SsangYong Tivoli – informacje i dane techniczne

SsangYong Tivoli niedawno zadebiutował na światowej scenie. Dziś otrzymaliśmy sporą dawkę informacji technicznych na temat tego dość ciekawego samochodu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Marcin Łobodziński

Tivoli to nowy kamień milowy na drodze rozwoju partnerstwa między Mahindrą a SsangYongiem. Nowy SUV jest ucieleśnieniem idei “Korea Can Do” (Korea potrafi - to również rozwinięcie nazwy modelu Korando - przyp. red.) i daje świadectwo bogatych tradycji SsangYonga w dziedzinie innowacji i rozwoju produktu. Jesteśmy przekonani, że Tivoli zapewni SsangYongowi dalszy wzrost. – powiedział na oficjalnej prezentacji w Seulu Anand Mahindra, przewodniczący Mahindra Group.

SsangYong nie owija w bawełnę i zapowiada Tivoli jako kamień węgielny pod budowę pozycji światowego lidera w segmencie SUV dla marki. Obecnie planuje się produkcję na poziomie 100 tys. sztuk rocznie. Samochód powstawał przez 42 miesiące. SsangYong widzi model Tivoli w roli „mojego pierwszego SUV-a” dla klientów do tej pory nie znających walorów samochodów tego segmentu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Wnętrze reprezentuje „kompaktowy styl de luxe” i zostało zaprojektowane biorąc pod uwagę typowe zachowania pasażerów. Wypełni je mnogość kolorów deski rozdzielczej i tapicerki, która podobno nas nie zawiedzie jakością. Na to samo możemy liczyć jeśli chodzi o fotele, które będą nie tylko wygodne, ale i "sportowe". Bagażnik ma pojemność 423 l.

Samochód został wyposażony w interaktywny system rozrywki, audio z 6 głośnikami, wielofunkcyjną kierownicę, złącze HDMI, a także kamerę cofania, podgrzewane fotele dwóch rzędów, podgrzewaną kierownicę, dwustrefową klimatyzację i wentylowany fotel kierowcy. Z zakresu bezpieczeństwa 7 poduszek powietrznych i system ESP.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Na razie jedynym źródłem napędu ma być silnik benzynowy 1,6 l o mocy 126 KM. Wytwarza moment o wartości 157 Nm przy 4600 obr./min. Prace nad jednostką oznaczoną kodem e-XGi 160 trwały 3 lata. Może być zespolona z 6-stopniową przekładnią manualną lub automatyczną.

SsangYong Tivoli - dane techniczne

SsangYong Tivoli
Długość:4195 mm
Szerokość:1795 mm
Wysokość:1590 mm
Rozstaw osi:2600 mm
Masa własna:1270 kg (1300 kg AT)
Pojemność bagażnika:423 l
Pojemność zbiornika paliwa:47 l
Silnik:benzynowy e-XGi 160
Moc maksymalna:126 KM przy 6000 rpm
Moment maksymalny:157 Nm przy 4600 rpm
Miejskie zużycie paliwa:9,3 l/100 km
Autostradowe zużycie paliwa:7,1 l/100 km
Średnie zużycie paliwa:8,3 l/100 km
Skrzynia biegów:6-biegowa manualna lub automatyczna
Zawieszenie przednie:kolumna MacPherson
Zawieszenie tylne:belka skrętna
Hamulce przednie/tylne:tarcze wentylowane/tarcze
Opony:205/60R16 lub 215/45R18
Układ kierowniczy:elektryczny z trzema trybami pracy

SsangYong Tivoli - galeria

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥