Sprawdzamy system launch control w Skodzie Superb Laurin & Klement 280 KM 

System launch control pozwala ruszyć z miejsca tak szybko, jak to tylko możliwe. Jest to rozwiązanie, które początkowo pojawiło się w najdroższych i najszybszych samochodach sportowych, a dziś dostępne jest między innymi w Skodzie Superb.

Sprawdzamy system launch control w Skodzie Superb Laurin & Klement 280 KMSkoda Superb
Źródło zdjęć: © fot. Szymon Jasina
Szymon Jasina

Czym jest system launch control? Jest to elektroniczny asystent, który sam automatycznie dobiera obroty i - nie obciążając sprzęgła - potrafi w optymalny sposób katapultować samochód do przodu. Kierowca tylko wciska hamulec, następnie gaz do oporu i po aktywacji systemu wystarczy, że podniesie lewą nogę.

W "Top Gearze" Jermy Clarkson wyśmiewał sens takiego rozwiązania, stwierdzając, że jest ono przydatne jedynie na torze i to w profesjonalnych samochodach podczas startu do wyścigu. Trudno mu nie przyznać racji, że utrzymywany na 4 tys. obr./min. samochód stojący na światłach powoduje, że inni kierowcy niezbyt przychylnie na nas patrzą. Z drugiej strony nie da się ukryć, że tak dynamiczne ruszenie z miejsca sprawia przyjemność i jest miłym dodatkiem do innych zalet samochodu.

W przypadku testowanej Skody Superb o mocy 280 KM przyspieszenie do 100 km/h z pomocą launch control zajmuje 5,8 s, co jest imponującym wynikiem dla takiego auta. Jednak samo uruchomienie programu startowego trwa drugie tyle. Najpierw trzeba włączyć tryb sportowy, a następnie również w tryb sportowy przełączyć system kontroli trakcji i ESP. To dodatkowo powoduje, że raczej nie będziemy korzystać z launch control, ruszając spod każdych świateł.

Czy taki dodatek ma sens? Zapewne nie. Czy jest mile widziany? Na pewno! Szczególnie, że w czteronapędowej Skodzie Superb działa bardzo dobrze.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/20] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę