Sprawdzamy system launch control w Skodzie Superb Laurin & Klement 280 KM 

System launch control pozwala ruszyć z miejsca tak szybko, jak to tylko możliwe. Jest to rozwiązanie, które początkowo pojawiło się w najdroższych i najszybszych samochodach sportowych, a dziś dostępne jest między innymi w Skodzie Superb.

Skoda SuperbSkoda Superb
Źródło zdjęć: © fot. Szymon Jasina
Szymon Jasina

Czym jest system launch control? Jest to elektroniczny asystent, który sam automatycznie dobiera obroty i - nie obciążając sprzęgła - potrafi w optymalny sposób katapultować samochód do przodu. Kierowca tylko wciska hamulec, następnie gaz do oporu i po aktywacji systemu wystarczy, że podniesie lewą nogę.

W "Top Gearze" Jermy Clarkson wyśmiewał sens takiego rozwiązania, stwierdzając, że jest ono przydatne jedynie na torze i to w profesjonalnych samochodach podczas startu do wyścigu. Trudno mu nie przyznać racji, że utrzymywany na 4 tys. obr./min. samochód stojący na światłach powoduje, że inni kierowcy niezbyt przychylnie na nas patrzą. Z drugiej strony nie da się ukryć, że tak dynamiczne ruszenie z miejsca sprawia przyjemność i jest miłym dodatkiem do innych zalet samochodu.

W przypadku testowanej Skody Superb o mocy 280 KM przyspieszenie do 100 km/h z pomocą launch control zajmuje 5,8 s, co jest imponującym wynikiem dla takiego auta. Jednak samo uruchomienie programu startowego trwa drugie tyle. Najpierw trzeba włączyć tryb sportowy, a następnie również w tryb sportowy przełączyć system kontroli trakcji i ESP. To dodatkowo powoduje, że raczej nie będziemy korzystać z launch control, ruszając spod każdych świateł.

Czy taki dodatek ma sens? Zapewne nie. Czy jest mile widziany? Na pewno! Szczególnie, że w czteronapędowej Skodzie Superb działa bardzo dobrze.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/20] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯