Szef projektantów BMW tłumaczy, dlaczego Seria 7 po liftingu ma tak wielki grill

Premiera BMW Serii 7 po liftingu wywołała falę memów i żartów. Wszystko przez komicznie wielki grill, który teraz zajmuje znaczną część przodu auta. Szef projektantów marki w wywiadzie tłumaczy, dlaczego podjęli taką decyzję.

Wieeeeelkie "nerki" w BMW Serii 7Wieeeeelkie "nerki" w BMW Serii 7
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/BMW
Michał Zieliński

Zaprezentowane w styczniu 2019 roku BMW Serii 7 po liftingu do dzisiaj szokuje. Wiele osób nie może przywyknąć do wielkiej atrapy chłodnicy, na którą zdecydowali się projektanci. Tradycyjne "nerki" są ogromne (40 proc. większe niż wcześniej!), a wrażenie potęgują wąskie reflektory, pomiędzy którymi je umieszczono.

Adrian van Hooydonk, szef projektantów BMW, udzielił wywiadu australijskiemu serwisowi Motoring, w którym wyjaśnia, skąd decyzja, by zainstalować tak wielki grill. Wszystko przez konieczność odróżnienia flagowej limuzyny od mniejszej Serii 5. Wcześniej oba auta były bardzo podobne i na pierwszy rzut oka różniły się tylko rozmiarem.

Projektant odniósł się także do krytyki. Powiedział, że spodziewali się takiej reakcji, ale decyzja była świadoma. Najwięcej negatywnych komentarzy spływa z Europy, gdzie klienci nie lubią się wyróżniać. Inaczej sprawa ma się w USA czy Chinach, które są znacznie ważniejszymi rynkami, gdy mowa o "siódemce".

A co w takim razie z X7, które ma równie ogromne "nerki"? Van Hooydonk zauważa, że w tym modelu mniej szokują, bo samo auto jest bardzo duże. W końcu flagowy SUV BMW ma ponad 5,1 metra długości, 2 metry szerokości i ponad 1,8 metra wysokości.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?