Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Hyundai Pony 4 generacji

Generacja
Hyundai Pony 4 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Pony to samochód kompaktowy (segment C) produkowany w latach 1975-1994 przez wielobranżowy południowokoreański koncern Hyundai. W niektórych krajach, takich jak np. Stany Zjednoczone, Hyundai Pony trzeciej i czwartej generacji występował pod nazwą Excel.

Model Pony czwartej serii był produkowany w latach 1989-1994 w Korei Południowej oraz w latach 1995-1998 na Filipinach.

Pony czwartej generacji to mocno zmodyfikowany Pony III (wytwarzany od 1985 roku). Auto po modernizacji nosiło oznaczenie wewnętrzne Pony X2.

Proste w swoich kształtach nadwozie nieco urosło w każdą stronę w porównaniu z poprzednikiem. Wóz ma nowy przód i tył. Hyundai zmienił w nowym Pony także przednie i tylne światła. Przednie reflektory były bardziej wyraziste. Stylistyka modelu Pony nawiązywała bardziej do europejskich kanciastych samochodów początku lat 90. ubiegłego wieku niż do aut znacznie bliżej położonej Japonii.
Pony IV sprzedawano z dwoma rodzajami nadwozia. Pierwszym z nich był hatchback, dostępny jako auto 3-drzwiowe oraz wóz 5-drzwiowy, drugim – 4-drzwiowy sedan.

Proste kształty nadwozia sprzyjały dobrej widoczności. Mają w tym swój udział szyby o dużej powierzchni i wąskie słupki. Ujemną stroną tego rozwiązania było szybko i silnie nagrzewające się wnętrze samochodu w upalne dni.

W porównaniu z samochodem sprzed faceliftingu nowy Pony zyskał nieco miejsca w kabinie pasażerskiej. Już w Pony III generacji pasażerowie nie mogli narzekać na brak miejsca, ale w nowym samochodzie było go jeszcze więcej. Z przodu kierowca miał odpowiednio dużo miejsca nad głową i na nogi. Pewnym utrudnieniem w zajęciu dogodnej pozycji do jazdy mógł być brak regulacji kolumny kierowniczej w żadnej z płaszczyzn.

Na tylnej kanapie miejsca na nogi i nad głowami było pod dostatkiem. Jedynie najwyżsi pasażerowie mogli narzekać na brak przestrzeni na nogi, gdy przednie fotele przesunięte były mocno do tyłu.
Zarówno kanapa, jak i fotele z przodu były odpowiednio twarde, ale jednocześnie na tyle miękkie, żeby nie utrudniać podróży na dłuższych dystansach. Brakowało im natomiast dobrego trzymania bocznego, co znacznie utrudniało szybką jazdę po łukach.

Materiały wykorzystane do wykonania wnętrza nie były najwyższej jakości. Dominowały twarde plastiki, nie najlepiej zmontowane. Pod tym względem Pony nie wyróżniał się spośród średnich samochodów segmentu C. Nieco lepsze były materiały tapicerskie użyte do obszycia foteli.
Hyundai Pony nie oferował niczego ponad wyposażenie niezbędne do jazdy. Tylko w niektórych wersjach samochodu pojawiały się zagłówki na tylnej kanapie.

Do napędu Pony firma Hyundai wybrała tylko dwa silniki. Były to jednostki napędowe przygotowane przez japoński koncern Mitsubishi. Oba motory miały po 4 cylindry i spalały benzynę. Mniejszy silnik miał objętość skokową 1,3 l i osiągał moc 58 KM lub 72 KM, a większy, o objętości skokowej 1,5 l rozwijał moc 77 KM lub 84 KM. Jednostki napędowe wydają się słabe, ale poza 58-konną wersją wszystkie zapewniały przyzwoite osiągi. Dużą rolę w tym odgrywała niska, nieprzekraczająca jednej tony masa własna samochodu.

Z jednostkami silnikowymi łączono trzy skrzynie biegów. Dwie z nich to skrzynie manualne z 4 lub 5 przełożeniami, trzecia to 4-biegowa, automatyczna skrzynia.

Po dwóch latach od rozpoczęcia produkcji, w 1991 roku, samochód trafił do byłych państw Bloku Wschodniego, w tym do Polski. Tutaj auto sprzedawało się całkiem nieźle i było dostępne aż do zmiany na model Accent w 1994 roku.

W niektórych krajach, takich jak Korea Południowa czy Holandia, wprowadzony do sprzedaży w 1995 roku Accent sprzedawany był jako Pony piątej generacji.

3.52
Ocena na postawie 48 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelPony
Produkcja od1990
Produkcja do1994

Inne modele Hyundai

Hyundai Pony 4 generacji: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 3

Hyundai Ioniq pierwszym elektrycznym autem ITD

... Pojazdy z napędem elektrycznym są coraz chętniej wykorzystywane w państwowych służbach. Do garnizonów policji oraz posterunków straży miejskich z wielu zakątków Polski dołącza teraz katowicka Inspekcja Transportu Drogowego, która właśnie ...

2 miesiące temu

Hyundai uchyla rąbka tajemnicy. Pokazuje zarys i20 N na filmie

... Choć rozszerzenie gamy topowych modeli Hyundaia sygnowanych literą N miało już nastąpić w zeszłym roku, chętni wrażeń wciąż mają do wyboru tylko kompaktowego i30 N. Niebawem ma się to zmienić. Hyundai pokazał pierwszy kształt i20 N na filmie ...

5 miesięcy temu

Nowe BMW Serii 4 już w konfiguratorze. Ceny modelu w Polsce

... Jedno z najbardziej kontrowersyjnych BMW ostatnich lat właśnie wjeżdża do salonów. Nowa Seria 4 z charakterystyczną, dużą atrapą chłodnicy jest już dostępna w konfiguratorze. Jakie wersje przewidział importer i ile trzeba za nie zapłacić? ... ...

miesiąc temu

Drżyj Fiesto ST i Polo GTI! Nadchodzi Hyundai i20 N

... Po genialnym i30 N przyszedł czas na coś mniejszego. Hyundai wkracza w ostatnią fazę rozwoju modelu i20 N, który może sporo namieszać w segmencie małych hot hatchy. Jeśli będzie równie dobry, co większy brat, konkurencja ma się czego obawiać. ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie