Spoiler alert! Nissan przewidział przyszłość samochodów w 1983 roku

Jakie trendy obecnie obowiązują podczas projektowania wnętrza samochodu? Tak na szybko: duży ekran na konsoli centralnej, przyciski na kierownicy, a za nią wyświetlacz zamiast zegarów. Nissan to przewidział ponad trzydzieści lat temu. A to nie było jedyne, w czym się nie pomylili.

Koncept NRV-II poprawnie przewidział wiele trendów na rynku samochodów.Koncept NRV-II poprawnie przewidział wiele trendów na rynku samochodów.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe/Nissan
Michał Zieliński

Jest rok 1983. Świat obserwuje narodziny Internetu. Prawnuk Alexandra Grahama Bella odbiera pierwszą w historii rozmowę wykonywaną przez telefon komórkowy. Fani "Gwiezdnych wojen" szaleją na punkcie ewoków, włochatych kosmitów występujących w filmie kończącym pierwszą trylogię sagi. Zaś Nissan pokazuje prototyp samochodu o mało porywającej nazwie NRV-II.

NISSAN NRV II (1983) - Old Australian "Towards 2000" TV Show

Zresztą, auto nie wygląda w żaden sposób interesująco. Przypomina inne nissany, jakie można było kupić wtedy w salonach. Z zewnątrz nic nie zdradza, że ten samochód ma automatycznie włączane światła i wycieraczki. Dzisiaj to nic specjalnego, ale pamiętajmy, że mówimy o wozie pokazanym ponad trzy dekady temu. Niesamowite.

Obraz
© Materiały prasowe/Nissan

Na początku wspominałem jednak o wnętrzu, dlatego wskoczmy do środka. Tam witają nas ekrany – jeden na konsoli centralnej, dwa za kierownicą. Zupełnie, jak w dzisiejszych samochodach. Pierwszy służy do obsługi radia i nawigacji satelitarnej. Jeśli jednak kierowca nie chce używać panelu dotykowego, może wskazać miejsce docelowe używając głosu. Znowu, zupełnie jak w dzisiejszych samochodach. Jedyne, czego brakuje to możliwość podpięcia iPhone'a.

Obraz
© Materiały prasowe/Nissan

Wyświetlacz zastępujący tradycyjne zegary skrywa kolejną ciekawostkę, do której zdążyliśmy się już przyzwyczaić. To radar wykrywający, czy nie jedziemy za blisko poprzedzającego pojazdu. Jeśli stwierdzi, że tak jest, NRV-II automatycznie zacznie hamować, aż dystans zwiększy się do bezpiecznej wartości. Można też ustawić prędkość, której nie chcemy przekraczać. Gdzie są przyciski do sterowania tym panelem? Oczywiście na kierownicy.

Jedyne, czego mi w tym koncepcie brakuje to nadwozia typu SUV. Wtedy mielibyśmy pełny obraz sprzedawanych dzisiaj samochodów. Z drugiej strony, pomyślcie tylko jakie technologie mogą teraz kryć się w centrach badawczych producentów. Pewnie przekonamy się o tym dopiero w drugiej połowie tego wieku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne