Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Peugeot 607

Model
Peugeot 607 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 607

W latach 70. ubiegłego wieku Peugeot produkował luksusową limuzynę o nazwie 604. Auto woziło dygnitarzy rządowych tamtych czasów, w tym Wojciecha Jaruzelskiego. W 1989 roku na rynku pojawił się model 605, który produkowany był przez 10 lat i niejako przejął rolę swojego poprzednika. Na przełomie wieków auto było jednak zbyt przestarzałe, a jego osiągi nie pasowały do charakteru luksusowej limuzyny.

Wtedy właśnie Peugeot wypuścił na rynek ostatnie tak duże auto, czyli 607. Korzystało ono z tej samej platformy, która została opracowana dla poprzednika. Zmieniono jednak nadwozie, które zachwycało nowoczesną stylistyką i nawet dzisiaj wygląda atrakcyjnie.

Peugeot 607 charakteryzuje się atrapą chłodnicy z dużym logo francuskiego lwa, skośnymi przednimi reflektorami, delikatnym przetłoczeniem prowadzącym wzdłuż całego nadwozia i płynnie przechodzącym w dość spore tylne światła. Auto mierzy aż 4902 mm długości, 1832 mm szerokości oraz 1442 mm wysokości. Jest więc o 18 cm dłuższe od swojego poprzednika.

Peugeot 607 był luksusową limuzyną, jednak jego cena plasowała go w segmencie E, tuż obok Audi A6 oraz Mercedesa Klasy E, ponieważ jak na swoje wymiary oraz reprezentacyjny styl kosztował naprawdę niedużo. Auto nie było więc produkowane w dwóch wersjach różniących się długością nadwozia, jednak 4,9 m długości to naprawdę sporo, a najłatwiej zauważyć to, siadając na tylnej kanapie.

Z tyłu miejsca na nogi jest pod dostatkiem, podobnie z przodu. Wygląd wnętrza także był miłym zaskoczeniem. Bardzo prosta stylistyka przetrwała próbę czasu, a Peugeot 607 kusił bardzo bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodziły takie gadżety, jak: elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja, tempomat, skórzana tapicerka czy nawigacja satelitarna.

Peugeot oferował do tego auta dwie jednostki benzynowe i trzy turbodiesle. Miłośnicy benzyniaków mieli do wyboru motor 2,2 16 V, który w początkowych latach produkcji generował 158, a później 163 KM, a także jednostkę V6 o pojemności 2,9 l wytwarzającą 207 lub 211 KM. Topowy silnik pozwalał sporej limuzynie na rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 8,1 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h.

Spośród turbodiesli należy wymienić podstawowy motor 2,0 HDi o mocy 136 KM, mocniejszą jednostkę HDi o pojemności 2,2 l rozwijającą 133, a później 170 KM, a także najmocniejszego diesla, który w przeciwieństwie do mniejszych jednostek miał już 6 cylindrów, czyli silnik 2,7 HDi. Jednostka ta daje kierowcy do dyspozycji 204 KM oraz 440 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s oraz osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Francuski producent twierdzi, że auto zadowala się średnim spalaniem na poziomie 8,4 l/100 km.

Pomimo zastosowania jednostek V6 osiągi Peugeota 607 nie mogą się równać z topowymi wersjami ówczesnych rynkowych konkurentów, czyli wcześniej wspomnianego Audi A6 czy BMW Serii 5. Auto waży nawet 1800 kg, a 6-biegowa przekładnia Tiptronic połączona z silnikami V6 HDi była nastawiona bardziej na komfort niż sportowe osiągi. Dla wielu osób wadą Peugeota 607 może być także przedni napęd.

W 2004 roku auto przeszło facelifting, w ramach którego delikatnie odświeżono wygląd przedniego pasa oraz przednich reflektorów, a pod maską zagościł topowy diesel. Co ciekawe, w 2000 roku powstała wersja koncepcyjna francuskiej limuzyny o nazwie Peugeot 607 Paladine. Auto zostało wyposażone w otwieraną tylną część dachu (landaulet) oraz przedłużone nadwozie. Model ten został zaprezentowany na targach w Genewie w 2000 roku, ale nigdy nie trafił do produkcji. Siedem lat później jechał nim Nicolas Sarkozy, kiedy został wybrany prezydentem Francji.

Peugeot 607 był produkowany do 2010 roku, a jego oficjalnym następcą jest krótszy i mniej luksusowy model 508, który wypełnił lukę między 407 oraz 607 i zastąpił na rynku oba modele. Francuska limuzyna jest dzisiaj naprawdę dobrą propozycją na rynku wtórnym.

3.70
Ocena na postawie 14 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 607

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (2)

Peugeot 607: newsy, testy i recenzje

Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę

... Polacy uwielbiają samochody segmentu B, a crossovery oparte na ich platformach z każdym rokiem zyskują zwolenników. Peugeot 2008 nigdy jednak nie był hitem sprzedaży w naszym kraju. Po tygodniu spędzonym z nową generacją myślę, że mogłoby się to ...

6 dni temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

4 tygodnie temu

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

6 miesięcy temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

6 miesięcy temu

Peugeot 607 [z drugiej ręki]

... Klasa wyższa średnia - teoretycznie pojęcie to oznacza grupę aut, które mogą być użytkowane zarówno przez duże rodziny, jak i prezesów korporacji, lubiących czasem usiąść na tylnej kanapie. Według tej samej teorii reprezentantem tego segmentu ...

dawno temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

3 miesiące temu

Peugeot 607 [awarie i problemy]

... się także Francuzi, jednym z ciekawszych aut ich produkcji był wycofany rok temu z rynku, ale nadal świeży stylistycznie Peugeot 607. ... się także Francuzi, jednym z ciekawszych aut ich produkcji był wycofany rok temu z rynku, ale nadal świeży ...

dawno temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

6 miesięcy temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

6 miesięcy temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie