Świetne wyniki Mazdy w Polsce drugi rok z rzędu
Mazda kolejny rok z rzędu osiąga znakomite wyniki sprzedaży na polskim rynku.
08.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:59
W 2013 roku Mazda w Polsce osiągnęła wzrost sprzedaży równy 76 proc. w stosunku do poprzedniego analogicznego okresu. W 2014 to osiągnięcie zostało powtórzone. Mazda sprzedała w ostatnim roku 77 proc. więcej samochodów niż w 2013. Tym samym japoński producent awansował na 15. pozycję na polskim rynku i ma teraz 2,3 proc. udziału.
Warto tu przypomnieć, że działający obecnie oddział Mazdy w Polsce funkcjonuje od roku 2008. Od tamtej pory kupiliśmy 25 291 nowych samochodów japońskiego producenta. W ostatnim roku największym zainteresowaniem cieszyła się Mazda3 (2924 sprzedanych egzemplarzy). Zaraz za nią uplasowała się Mazda6 (2663 sztuk). Trzecie miejsce przypadło CX-5 (1646 egzemplarzy). Łącznie sprzedaż Mazdy w Polsce w 2014 roku wyniosła 7 531 egzemplarzy.
Przedstawiciele japońskiego koncernu na Polskę są optymistycznie nastawieni także do roku 2015. Na rynek wejdzie odświeżona Mazda6 i CX-5. Na wiosnę w salonach pojawi się także nowa Mazda2, a kilka miesięcy później zobaczymy nową, czwartą generację MX-5. Japończycy przygotowali także model, którego jeszcze nie było w gamie. Do gry wejdzie mały crossover CX-3.
Zobacz także