Peugeot 607

Model
Peugeot 607 Zobacz 5 zdjęć

Peugeot 607

W latach 70. ubiegłego wieku Peugeot produkował luksusową limuzynę o nazwie 604. Auto woziło dygnitarzy rządowych tamtych czasów, w tym Wojciecha Jaruzelskiego. W 1989 roku na rynku pojawił się model 605, który produkowany był przez 10 lat i niejako przejął rolę swojego poprzednika. Na przełomie wieków auto było jednak zbyt przestarzałe, a jego osiągi nie pasowały do charakteru luksusowej limuzyny.

Wtedy właśnie Peugeot wypuścił na rynek ostatnie tak duże auto, czyli 607. Korzystało ono z tej samej platformy, która została opracowana dla poprzednika. Zmieniono jednak nadwozie, które zachwycało nowoczesną stylistyką i nawet dzisiaj wygląda atrakcyjnie.

Peugeot 607 charakteryzuje się atrapą chłodnicy z dużym logo francuskiego lwa, skośnymi przednimi reflektorami, delikatnym przetłoczeniem prowadzącym wzdłuż całego nadwozia i płynnie przechodzącym w dość spore tylne światła. Auto mierzy aż 4902 mm długości, 1832 mm szerokości oraz 1442 mm wysokości. Jest więc o 18 cm dłuższe od swojego poprzednika.

Peugeot 607 był luksusową limuzyną, jednak jego cena plasowała go w segmencie E, tuż obok Audi A6 oraz Mercedesa Klasy E, ponieważ jak na swoje wymiary oraz reprezentacyjny styl kosztował naprawdę niedużo. Auto nie było więc produkowane w dwóch wersjach różniących się długością nadwozia, jednak 4,9 m długości to naprawdę sporo, a najłatwiej zauważyć to, siadając na tylnej kanapie.

Z tyłu miejsca na nogi jest pod dostatkiem, podobnie z przodu. Wygląd wnętrza także był miłym zaskoczeniem. Bardzo prosta stylistyka przetrwała próbę czasu, a Peugeot 607 kusił bardzo bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodziły takie gadżety, jak: elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele przednie, automatyczna klimatyzacja, tempomat, skórzana tapicerka czy nawigacja satelitarna.

Peugeot oferował do tego auta dwie jednostki benzynowe i trzy turbodiesle. Miłośnicy benzyniaków mieli do wyboru motor 2,2 16 V, który w początkowych latach produkcji generował 158, a później 163 KM, a także jednostkę V6 o pojemności 2,9 l wytwarzającą 207 lub 211 KM. Topowy silnik pozwalał sporej limuzynie na rozpędzanie się od 0 do 100 km/h w 8,1 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h.

Spośród turbodiesli należy wymienić podstawowy motor 2,0 HDi o mocy 136 KM, mocniejszą jednostkę HDi o pojemności 2,2 l rozwijającą 133, a później 170 KM, a także najmocniejszego diesla, który w przeciwieństwie do mniejszych jednostek miał już 6 cylindrów, czyli silnik 2,7 HDi. Jednostka ta daje kierowcy do dyspozycji 204 KM oraz 440 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s oraz osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Francuski producent twierdzi, że auto zadowala się średnim spalaniem na poziomie 8,4 l/100 km.

Pomimo zastosowania jednostek V6 osiągi Peugeota 607 nie mogą się równać z topowymi wersjami ówczesnych rynkowych konkurentów, czyli wcześniej wspomnianego Audi A6 czy BMW Serii 5. Auto waży nawet 1800 kg, a 6-biegowa przekładnia Tiptronic połączona z silnikami V6 HDi była nastawiona bardziej na komfort niż sportowe osiągi. Dla wielu osób wadą Peugeota 607 może być także przedni napęd.

W 2004 roku auto przeszło facelifting, w ramach którego delikatnie odświeżono wygląd przedniego pasa oraz przednich reflektorów, a pod maską zagościł topowy diesel. Co ciekawe, w 2000 roku powstała wersja koncepcyjna francuskiej limuzyny o nazwie Peugeot 607 Paladine. Auto zostało wyposażone w otwieraną tylną część dachu (landaulet) oraz przedłużone nadwozie. Model ten został zaprezentowany na targach w Genewie w 2000 roku, ale nigdy nie trafił do produkcji. Siedem lat później jechał nim Nicolas Sarkozy, kiedy został wybrany prezydentem Francji.

Peugeot 607 był produkowany do 2010 roku, a jego oficjalnym następcą jest krótszy i mniej luksusowy model 508, który wypełnił lukę między 407 oraz 607 i zastąpił na rynku oba modele. Francuska limuzyna jest dzisiaj naprawdę dobrą propozycją na rynku wtórnym.

3.70
Ocena na postawie 14 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 607

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (2)

Peugeot 607: newsy, testy i recenzje

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

2 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

3 tygodnie temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

2 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

3 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

2 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

6 miesięcy temu

Peugeot 607 [z drugiej ręki]

... Klasa wyższa średnia - teoretycznie pojęcie to oznacza grupę aut, które mogą być użytkowane zarówno przez duże rodziny, jak i prezesów korporacji, lubiących czasem usiąść na tylnej kanapie. Według tej samej teorii reprezentantem tego segmentu ...

dawno temu

Nowy Peugeot 208 wyciekł i wygląda fantastycznie

... Premiera nowego Peugeota 208 jest planowana na targi w Genewie, ale auto możemy zobaczyć już teraz. Do sieci wyciekły jego oficjalne zdjęcia. Wyglądem nawiązuje do większych modeli producenta. ... Kły jak w nowym 508, tylny pas świateł jak w ...

8 miesięcy temu

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny

... Peugeot 508 to niewątpliwie jedno z najładniejszych aut klasy średniej, a podczas testu okazał się również bardzo wygodny i świetny w trasie. Teraz sprawdziłem wariant rodzinny, czyli kombi. Bo raczej tego modelu nie widzę we flotach. ... jeżdżą ...

2 miesiące temu

Tak, nowy Peugeot 208 na żywo też jest świetny

... Najpierw Peugeot 208 wyciekł, potem zobaczyliśmy jego oficjalne zdjęcia. Ciągle były to jednak tylko fotografie prasowe, które nie zawsze oddają faktyczny wygląd auta. W przypadku malucha z Francji tak nie jest - 208 na żywo prezentuje się ...

8 miesięcy temu

Peugeot 607 [awarie i problemy]

... się także Francuzi, jednym z ciekawszych aut ich produkcji był wycofany rok temu z rynku, ale nadal świeży stylistycznie Peugeot 607. ... się także Francuzi, jednym z ciekawszych aut ich produkcji był wycofany rok temu z rynku, ale nadal świeży ...

dawno temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

3 miesiące temu

Nowy Peugeot 508 SW - bezkompromisowe kombi - polska gama i cenniki

... Po premierze bezkompromisowego sedana, na polskim rynku pojawiła się wersja SW nowego PEUGEOT 508. Nowy PEUGEOT 508 SW czerpie inspiracje ze świata nadwozi shooting brake i łamie wszystkie kanony ... obowiązujące na konkurencyjnym rynku modeli ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie