Sposoby na tańsze paliwo. Firmy kuszą kierowców

Ceny paliw od dawna nie były tak wysokie. To skłania kierowców do poszukiwania oszczędności. Jest kilka sposób na to, by tankować taniej.

Wymiana punktów lojalnościowych na paliwo to dobry pomysł. Większość kierowców i tak nie doczeka się wymarzonych nagród rzeczowychWymiana punktów lojalnościowych na paliwo to dobry pomysł. Większość kierowców i tak nie doczeka się wymarzonych nagród rzeczowych
Źródło zdjęć: © Piotr Jedzura/REPORTER/East News
Tomasz Budzik

Według danych BM Reflex na polskich stacjach za benzynę 95 i olej napędowy płacimy średnio 5,11 zł. Bardzo skutecznym sposobem na obniżenie zużycia paliwa jest tzw. ecodriving, czyli takie prowadzenie samochodu, by silnik potrzebował jak najmniej paliwa. Można też wybrać taki model samochodu, by oferował większą wydajność, ale trzeba liczyć się ze spadkiem przyjemności z jazdy. Są jednak i inne metody. Oto kilka propozycji, które mają pomóc w obniżeniu kosztów korzystania z samochodu.

Polisa OC z tańszym paliwem

To propozycja firmy Generali. Kierowca, który ubezpieczy w tym towarzystwie pojazd od odpowiedzialności cywilnej, otrzyma kod rabatowy, dzięki któremu na stacjach Circle K będzie mógł tankować o 10 gr na litrze taniej w przypadku oleju napędowego lub benzyny podstawowej klasy i o 15 gr na litrze taniej za paliwo premium. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że taka oferta to czysty zysk. Wszystko zależy jednak od tego, ile zapłacimy za ubezpieczenie.

Z rankingu porównywarki cen ubezpieczeń Ubea wynika, że w sierpniu 2018 r. średnia cena polisy OC zawartej poprzez tę platformę z towarzystwem Generali wyniosła 2098 zł. Najniższa średnia cena polisy wyniosła 1113 zł w towarzystwie Benefia. Oczywiście dane z porównywarki nie odzwierciedlają sytuacji każdego zmotoryzowanego, ponieważ składka kalkulowana jest indywidualnie na podstawie wielu parametrów. Jeśli jednak przyjmiemy średnią cenę i samochód, który pali 7 l paliwa na 100 km, to różnica w cenie pomiędzy średnią ceną Generali i średnią ceną najtańszego ubezpieczyciela zwróci się nam po przejechaniu 140,7 tys. km.

Paliwo po 3,90 zł z kontem

Na paliwową zachętę zdecydował się też Alior Bank. Właściciel Rachunku Partner dostaje gwarantowaną cenę 3,90 zł za litr paliwa. Są jednak dwa "ale". Po pierwsze jest to oferta skierowana wyłącznie do firm. Po drugie, maksymalna miesięczna kwota zwrotu wynosi 100 zł. Przy dzisiejszych średnich cenach paliwa oznacza to, że bank zwróci właścicielowi rachunku różnicę tylko za 82,6 l paliwa. W przypadku większości aut to mniej niż dwa tankowania.

Rabat za punkty

Programy lojalnościowe są obecne niemal na każdej sieciowej stacji. Sprawdźmy, jak przedstawia się sprawa zakupu paliwa za zebrane punkty.

W przypadku sieci BP punkty Payback mogą być środkiem płatniczym. Wartość 100 pkt. wynosi 1 zł. By móc zapłacić na stacji punktami, trzeba jednak zebrać przynajmniej 100 pkt. na koncie. Jak je zdobyć? Za każde dwa litry paliwa otrzymamy 3 punkty. Na gratyfikację możemy liczyć również robiąc zakupy w sklepie przy stacji paliw. Jeden punkt dostaniemy za każde wydane 2 zł. Ważność punktów to 3 lata.

W przypadku stacji Circle K punkty można wydać na kupony rabatowe na paliwo. Za 500 pkt. otrzymamy bon na 10 zł, za 1000 pkt. na 20 zł, za 2500 pkt. na 50 zł, za 4800 pkt. na 100 zł, a za 7200 pkt. na 150 zł. System zdobywania punktów uzależnia nasz zysk od tego, jakie paliwo tankujemy. Za litr paliw podstawowych lub LPG otrzymujemy 1 pkt. Za litr paliw premium  -  2 pkt. Jeden punkt należy się również za każde 3 zł wydane w sklepie. Ważność punktów to 3 lata.

Na stacjach Shell za każde 12 pkt. ClubSmart można otrzymać rabat w wysokości 25 gr na każdym litrze paliwa V-Power lub 12 gr na każdym litrze paliwa podstawowego lub LPG. System zbierania punktów jest tu dość skomplikowany. Za litr paliwa podstawowego lub LPG otrzymujemy 1 pkt. Wartość ta zwiększa się do 2 pkt., jeśli tankujemy przynajmniej 25 l jednorazowo. Litr paliwa V-Power to 2 pkt. jeśli tankujemy od poniedziałku do soboty oraz 4 pkt. jeśli tankujemy w niedzielę. Gdy tankujemy przynajmniej 25 l, otrzymujemy 4 pkt. za litr od poniedziałku do soboty i 8 pkt. w niedzielę. Za litr paliwa V-Power Racing otrzymujemy 5 pkt. od poniedziałku do soboty lub 10 pkt. w niedzielę, a jeżeli tankujemy przynajmniej 25 l, to od poniedziałku do soboty otrzymujemy 10 pkt., a w niedzielę 20 pkt. Ponadto każde wydane w sklepie na stacji 4 zł to 1 pkt.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy