Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Renault Latitude

Model
Renault Latitude Zobacz 7 zdjęć

Renault Latitude

Renault Latitude, następca nieudanego (kiepsko przyjętego przez rynek) modelu Vel Satis, pojawił się w sprzedaży w 2011 roku. To kolejny samochód z rombem na masce produkowany w Korei i skonstruowany w koalicji Renault i Nissana. Pojazd został zbudowany na wspólnej płycie podłogowej obu firm, zastosowanej wcześniej we francuskiej Lagunie i japońskiej Maximie.

Latitude jest zaliczane do aut segmentu E, czyli klasy wyższej. Jego wymiary są godne limuzyny: 4897 mm długości, 1832 mm szerokości i rozstaw osi równy 2760 mm stawiają Latitude praktycznie na równi z BMW serii 5 czy Volvo S60.

Wnętrze nowego Renault przypomina bardziej typowego koreańczyka niż francuza. Plastiki są bardzo dobrze spasowane, wszystko wygląda ładnie, w sumie nie można się do niczego przyczepić, ale to już nie to samo co w kiedyś np. w Lagunie. Wnętrze jest za to obszerne i daje poczucie podróżowania w klasie wyższej niż rzeczywiście oferuje Latitude.

Zachowanie na drodze nowego Renault pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie odczują to dotychczasowi użytkownicy tej marki. Zastosowane z przodu pojazdu kolumny MacPhersona oraz tylne wielodrążki nie mogą sprostać swojemu zadaniu. Zawieszenie jest twarde i niekomfortowe, układ jezdny - niedopracowany, a kierowniczy naprawdę bardzo trudny do wyczucia. Jedynie układ hamulcowy wynagradza te wszystkie niedogodności. Hamulce to żyletki i naprawdę nie można mieć do nich żadnych zastrzeżeń.

Gama silnikowa modelu Latitude nie jest tak rozbudowana jak np. w Lagunie, ale i tak każdy powinien znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Benzynowy rodzynek na naszym rynku to 2,0 16V o mocy 140 KM (na innych rynkach dostępne są jeszcze silniki 2,5 l o mocy 177 KM oraz 3,5 l o mocy 240 KM), reszta to jednostki wysokoprężne: 2,0 dCi 150 KM, 2,0 dCi 175 KM oraz najmocniejszy 3,0 dCi V6 24V o mocy 240 KM. Żaden z wyżej wymienionych silników nie ma większych problemów z rozpędzeniem 1,5-tonowej maszyny, a niektóre z nich potrafią tego dokonać w niecałe 10 s.

Dla wygody klientów Renault wyposażyło Latitude w świetnie przemyślane gadżety. Podczas jazdy można zafundować sobie masaż pleców z regulacją obrotów i mocą masowania. Kiedy podążamy przez zakorkowane miasto pełne spalin, w Latitude możemy pooddychać świeżym powietrzem, niemal takim jak po burzy, a przyczyni się do tego jonizator powietrza.

Każdy lubi szczególnie jakiś zapach. W nowym Renault niepotrzebne są choinki zapachowe czy inne tego typu wynalazki. Wystarczy włożyć specjalną fiolkę z ulubionym zapachem do szufladki aromatyzera w środkowej części kokpitu, ustawić moc i już można się cieszyć wspaniałą wonią unoszącą się w pojeździe.

Aby uniknąć monotonii, szufladkę wyposażono w miejsce na dwa aromatyzery. O tym, który zapach będzie się unosił, zadecydujemy także jednym przyciskiem z konsoli środkowej. W gorące letnie dni kierowcę i pasażerów chłodzić będzie trójstrefowa klimatyzacja ustawiona przez każdego według własnego uznania.

Ciekawostki zapewniające relaks podczas jazdy to nie wszystko, co oferuje Latitude. Renault zadbało o to, aby właściciel tego auta zawsze dotarł do zamierzonego celu dzięki nawigacji Carminat TomTom Live. Wielbicieli każdej muzyki, zarówno nowoczesnej, jak i klasycznej, ukoi podczas podróży dźwięk wydobywający się z głośników działających w systemie Bose Sound System.

Wygodnickim Renault oferuje kartę HandsFree, umożliwiającą otwieranie i jazdę autem bez konieczności wyciągania jej z kieszeni. Manewr cofania ułatwi kamera zamontowana w tylnej części pojazdu, z której obrazy wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu, a po zgaszeniu silnika automatycznie załącza się hamulec postojowy.

3.94
Ocena na postawie 42 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy

Generacje Renault Latitude

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (3)

Renault Latitude: newsy, testy i recenzje

Nowe Renault Espace już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Renault Espace po faceliftingu oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Za podstawowe wydanie zapłacimy co najmniej 169 900 zł. ... Piąta generacja Renault Espace, która jest z ...

tydzień temu

Test: Renault Master wywrotka - nie boi się ciężkiej pracy

... Kiedy potrzebujesz auta do pracy, a jednocześnie przewożenia większych przedmiotów niż paleta, to musi być już pojazd dostawczy. Choćby taki jak testowe Renault Master z wywrotką trójstronną ... 1938 Renault Master dCi 165 wywrotka (3,5 t) - ...

2 tygodnie temu

Renault 5 Turbo we współczesnej interpretacji. Hit czy kit?

... Renault 5 Turbo to jeden z najostrzejszych samochodów w historii francuskiej motoryzacji, który łączył niską masę z mocnym, umieszczonym centralnie, doładowanym silnikiem i napędem na tył. Dzięki ... bowiem wziąć na warsztat wyjątkową, ...

miesiąc temu

Renault Latitude – facelifting po raz pierwszy

... Renault Latitude to odpowiednik koreańskiego Samsunga SM5. Samsung w ubiegłym roku doczekał się faceliftingu. Nic więc dziwnego, że jego europejski krewny poszedł tą samą drogą. Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia odświeżonego Latitude. ... ...

dawno temu

Renault Latitude debiutuje w Moskwie

... Renault o swojej nowej flagowej limuzynie informował już w czerwcu, jednak dopiero teraz model Latitude oficjalnie zadebiutował. Miało to miejsce na odbywającym się właśnie moskiewskim salonie samochodowym. Oto podstawowe informacje o tym ...

dawno temu

Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

... Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się ...

6 miesięcy temu

Co dalej z Nissanem i Renault? Producenci postawili sprawę jasno

... Afera zapoczątkowana pod koniec 2018 roku oskarżeniem Carlosa Ghosna o malwersacje finansowe zdaje się nie mieć końca. Były szef aliansu Renault-Nissan ukrywa się obecnie w Libanie, a kilka dni temu ... oskarżyły byłego szefa aliansu ...

5 miesięcy temu

Żegnaj Vel Satis, witaj Latitude!

... Podejrzewam, że gdybym zadał Wam pytanie - jakie było największe auto produkowane przez Renault do 2009 roku? Espace. Chodzi jednak o limuzynę, no więc? I tutaj po chwili refleksji w głowie każdego ... fana motoryzacji pojawia się myśl o modelu ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie