Hyundai Pony 4 generacji

Generacja
Hyundai Pony 4 generacji Zobacz 3 zdjęcia

Pony to samochód kompaktowy (segment C) produkowany w latach 1975-1994 przez wielobranżowy południowokoreański koncern Hyundai. W niektórych krajach, takich jak np. Stany Zjednoczone, Hyundai Pony trzeciej i czwartej generacji występował pod nazwą Excel.

Model Pony czwartej serii był produkowany w latach 1989-1994 w Korei Południowej oraz w latach 1995-1998 na Filipinach.

Pony czwartej generacji to mocno zmodyfikowany Pony III (wytwarzany od 1985 roku). Auto po modernizacji nosiło oznaczenie wewnętrzne Pony X2.

Proste w swoich kształtach nadwozie nieco urosło w każdą stronę w porównaniu z poprzednikiem. Wóz ma nowy przód i tył. Hyundai zmienił w nowym Pony także przednie i tylne światła. Przednie reflektory były bardziej wyraziste. Stylistyka modelu Pony nawiązywała bardziej do europejskich kanciastych samochodów początku lat 90. ubiegłego wieku niż do aut znacznie bliżej położonej Japonii.
Pony IV sprzedawano z dwoma rodzajami nadwozia. Pierwszym z nich był hatchback, dostępny jako auto 3-drzwiowe oraz wóz 5-drzwiowy, drugim – 4-drzwiowy sedan.

Proste kształty nadwozia sprzyjały dobrej widoczności. Mają w tym swój udział szyby o dużej powierzchni i wąskie słupki. Ujemną stroną tego rozwiązania było szybko i silnie nagrzewające się wnętrze samochodu w upalne dni.

W porównaniu z samochodem sprzed faceliftingu nowy Pony zyskał nieco miejsca w kabinie pasażerskiej. Już w Pony III generacji pasażerowie nie mogli narzekać na brak miejsca, ale w nowym samochodzie było go jeszcze więcej. Z przodu kierowca miał odpowiednio dużo miejsca nad głową i na nogi. Pewnym utrudnieniem w zajęciu dogodnej pozycji do jazdy mógł być brak regulacji kolumny kierowniczej w żadnej z płaszczyzn.

Na tylnej kanapie miejsca na nogi i nad głowami było pod dostatkiem. Jedynie najwyżsi pasażerowie mogli narzekać na brak przestrzeni na nogi, gdy przednie fotele przesunięte były mocno do tyłu.
Zarówno kanapa, jak i fotele z przodu były odpowiednio twarde, ale jednocześnie na tyle miękkie, żeby nie utrudniać podróży na dłuższych dystansach. Brakowało im natomiast dobrego trzymania bocznego, co znacznie utrudniało szybką jazdę po łukach.

Materiały wykorzystane do wykonania wnętrza nie były najwyższej jakości. Dominowały twarde plastiki, nie najlepiej zmontowane. Pod tym względem Pony nie wyróżniał się spośród średnich samochodów segmentu C. Nieco lepsze były materiały tapicerskie użyte do obszycia foteli.
Hyundai Pony nie oferował niczego ponad wyposażenie niezbędne do jazdy. Tylko w niektórych wersjach samochodu pojawiały się zagłówki na tylnej kanapie.

Do napędu Pony firma Hyundai wybrała tylko dwa silniki. Były to jednostki napędowe przygotowane przez japoński koncern Mitsubishi. Oba motory miały po 4 cylindry i spalały benzynę. Mniejszy silnik miał objętość skokową 1,3 l i osiągał moc 58 KM lub 72 KM, a większy, o objętości skokowej 1,5 l rozwijał moc 77 KM lub 84 KM. Jednostki napędowe wydają się słabe, ale poza 58-konną wersją wszystkie zapewniały przyzwoite osiągi. Dużą rolę w tym odgrywała niska, nieprzekraczająca jednej tony masa własna samochodu.

Z jednostkami silnikowymi łączono trzy skrzynie biegów. Dwie z nich to skrzynie manualne z 4 lub 5 przełożeniami, trzecia to 4-biegowa, automatyczna skrzynia.

Po dwóch latach od rozpoczęcia produkcji, w 1991 roku, samochód trafił do byłych państw Bloku Wschodniego, w tym do Polski. Tutaj auto sprzedawało się całkiem nieźle i było dostępne aż do zmiany na model Accent w 1994 roku.

W niektórych krajach, takich jak Korea Południowa czy Holandia, wprowadzony do sprzedaży w 1995 roku Accent sprzedawany był jako Pony piątej generacji.

3.52
Ocena na postawie 48 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelPony
Produkcja od1990
Produkcja do1994

Inne modele Hyundai

Hyundai Pony 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Hyundai Veloster Grappler to crossover, jakiego potrzebujemy

... Kolejny kompaktowy crossover? W dzisiejszych czasach nietrudno o przesyt autami tego rodzaju. Hyundai Veloster Grappler jest jednak czymś zupełnie innym. Pod względem prześwitu i wyposażenia bliżej mu do dzielnej terenówki niż miejskiej zabawki. ...

5 dni temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać

... Marka Hyundai w nietypowy sposób promuje swój samochód napędzany silnikiem elektrycznym, który energię czerpie z ogniw paliwowych. Udowadnia również, że wodór jest najczystszym paliwem na świecie. ... Hiszpański oddział marki Hyundai w ramach ...

tydzień temu

Trzy elektryczne Hyundaie Ioniq dołączyły do prezydenckiej floty

... Kancelaria Prezydenta RP zakupiła trzy kolejne auta elektryczne do swojej floty. Poza wykorzystywanym już BMW i3, prezydent Andrzej Duda będzie mógł używać także Hyundaia Ioniq. ... Trzy egzemplarze Hyundaia Ioniq zasiliły flotę Kancelarii ...

3 tygodnie temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 zaskakuje wyglądem i wyposażeniem

... Na kilka dni przed oficjalną premierą we Frankfurcie Hyundai pochwalił się najnowszą generacją modelu i10. Auto prezentuje się zaskakująco świeżo. Może też pochwalić się dojrzale zaprojektowanym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. Będzie nowy hit w ...

2 miesiące temu

Frankfurt 2019: Co zaprezentuje Hyundai?

... Salon we Frankfurcie w 2019 roku będzie stał pod znakiem hybryd i samochodów elektrycznych. Kolejną marką, która planuje premierę ekologicznego modelu jest Hyundai. Koreańczycy przyjadą do Niemiec z interesującym konceptem oraz zupełnie nową ...

2 miesiące temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 także w wersji N Line

... Hyundai zaprezentował we Frankfurcie najnowsze wcielenie modelu i10. Auto wygląda zaskakująco dobrze i będzie dostępne także w usportowionej odmianie N-Line. Klienci poszukujący małego samochodu do miasta zyskali właśnie bardzo interesującą ...

miesiąc temu

Hyundai Kona Electric: tutaj nie musisz się martwić o zasięg

... Z Warszawy do Wrocławia na jednym ładowaniu? Dla Hyundaia Kony Electric to żaden problem, nawet zostanie zapas. Robi to, oferując naprawdę świetne osiągi, bogate wyposażenie i zaskakująco przestronne wnętrze. Szkoda tylko, że ten zestaw aż tyle ...

miesiąc temu

Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd

... Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych ...

3 tygodnie temu

Nowy Hyundai i10 w oficjalnej zapowiedzi

... Hyundai i10 zadebiutuje w najnowszej odsłonie już podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie. Koreańczycy opublikowali oficjalną zapowiedź, dzięki której wiemy czego mniej więcej się spodziewać. Wiadomo już, że stylistyka mieszczucha będzie ...

3 miesiące temu

Hyundai Kona Hybrid już w Polsce - znamy ceny

... Po standardowej, spalinowej odmianie oraz wersji elektrycznej przyszedł czas na trzeci już wariant koreańskiego crossovera. Hyundai Kona Hybrid jest pomostem pomiędzy klasycznym i elektrycznym napędem łącząc te dwa rozwiązania. Ile trzeba ...

3 miesiące temu

Hyundai Venue będzie mniejszą alternatywą dla odważnej Kony

... Hyundai szykuje się do wprowadzenia na rynek kolejnego crossovera. Po odważnej stylistycznie Konie przyjdzie czas na Venue, model pozycjonowany o klasę niżej. Premiera jeszcze w kwietniu, ale póki co dostaliśmy rysunki auta. ... Na salonie ...

7 miesięcy temu

Hyundai i30 N Project C we Frankfurcie: lżejszy i jeszcze szybszy

... Hyundai nie spoczął na laurach prezentując drugą wersję modelu i30 N w postaci fastbacka. Na IAA Frankfurt 2019 przygotował kolejną premierę i odsłonę tego auta. Będzie lżejszy i jeszcze szybszy. ... To limitowana wersja Hyundaia i30 N ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie