Suzuki Vitara (2022): cennik i opis wersji

Vitara to nazwa, którą zna chyba każdy zwolennik SUV-ów. Japońskie auto w kolejnych wersjach cieszyło się wśród kierowców dobrą opinią. Ile dziś kosztuje ten model Suzuki i co oferuje?

Suzuki VitaraSuzuki Vitara
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Suzuki
Tomasz Budzik

Charakterystyka modelu i silniki

Suzuki Vitara to niewielki SUV, który w założeniach producenta ma sprawdzić się zarówno w mieście, jak i poza asfaltowymi trasami. Auto o długości 417,5 cm, wysokości 161 cm i szerokości 177,5 cm odznacza się rozstawem osi wynoszącym 250 cm. Samochód może być napędzany silnikiem benzynowym lub jednostką hybrydową. W pierwszym przypadku pojemność bagażnika wynosi 362 l, a po rozłożeniu kanapy 1119 l. Auto hybrydowe może zaoferować 289 l wartości podstawowej oraz 1046 l pojemności maksymalnej.

 Samochód dostępny jest z jednym z dwóch układów napędowych. Auto z silnikiem benzynowym 1.4 BoostJet oferuje 129 KM przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy wynoszący 235 Nm dostępnych od 2000 do 3000 obr./min. Samochód zostało wyposażone w układ miękkiej hybrydy. Odzyskuje on energię kinetyczną i wspiera silnik spalinowy mocą 10 kW oraz momentem obrotowym 50 Nm.

Hybrydowa jednostka z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l oddaje do dyspozycji kierowcy 116 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy motoru spalinowego wynosi 138 Nm przy 4400 obr./min., a elektrycznego 60 Nm.

Maksymalna prędkość Vitary z silnikiem 1.4 Boost Jet wynosi 190 km/h, a przyspieszenie od 9 do 100 km/h to 9,5 s w przypadku wersji z napędem na jedną oś i 10,2 s dla auta z napędem 4x4. Japoński SUV z jednostką hybrydową 1.5 DualJet Hybrid rozpędza się do maksymalnej prędkości 180 km/h. Przyspieszenie do "setki" to 12,7 s dla auta z napędem na jedną oś i 13,5 s w przypadku napędu na cztery koła.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara © Materiały prasowe | Suzuki

Cennik Suzuki Vitary

Tańszą z wersji samochodu jest oczywiście ta wyposażona w benzynowy silnik 1.4 BoostJet z układem miękkiej hybrydy i sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Vitara z napędem na jedną oś w wersji ComfortPlus kosztuje 91 900 zł, za auto w wersji Premium trzeba zapłacić przynajmniej 96 900 zł, a w odmianie Elegance 106 900 zł.

Suzuki Vitara z tym samym silnikiem i ręczną skrzynią biegów, ale napędem na cztery koła, została wyceniona odpowiednio: w wersji Premium na 108 900 zł, w wersji Elegance na 118 900 zł, a odmiana Elegance Sun to wydatek przynajmniej 123 900 zł.

Droższa jest oczywiście Suzuki Vitara z w pełni hybrydową jednostką napędową 1.5 DualJet Hybrid. Współpracuje ona ze zaautomatyzowaną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Cennik odmiany z napędem na jedną oś rozpoczyna się kwotą 112 900 zł za konfigurację Premium. Bardziej wymagający klienci za auto w wersji Elegance zapłacą przynajmniej 122 900 zł.

Hybrydowa Vitara z napędem na cztery koła wieńczy cennik tego modelu. 124 900 zł trzeba zapłacić za auto w wersji Premium. Konfiguracja Elegance Sun kosztuje przynajmniej 139 900 zł.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara © Materiały prasowe | Suzuki

Wyposażenie

Czego można spodziewać się na pokładzie Vitary? Jak się okazuje, już w podstawowej wersji znajdziemy przydatne dodatki. Oto wybrane elementy kolejnych wersji wyposażenia.

Comfort Plus

  • 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa),
  • Hill Hold Control (wsp. ruszania na wzniesieniu),
  • światła do jazdy dziennej LED,
  • Dual Sensor Brake Support (układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym),
  • Emergency Stop Signal (system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu),
  • TSR (Traffic Sign Recognition - rozpoznawanie znaków drogowych),
  • LDP (Lane Departure Prevention - przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu),
  • Weaving alert (ostrzeganie o niestabilności kierunku jazdy),
  • LDW (Lane Departure Warning - ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu),felgi stalowe 16" z pełnymi kołpakami.

Premium (dodatkowo)

  • Hill Descent Control (wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, dla wersji ALLGRIP),
  • skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem i tempomatem,
  • elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i tylnych,
  • interaktywny system multimedialny z ekranem dotykowym 7",
  • Pakiet Zimowy (podgrzewane fotele przednie + nawiew na nogi pasażerów z tyłu),
  • podłokietnik między przednimi fotelami ze schowkiem,
  • kamera cofania (tył pojazdu, obraz w kolorze),
  • połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay™, Android Auto™, MirrorLink™),
  • system kluczyka elektronicznego (dla wersji 6AT),
  • felgi aluminiowe 17".

Elegance / Elegance Sun (ponadto lub zamiennie)

  • Nawigacja,
  • system kluczyka elektronicznego,
  • czujniki parkowania (przednie i tylne),
  • felgi aluminiowe 17" polerowane,
  • przeszklony dach panoramiczny (dotyczy Elegance Sun).
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę