Peugeot 607

Model
Peugeot 607 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 607

W latach 70. ubiegłego wieku Peugeot produkował luksusową limuzynę o nazwie 604. Auto woziło dygnitarzy rządowych tamtych czasów, w tym Wojciecha Jaruzelskiego. W 1989 roku na rynku pojawił się model 605, który produkowany był przez 10 lat i niejako przejął rolę swojego poprzednika. Na przełomie wieków auto było jednak zbyt przestarzałe, a jego osiągi nie pasowały do charakteru luksusowej limuzyny.

Wtedy właśnie Peugeot wypuścił na rynek ostatnie tak duże auto, czyli 607. Korzystało ono z tej samej platformy, która została opracowana dla poprzednika. Zmieniono jednak nadwozie, które zachwycało nowoczesną stylistyką i nawet dzisiaj wygląda atrakcyjnie.

Peugeot 607 charakteryzuje się atrapą chłodnicy z dużym logo francuskiego lwa, skośnymi przednimi reflektorami, delikatnym przetłoczeniem prowadzącym wzdłuż całego nadwozia i płynnie przechodzącym w dość spore tylne światła. Auto mierzy aż 4902 mm długości, 1832 mm szerokości oraz 1442 mm wysokości. Jest więc o 18 cm dłuższe od swojego poprzednika.

Peugeot 607 był luksusową limuzyną, jednak jego cena plasowała go w segmencie E, tuż obok Audi A6 oraz Mercedesa Klasy E, ponieważ jak na swoje wymiary oraz reprezentacyjny styl kosztował naprawdę niedużo. Auto nie było więc produkowane w dwóch wersjach różniących się długością nadwozia, jednak 4,9 m długości to naprawdę sporo, a najłatwiej zauważyć to, siadając na tylnej kanapie.

Z tyłu miejsca na nogi jest pod dostatkiem, podobnie z przodu. Wygląd wnętrza także był miłym zaskoczeniem. Bardzo prosta stylistyka przetrwała próbę czasu, a Peugeot 607 kusił bardzo bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodziły takie gadżety, jak: elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja, tempomat, skórzana tapicerka czy nawigacja satelitarna.

Peugeot oferował do tego auta dwie jednostki benzynowe i trzy turbodiesle. Miłośnicy benzyniaków mieli do wyboru motor 2,2 16 V, który w początkowych latach produkcji generował 158, a później 163 KM, a także jednostkę V6 o pojemności 2,9 l wytwarzającą 207 lub 211 KM. Topowy silnik pozwalał sporej limuzynie na rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 8,1 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h.

Spośród turbodiesli należy wymienić podstawowy motor 2,0 HDi o mocy 136 KM, mocniejszą jednostkę HDi o pojemności 2,2 l rozwijającą 133, a później 170 KM, a także najmocniejszego diesla, który w przeciwieństwie do mniejszych jednostek miał już 6 cylindrów, czyli silnik 2,7 HDi. Jednostka ta daje kierowcy do dyspozycji 204 KM oraz 440 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s oraz osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Francuski producent twierdzi, że auto zadowala się średnim spalaniem na poziomie 8,4 l/100 km.

Pomimo zastosowania jednostek V6 osiągi Peugeota 607 nie mogą się równać z topowymi wersjami ówczesnych rynkowych konkurentów, czyli wcześniej wspomnianego Audi A6 czy BMW Serii 5. Auto waży nawet 1800 kg, a 6-biegowa przekładnia Tiptronic połączona z silnikami V6 HDi była nastawiona bardziej na komfort niż sportowe osiągi. Dla wielu osób wadą Peugeota 607 może być także przedni napęd.

W 2004 roku auto przeszło facelifting, w ramach którego delikatnie odświeżono wygląd przedniego pasa oraz przednich reflektorów, a pod maską zagościł topowy diesel. Co ciekawe, w 2000 roku powstała wersja koncepcyjna francuskiej limuzyny o nazwie Peugeot 607 Paladine. Auto zostało wyposażone w otwieraną tylną część dachu (landaulet) oraz przedłużone nadwozie. Model ten został zaprezentowany na targach w Genewie w 2000 roku, ale nigdy nie trafił do produkcji. Siedem lat później jechał nim Nicolas Sarkozy, kiedy został wybrany prezydentem Francji.

Peugeot 607 był produkowany do 2010 roku, a jego oficjalnym następcą jest krótszy i mniej luksusowy model 508, który wypełnił lukę między 407 oraz 607 i zastąpił na rynku oba modele. Francuska limuzyna jest dzisiaj naprawdę dobrą propozycją na rynku wtórnym.

3.70
Ocena na postawie 14 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 607

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (2)

Peugeot 607: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 2: Manor House

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

miesiąc temu

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

miesiąc temu

Używany Peugeot 607 - niedoceniona limuzyna

... Klasa wyższa średnia - teoretycznie pojęcie to oznacza grupę aut, które mogą być użytkowane zarówno przez duże rodziny, jak i prezesów korporacji, lubiących czasem usiąść na tylnej kanapie. Według tej samej teorii reprezentantem tego segmentu ...

dawno temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

5 miesięcy temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

6 miesięcy temu

Używany Peugeot 607 - typowe awarie i problemy

... się także Francuzi, jednym z ciekawszych aut ich produkcji był wycofany rok temu z rynku, ale nadal świeży stylistycznie Peugeot 607. ... tej klasy to RWD lub AWD, niestety wszystkie wersje Peugeota 607 dysponują jedynie napędem na przód czyli ...

dawno temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

3 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

6 miesięcy temu

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

3 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

9 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie