Obraz

Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik

Marcin Łobodziński

Po długich tygodniach oczekiwania Suzuki Motor Poland wreszcie opublikowało cennik swojego najnowszego modelu jakim jest Baleno.

Auto, które trudno sklasyfikować – takie jest nowe Suzuki Baleno. Nowe, ponieważ poprzednik, o którym nie każdy z was pewnie jeszcze pamięta był plasowany w segmencie C. Nie zdobył serc europejskich klientów. Tu mamy przedstawiciela samochodów, które utkwiły gdzieś pomiędzy segmentem B i C, ale konkurencji na polskim rynku nie brakuje. Choć jeśli mamy szukać hatchbacków, to jest ich niewiele. Škoda Rapid? Jak najbardziej. Nowy Fiat Tipo hatchback – jeszcze lepiej.

Obraz

Szczególnie, że cena to 43 900 zł za samochód napędzany silnikiem benzynowym 1.2 DualJet. To wolnossący motor o mocy 90 KM oznaczony jako K12C. Jest łączony z przekładnią manualną o pięciu przełożeniach lub automatyczną CVT. Jednak nie na polskim rynku, na którym na razie skrzyni bezstopniowej nie ma. W Polsce jedyne Baleno, jakie można zamówić z automatem to auto napędzane nowym silnikiem 1.0 BoosterJet w wersji Elegance za 73 900 zł. 112-konny motor benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. Oczywiście auto można kupić również z przekładnią manualną z pięcioma przełożeniami w specyfikacji Premium Plus za 58 900 zł.

Obraz

Trzecia wersja napędowa nowego Suzuki Baleno to Smart Hybrid. Jest to tak zwana lekka hybryda, w której alternator zespolono z rozrusznikiem (ISG) oraz wyposażono ją w akumulator litowo-jonowy. Alternator ISG ma za zadanie odzyskiwać energię kinetyczną, którą zamienia na prąd i dodatkowy zastrzyk mocy dla jednostki DualJet podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Taki samochód kosztuje 65 900 zł.

Obraz

Wyposażenie? Niezłe, ale z pewnymi brakami. Z zakresu bezpieczeństwa właściwie kompletne do codziennej jazdy, natomiast komfortowe obejmuje prawie wszystko to co trzeba, czyli klimatyzację, radio, elektrycznie regulowane szyby, centralny zamek, regulację wysokości fotela kierowcy i składane oparcie kanapy (niedzielone). Dość dziwną polityką jest natomiast oferowanie osiowej regulacji kolumny kierowniczej dopiero w najwyższym standardzie Elegance, który zaczyna się od ceny bliskiej prawdziwego kompaktu - 58 900 zł. To samo dotyczy elektrycznie regulowanych szyb z tyłu.

Obraz

Czy auto ma szansę powodzenia na rynku? Cóż, ma bardzo mocnego konkurenta w postaci Fiata Tipo. Sedana z mocniejszym silnikiem 1.4 można kupić za 42 600 zł. Wyposażenie niestety nie jest tak bogate – nie ma poduszek bocznych i kurtynowych oraz regulacji wysokości fotela kierowcy. Za lusterka z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapłacimy 500 zł ekstra, a i tak będziemy do przodu w porównaniu z klientem Baleno. Trzeba tylko pamiętać o tym, że ceny Fiata są na chwilę obecną promocyjne i w każdej chwili mogą się zmienić.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego