Škoda Fabia przegrała batalię o popularność u Kowalskiego. Zaskakujący zwrot akcji
W 2017 r. walka o klienta indywidualnego rynku samochodów osobowych była jedną z najciekawszych ostatnich lat. Najpierw swoją długotrwałą pozycję lidera stracił Opel Astra. Pod koniec roku wyprzedziła ją Fabia. Mocnym "zawodnikiem" był Fiat Tipo, ale to zupełnie inna marka cieszy się sukcesem. Jak to się stało?
07.01.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:35
Nie Opel Astra i nie Škoda Fabia, ale Toyota Yaris zasłużyła sobie na miano lidera polskiego rynku samochodów osobowych w sprzedaży klientom indywidualnym, czyli prywatnym osobom i tym, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Toyota w ostatnim miesiącu roku po prostu znokautowała konkurencję.
Wystarczy tylko wspomnieć, że jeszcze w listopadzie liderem była Škoda Fabia z przewagą 315 rejestracji nad trzecią (!) Toyotą Yaris. Druga była Astra, której też nie bardzo dawaliśmy szansę na odrobienie utraconej pozycji. Jednak w samym tylko grudniu klienci zarejestrowali aż 862 egzemplarze Yarisa, co dało przewagę o 392 auta nad Fabią i ostatecznie pozycję lidera na koniec roku. Był to jednocześnie najlepszy wynik miesięczny w całym 2017 r.
pozycja w grudniu | liczba rejestracji w grudniu | model | liczba rejestracji w 2017 r. | pozycja w 2017 r. | |
---|---|---|---|---|---|
1. | 862 | Toyota Yaris | 6088 | 1. | |
2. | 484 | Opel Astra | 5922 | 3. | |
3. | 470 | Skoda Fabia | 6011 | 2. | |
4. | 440 | Hyundai Tucson | 3470 | 8. | |
5. | 348 | Opel Corsa | 3539 | 7. | |
6. | 331 | Dacia Duster | 4181 | 5. | |
7. | 325 | Volkswagen Golf | 3106 | 11. | |
8. | 312 | Toyota Auris | 3270 | 9. | |
9. | 311 | Renault Clio | 2484 | 14. | |
10. | 291 | Renault Captur | 2026 | 22. | |
źródło danych: Samar |
Drugie miejsce ostatecznie zajęła Fabia, a za nią uplasował się Opel Astra i Fiat Tipo. Piąta lokata przypadła schodzącej już powoli z rynku Dacii Duster, której następca pojawi się niebawem - na razie nie ogłoszono cennika.
Jednocześnie rumuńskie auto jest najchętniej kupowanym crossoverem w Polsce, wyprzedzając Hyundaia Tucsona i Opla Mokkę. Niemiecka marka przynajmniej zyskała miano najpopularniejszego kompaktu wśród klientów indywidualnych. Polacy wybierają Astrę częściej niż Fiata Tipo, Škodę Octavię, Toyotę Auris i VW Golfa.