Renault Latitude

Model
Renault Latitude Zobacz 7 zdjęć

Renault Latitude

Renault Latitude, następca nieudanego (kiepsko przyjętego przez rynek) modelu Vel Satis, pojawił się w sprzedaży w 2011 roku. To kolejny samochód z rombem na masce produkowany w Korei i skonstruowany w koalicji Renault i Nissana. Pojazd został zbudowany na wspólnej płycie podłogowej obu firm, zastosowanej wcześniej we francuskiej Lagunie i japońskiej Maximie.

Latitude jest zaliczane do aut segmentu E, czyli klasy wyższej. Jego wymiary są godne limuzyny: 4897 mm długości, 1832 mm szerokości i rozstaw osi równy 2760 mm stawiają Latitude praktycznie na równi z BMW serii 5 czy Volvo S60.

Wnętrze nowego Renault przypomina bardziej typowego koreańczyka niż francuza. Plastiki są bardzo dobrze spasowane, wszystko wygląda ładnie, w sumie nie można się do niczego przyczepić, ale to już nie to samo co w kiedyś np. w Lagunie. Wnętrze jest za to obszerne i daje poczucie podróżowania w klasie wyższej niż rzeczywiście oferuje Latitude.

Zachowanie na drodze nowego Renault pozostawia wiele do życzenia. Szczególnie odczują to dotychczasowi użytkownicy tej marki. Zastosowane z przodu pojazdu kolumny MacPhersona oraz tylne wielodrążki nie mogą sprostać swojemu zadaniu. Zawieszenie jest twarde i niekomfortowe, układ jezdny - niedopracowany, a kierowniczy naprawdę bardzo trudny do wyczucia. Jedynie układ hamulcowy wynagradza te wszystkie niedogodności. Hamulce to żyletki i naprawdę nie można mieć do nich żadnych zastrzeżeń.

Gama silnikowa modelu Latitude nie jest tak rozbudowana jak np. w Lagunie, ale i tak każdy powinien znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Benzynowy rodzynek na naszym rynku to 2,0 16V o mocy 140 KM (na innych rynkach dostępne są jeszcze silniki 2,5 l o mocy 177 KM oraz 3,5 l o mocy 240 KM), reszta to jednostki wysokoprężne: 2,0 dCi 150 KM, 2,0 dCi 175 KM oraz najmocniejszy 3,0 dCi V6 24V o mocy 240 KM. Żaden z wyżej wymienionych silników nie ma większych problemów z rozpędzeniem 1,5-tonowej maszyny, a niektóre z nich potrafią tego dokonać w niecałe 10 s.

Dla wygody klientów Renault wyposażyło Latitude w świetnie przemyślane gadżety. Podczas jazdy można zafundować sobie masaż pleców z regulacją obrotów i mocą masowania. Kiedy podążamy przez zakorkowane miasto pełne spalin, w Latitude możemy pooddychać świeżym powietrzem, niemal takim jak po burzy, a przyczyni się do tego jonizator powietrza.

Każdy lubi szczególnie jakiś zapach. W nowym Renault niepotrzebne są choinki zapachowe czy inne tego typu wynalazki. Wystarczy włożyć specjalną fiolkę z ulubionym zapachem do szufladki aromatyzera w środkowej części kokpitu, ustawić moc i już można się cieszyć wspaniałą wonią unoszącą się w pojeździe.

Aby uniknąć monotonii, szufladkę wyposażono w miejsce na dwa aromatyzery. O tym, który zapach będzie się unosił, zadecydujemy także jednym przyciskiem z konsoli środkowej. W gorące letnie dni kierowcę i pasażerów chłodzić będzie trójstrefowa klimatyzacja ustawiona przez każdego według własnego uznania.

Ciekawostki zapewniające relaks podczas jazdy to nie wszystko, co oferuje Latitude. Renault zadbało o to, aby właściciel tego auta zawsze dotarł do zamierzonego celu dzięki nawigacji Carminat TomTom Live. Wielbicieli każdej muzyki, zarówno nowoczesnej, jak i klasycznej, ukoi podczas podróży dźwięk wydobywający się z głośników działających w systemie Bose Sound System.

Wygodnickim Renault oferuje kartę HandsFree, umożliwiającą otwieranie i jazdę autem bez konieczności wyciągania jej z kieszeni. Manewr cofania ułatwi kamera zamontowana w tylnej części pojazdu, z której obrazy wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu, a po zgaszeniu silnika automatycznie załącza się hamulec postojowy.

3.94
Ocena na postawie 42 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
TypSamochód osobowy

Generacje Renault Latitude

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (3)

Renault Latitude: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Pożegnamy Renault Sport? Szybkie modele dostaną znaczki Alpine

... Renault Sport znane też jako R.S. to prawdziwa legenda w świecie hothatchy. Zarówno Clio, jak i Megane sygnowane tymi oznaczeniami dobrze zapisały się w historii motoryzacji. Wszystko wskazuje jednak, że przyszłe modele nie będą kontynuować ...

tydzień temu

Renault Latitude – facelifting po raz pierwszy

... Renault Latitude to odpowiednik koreańskiego Samsunga SM5. Samsung w ubiegłym roku doczekał się faceliftingu. Nic więc dziwnego, że jego europejski krewny poszedł tą samą drogą. Renault zaprezentowało pierwsze zdjęcia odświeżonego Latitude. ... ...

dawno temu

Renault Latitude debiutuje w Moskwie

... Renault o swojej nowej flagowej limuzynie informował już w czerwcu, jednak dopiero teraz model Latitude oficjalnie zadebiutował. Miało to miejsce na odbywającym się właśnie moskiewskim salonie samochodowym. Oto podstawowe informacje o tym ...

dawno temu

Renault Talisman przeszło facelifting. Ceny modelu w Polsce

... Flagowy model Renault jest z nami od 2015 roku. Niedawno został odświeżony. Chętni klienci mogą już składać zamówienia na egzemplarze po liftingu. Za "nowego" Talismana trzeba wyłożyć co najmniej 119 400 zł. ... Renault Talisman nie jest ...

4 miesiące temu

Renault Megane po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 5 latach od rynkowego debiutu Renault zdecydowało się odświeżyć swój kompaktowy model Megane. Auto nie tylko wyładniało, ale i zyskało nowe wyposażenie oraz wersje napędu. Niestety jak zwykle bywa w takich przypadkach, także nieco podrożało. ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie