Smart #3 – ciąg dalszy rewolucji. To nie hatchback, to SUV coupe

Gdyby kilka lat temu ktoś powiedział, że Smart zabierze się za tworzenie pełnoprawnego SUV-a, uznalibyśmy to za żart. Taka jest jednak nowa droga marki, która po połowicznym przejęciu przez chińskie Geely pisze swoją historię od początku.

Smart #3Smart #3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Smart
Kamil Niewiński
SKOMENTUJ

Słysząc o marce Smart, od razu myślimy o malutkich samochodach, wręcz samochodzikach, które mogą przypaść do gustu osobom niewymagającym od aut niczego więcej niż spełniania funkcji transportowej. Marka ta jednak obiera zupełnie inny kurs, chcąc być ciekawą alternatywą na rynku aut elektrycznych. Tę filozofię kontynuuje jej nowy model, czyli Smart #3.

Jak pokazać, że nie chce się już być kojarzonym z produkcją małych hatchbacków? Cóż, Smart uznał, że dobrym pomysłem będzie zrobienie SUV-a, a przy okazji poprawienie designu na bardziej nowoczesny. O ile bowiem Smart #1 miał bardzo mocno zarysowaną linię nadwozia, tak w przypadku #3, który jest SUV-em coupe, całość wygląda o wiele delikatniej i bardziej gładko.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

We wnętrzu Smart obiecuje wykończenie jakości premium z nutką sportowości. Na samym środku deski rozdzielczej natrafimy na ekran o przekątnej 12,8 cala. Postawiono na stworzenie wielu elementów o okrągłym czy owalnym kształcie, a kokpit ma być skrojony pod potrzeby kierowcy. Po raz kolejny należy to podkreślić – to nadal jest Smart, lecz już nie taki, jakiego znamy z przeszłości.

Smart #3
Smart #3 © Materiały prasowe | Smart

Na ten moment nie otrzymaliśmy jeszcze informacji o dokładnych rozmiarach #3, silniku czy baterii (Smart w całości skupia się na rozwoju aut elektrycznych). Te wieści trafią do nas dopiero we wrześniu 2023 roku, kiedy to na targach IAA w Niemczech odbędzie się pełnoprawna europejska premiera tego auta. Teraz zaś musimy nacieszyć się zdjęciami i szczątkowymi informacjami.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała