Subaru z Wysp Brytyjskich – Litchfield BRZ Aero Package Stage 1 (2012)

Litchfield Motors jako jedna z niewielu dotąd firm tuningowych podjęła się modyfikacji jednego ze sportowych bliźniaków – Subaru BRZ. Na razie nie ma wielkich zmian, ale plany są ambitne.

Obraz
Olgierd Lachowski

Litchfield Motors jako jedna z niewielu dotąd firm tuningowych podjęła się modyfikacji jednego ze sportowych bliźniaków – Subaru BRZ. Na razie nie ma wielkich zmian, ale plany są ambitne.

Subaru BRZ i Toyota GT 86 to dwa niewielkie sportowe zbudowane wspólnie samochody. Podczas projektowania firmy podzieliły się zadaniami i Subaru przypadło stworzenie układu napędowego i dobranie silnika. Marka należąca do koncernu FHI wybrała 4-cylindrowy przeciwsobny motor o objętości skokowej 2,0 l. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa wolnossąca jednostka napędowa charakteryzuje się mocą 200 KM przy 7000 obr./min i momentem obrotowym 205 Nm przy 6400 obr./min.

Obraz

Auto ma napęd klasyczny, a więc w taki, w którym silnik znajduje się z przodu, a napędzane są tylne koła. Nim wszystkie konie mechaniczne trafią do osi napędowych, przechodzą przez 6-biegową manualną skrzynię przekładniową.

200 KM w połączeniu niewielką masą własną wynoszącą 1305 kg skutkują przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,40 s i prędkością maksymalną 226 km/h. Jednak od samych suchych parametrów drogowych ważniejsza dla obu wytwórców była frajda z jazdy, jaką miały dawać BRZ i GT 86.

Obraz

Brytyjski tuner Litchfield Motors swoimi przeróbkami pokazuje, że Subaru i Toyota nie doszły do granic możliwości tego modelu. Za pomocą nowego ECU i „wydechu” Millteka Litchfield Motors udało się wycisnąć dodatkową moc z silnika Subaru BRZ.

Moduł EcuTek z nowo napisanym oprogramowaniem zapewnił dodatkowe 13 KM, a sportowy układ wydechowy dołożył kolejne 12 KM mocy i 12 Nm momentu obrotowego. Zestaw Millteka nie dość, że poprawia osiągi motoru, to jest jeszcze o ponad 30% lżejszy od oryginalnego układu wylotowego. Wszystko dzięki lepszym materiałom użytym do jego budowy oraz usunięciu konwerterów katalitycznych.

Obraz

Maszyna została obniżona o 30 mm. Dokonano tego, wymieniając fabryczne sprężyny na odpowiedniki firmy Eibach. Z magazynów Eibacha pochodzą też stabilizatory. Litchfield ma już gotowe bardziej zaawansowane modyfikacje podwozia i nowy zestaw hamulcowy, ale jeszcze nie zamontowało lepszych części.

Z zewnątrz od zwykłego BRZ to auto odróżnia się malutkim spojlerem pod przednim zderzakiem oraz kompletem kół z 18-calowymi felgami TSW Nurburg i oponami Michelin o rozmiarze 225/40 na każdym kole.

Obraz

W późniejszym czasie Litchfield planuje zainstalować pod maską Subaru do pomocy silnikowi sprężarkę mechaniczną, co ma sprawić, że moc będzie oscylowała w granicach 300 KM.

Dane techniczne

  • Typ: B4, FA20
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 225 KM przy 7200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,61 KM/l (seryjny – 100,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 217 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 295 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 295 mm
  • Koła przednie: 18” TSW Nurburg
  • Koła tylne: 18” TSW Nurburg
  • Opony przednie: 225/40 R 18
  • Opony tylne: 225/40 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1295 kg (- 10 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 5,76 kg/KM (seryjny – 6,53 kg/KM)
  • Długość: 4234 mm
  • Szerokość: 1775 mm
  • Wysokość: 1255 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Litchfield

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej