Subaru BRZ GT300 (2012) [wyścigi]

W kategorii GT300 w tym roku nastąpi wymiana dużej części wozów w stawce. Jednym z debiutantów będzie nowe Subaru BRZ GT300.

Obraz
Olgierd Lachowski

W kategorii GT300 w tym roku nastąpi wymiana dużej części wozów w stawce. Jednym z debiutantów będzie nowe Subaru BRZ GT300.

Nowy bolid po raz pierwszy został zaprezentowany podczas tokijskiego salonu samochodowego pod koniec listopada 2011 roku. Wkrótce potem można było obejrzeć wideo promujące ten wóz, a teraz auto przeszło pierwsze testy.

Obraz

Wyścigowy samochód został zbudowany na bazie seryjnego Subaru BRZ. W przeciwieństwie do kategorii GT500, w której startują prototypy zbudowane od zera, w GT300 do walki stają auta, w których pewien procent części jest wzięty wprost z seryjnego wozu.

Do takich elementów należą fragmenty płyty podłogowej (rozstaw osi musi być taki sam jak w samochodzie drogowym), dach czy choćby fragment drzwi. Światła przednie i tylne muszą odpowiadać kształtem seryjnym. Przednie reflektory dla odróżnienia od klasy GT500 w autach należących do GT300 świecą na żółto.

Obraz

Z drogowego pojazdu pochodzi także silnik, jednak może on być poddany modyfikacjom zwiększającym jego moc. W tym aucie jest to przeciwsobna jednostka napędowa o objętości skokowej 2,0 l i mocy maksymalnej około 300 KM.

SUBARU BRZ GT300

Kompletny samochód waży zdecydowanie mniej niż fabryczny. Niska masa wynika z zastosowania, gdzie to tylko możliwe, włókna węglowego i Kevlaru.

Pierwsze jazdy testowe BRZ GT300 przeszło na torze pod wulkanem Fuji. Według zespołu auto spisuje się poprawnie, a kierowca testowy Tetsuya Yamano stwierdził, że testują, bo chcą się upewnić, że ukończą wyścigi na podium. Czy tak będzie, okaże się po starcie sezonu 31 marca na torze Okayama.

Obraz

Subaru BRZ zastąpi większy i mniej poręczny model Legacy B4 startujący dotąd w barwach zespołu R&D Sport. Konkurencją BRZ będzie nie tylko nowa Toyota Prius GT300, ale także Ferrari 458 GTC oraz mistrzowskie BMW Z4 GT3.

Dane techniczne

  • Typ: B4, FA20
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: ≈ 300 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 150,15 KM/l
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane AP Racing
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane AP Racing
  • Koła przednie: 18”
  • Koła tylne: 18”

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2570 mmblock position=\inside6361/block
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne