Smart #3 – ciąg dalszy rewolucji. To nie hatchback, to SUV coupe

Gdyby kilka lat temu ktoś powiedział, że Smart zabierze się za tworzenie pełnoprawnego SUV-a, uznalibyśmy to za żart. Taka jest jednak nowa droga marki, która po połowicznym przejęciu przez chińskie Geely pisze swoją historię od początku.

Smart #3Smart #3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Smart
Kamil Niewiński

Słysząc o marce Smart, od razu myślimy o malutkich samochodach, wręcz samochodzikach, które mogą przypaść do gustu osobom niewymagającym od aut niczego więcej niż spełniania funkcji transportowej. Marka ta jednak obiera zupełnie inny kurs, chcąc być ciekawą alternatywą na rynku aut elektrycznych. Tę filozofię kontynuuje jej nowy model, czyli Smart #3.

Jak pokazać, że nie chce się już być kojarzonym z produkcją małych hatchbacków? Cóż, Smart uznał, że dobrym pomysłem będzie zrobienie SUV-a, a przy okazji poprawienie designu na bardziej nowoczesny. O ile bowiem Smart #1 miał bardzo mocno zarysowaną linię nadwozia, tak w przypadku #3, który jest SUV-em coupe, całość wygląda o wiele delikatniej i bardziej gładko.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

'Pogromcy smartów' w akcji

We wnętrzu Smart obiecuje wykończenie jakości premium z nutką sportowości. Na samym środku deski rozdzielczej natrafimy na ekran o przekątnej 12,8 cala. Postawiono na stworzenie wielu elementów o okrągłym czy owalnym kształcie, a kokpit ma być skrojony pod potrzeby kierowcy. Po raz kolejny należy to podkreślić – to nadal jest Smart, lecz już nie taki, jakiego znamy z przeszłości.

Smart #3
Smart #3 © Materiały prasowe | Smart

Na ten moment nie otrzymaliśmy jeszcze informacji o dokładnych rozmiarach #3, silniku czy baterii (Smart w całości skupia się na rozwoju aut elektrycznych). Te wieści trafią do nas dopiero we wrześniu 2023 roku, kiedy to na targach IAA w Niemczech odbędzie się pełnoprawna europejska premiera tego auta. Teraz zaś musimy nacieszyć się zdjęciami i szczątkowymi informacjami.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów