Ssang Yong na handel | Renault-Nissan i Mahindra będą się licytować!

Pozostając w tematyce handlu firmowymi logami rynku motoryzacyjnego za olbrzymie pieniądze, warto zwrócić uwagę na kolejny, szykujący się niebawem przetarg, ponownie na azjatyckim rynku. Ssangyong Motor, koreański producent pojazdów segmentu SUV w najbliższym czasie będzie szedł pod młotek. Firma będąca w trakcie restrukturyzacji od ponad dwóch lat nie może wyjść z kłopotów finansowych.

Obraz
Rafał Warecki

Pozostając w tematyce handlu firmowymi logami rynku motoryzacyjnego za olbrzymie pieniądze, warto zwrócić uwagę na kolejny, szykujący się niebawem przetarg, ponownie na azjatyckim rynku. Ssangyong Motor, koreański producent pojazdów segmentu SUV w najbliższym czasie będzie szedł pod młotek. Firma będąca w trakcie restrukturyzacji od ponad dwóch lat nie może wyjść z kłopotów finansowych.

Kojarząca się z Daewoo, marka SsangYong funkcjonuje pod własnym szyldem od 2000 roku. W 2004 roku, szukając kapitału sprzedano 51% akcji jednemu z największych koncernów motoryzacyjnych w Chinach - Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), co zaowocowało kilkoma nowymi projektami i drugim oddechem. Stan ten nie trwał długo. W ostatnich latach, szczególnie w dobie kryzysu branży motoryzacyjnej, znowu trudno było złapać w usta świeże powietrze.

W 2009 roku, firma przyniosła ogromne straty w wysokości ponad 75 milionów USD, wnosząc o upadłość i ochronę przed wierzycielami. Ostatnią deską ratunku, ma być nowy właściciel, dlatego też z początkiem lipca rozpocznie się proces sprzedaży koreańskiego producenta, który potrwa około dwóch tygodni. Choć brakuje jakichkolwiek oficjalnych informacji potwierdzonych przez kontrahentów, do transakcji szacowanej na około 500 milionów USD, stanąć mają francusko-japoński Renault-Nissan i indyjska Mahindra & Mahindra Limited, która w swojej historii zapisała wcześniej współpracę z francuskim producentem.

Plany?

Flagowa spółka Mahindra Group specjalizująca się produkcją pojazdów terenowych na rodzimy, indyjski rynek, ma w planach skorzystać z technologii opracowanych przez SsangYong w swoich pojazdach, a także użytkować fabryki koreańskiego producenta do własnych celów produkcyjnych.

SsangYong C200
SsangYong C200

Natomiast przymierze Renault-Nissan zainteresowane jest w całości, ostatnim, praktycznie ukończonym modelem C200 SUV, którego produkcja mogłaby zacząć się na początku przyszłego roku. Jest to najmniejszy pojazd z dotychczas zaprojektowanych przez konstruktorów z Korei, który według Francuzów mógłby z powodzeniem konkurować na europejskim rynku.

Azjatyckie media, są praktycznie pewne zwycięstwa bardziej doświadczonego francusko-japońskiego aliansu, jednak inwestorzy z Indii, udowodnili nie jeden raz, że także potrafią podołać trudom transakcji, o czym być może, przekonamy się już niebawem.

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut