej na renault masterze, może być opłacalny? ... Dostaliśmy do testów Renault Master z zabudową typu laweta. Postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest mieć taki samochód jako osoba prywatna i czy ...

miesiąc temu

Renault Latitude – facelifting po raz pierwszy

... Renault Latitude to odpowiednik koreańskiego Samsunga SM5. Samsung w ubiegłym roku doczekał się faceliftingu. Nic więc dziwnego, że jego europejski krewny poszedł tą samą drogą. Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia odświeżonego Latitude. ... ...

dawno temu

Renault Latitude debiutuje w Moskwie

... Renault o swojej nowej flagowej limuzynie informował już w czerwcu, jednak dopiero teraz model Latitude oficjalnie zadebiutował. Miało to miejsce na odbywającym się właśnie moskiewskim salonie samochodowym. Oto podstawowe informacje o tym ...

dawno temu

Renault Captur na ostro. Wersja R.S. Line wygląda naprawdę dobrze

... Po Clio przyszedł czas na Captura. Francuski oddział Renault pochwalił się nowym wariantem wyposażenia, jakim jest R.S. Line. To sportowo nacechowane wydanie zdecydowanie może się podobać. Co więcej, w gamie znajdziemy tylko mocniejsze napędy. ...

2 miesiące temu

Renault Master 4x4 - dostawczak na bezdroża

... Zdarza się, że samochód użytkowy musi czasem zjechać z drogi asfaltowej. Dzięki firmie Oberaigner Renault Master może pochwalić się bardzo sprawnie działającym napędem na cztery koła. Dodatkowo ten dzielny samochód wyposażony jest także w ...

3 miesiące temu

Renault Clio (2021) w salonach. Znamy polskie ceny

... Renault Clio to jedno z najpopularniejszych aut segmentu B w Polsce. Najnowsze wcielenie modelu jest bardzo atrakcyjną propozycją dostępną w zróżnicowanej ofercie. Chętni mogą nawet nabyć wersję z fabrycznym LPG. Ile trzeba za nią zapłacić? ... ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie