Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Porsche 911 Targa 4 GTS

Czy przemysł motoryzacyjny potrafi jeszcze tworzyć piękne, inspirujące samochody? Na szczęście tak - przekonuje lista nowości zgłoszonych do tej kategorii naszego plebiscytu. A zwłaszcza jej zwycięzca.

Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
Źródło zdjęć: © Autokult | KONRAD SKURA

Trendy stylistyczne i możliwości techniczne się zmieniają, a Porsche 911 w tej najbardziej szczególnej wersji nadwozia pozostaje niezmienne już od równo 60 lat. Przydomek Targa zarezerwowano dla wariantu ze zdejmowaną środkową częścią dachu opasaną metalowym pałąkiem, który został zaprezentowany po raz pierwszy na targach IAA we Frankfurcie już w 1965 r., na długie 17 lat przed debiutem konwencjonalnej wersji otwartej.

Jak przystało na Porsche, swoją nazwę wziął on od słynnego wyścigu (Targa Florio, analogicznie do 911 Carrery upamiętniającej sukcesy marki w meksykańskim Carrera Panamericana). Jego innowacyjna forma wynikała z zainteresowania Porsche kwestią bezpieczeństwa: reklamowana była jako sztywniejsza i bezpieczniejsza alternatywa dla kabrioletu. Klienci docenili jednak głównie jej wyjątkowy wygląd, który przyniósł Tardze status ikony stylu.

Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
Porsche 911 Targa 4 GTS (2025) © Autokult | KONRAD SKURA

W najnowszej odsłonie Porsche 911, która weszło na polski rynek w zeszłym roku, Targa powraca w najbardziej klasycznej formie, choć dyskretnie podszytej nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Dzięki nim środkowa, tradycyjnie wykonana z materiału część dachu chowa się lub wysuwa za dotknięciem jednego przycisku w trwającym 19 sekund automatycznym procesie. Aż żal, że całość kończy się tak szybko, bo poruszane elektrycznie części nadwozia zapewniają niesamowity spektakl w perfekcyjnie zsynchronizowanych ruchach!

To do tej wersji nadwozia najlepiej pasuje obecny projekt wnętrza Porsche 911, który również wraca do klasyki: jego proste linie i analogowy klimat nawiązują wprost do pierwszych generacji tego modelu, zapewniając ponadczasowy styl odporny na przejściowe mody. Targa już od lat najbardziej elegancka koncepcja z dostępnych wariantów Porsche 911, a w tym roku również nasz Stylowy Samochód Roku.

  • Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
  • Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
  • Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
  • Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
  • Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
  • Porsche 911 Targa 4 GTS (2025)
[1/6] Porsche 911 Targa 4 GTS (2025) Źródło zdjęć: Autokult | KONRAD SKURA
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne